Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa lakkasit pukeutumasta mustaan?

Vierailija
15.06.2025 |

Täytän kohta 44 ja huomasin, ettei vaatekaapissani ole enää juurikaan mustia tai harmaita vaatteita. Ovat ihan lähivuosina korvautuneet vaaleammilla väreillä ja jopa valkoisella, alusvaatteetkin on muuta kuin mustaa. 

Jos käytät edelleen paljon mustia vaatteita, niin sinun ei tarvitse osallistua tähän keskusteluun.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä aloittanut! Aion pukeutua mustaan jos olen joskus vanha. Vaaleisiin ja pinkkiin yms. väreihin pukeutuvat vanhat vaikuttavat siltä että yrittävät epätoivoisesti näyttää nuorilta. Mustiin pukeutuva vanhus on tyylikäs, ajaton. Harmaantuneet hiukset nutturalle ja musta klassinen vaatekerta, ei paljon meikkiä, 1-2 hopeista korua.

Kyllä mä puen itseni miten haluan, ihan kotonakin joo, ja värejäkin hui kauhistus saa olla.

Vierailija
22/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ku enimmät ylimääräiset kilot oli pudotettu 😃

Sä oot vanhanaikainen, lisää värejä pliis !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keski-iän kynnyksellä minulla on luonnollisen väriset viileänruskeat hiukset (aiemmin oli vähän tummemmiksi värjätyt + tummat silmät niin nuo voimakkaat värit sopivat silloin hyvin, välillä pukeuduin lähes goottityyliin) joten en enää käytä niin vahvoja kontrasteja vaan olen siirtynyt paljolti maanläheisiin väreihin kuten murrettuihin vihreisiin, keltaisiin ja punaisiin. Mustaa on toki usein asussa mukana esim. housuina mutta osallistun ketjuun silti koska yleisväritys ei enää ole musta :D 

24/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ku enimmät ylimääräiset kilot oli pudotettu 😃

Sä oot vanhanaikainen, lisää värejä pliis !

Täh?

Vierailija
25/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatuani toisen lapsen.

Vierailija
26/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun mustaan ainoastaan hautajaisiin, ei ole koskaan ollut suosikkivärini.

Vierailija
27/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän hyvältä mustassa joten tuskin lakkaan koskaan

Vierailija
28/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut kokonaan, mutta vähentänyt huomattavasti. Vaaleat värit sopii minulle paremmin.

Olen alkanut 40 vuotta lähestyessä muutenkin pukeutumaan naisellisemmin. Enemmän hameita ja mekkoja, jopa kauniita kukkakuoseja, röyhelöitä ja pitsiä. Ei tosin kaikkia noita kerralla, joku raja sentään. Aikaisemmin tyyli oli hyvin minimalistinen.

Vierailija
29/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen romaani. Farkuissako näkisit minut ?

Käykö shortsit?

Vierailija
30/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuuko joku mustaan vaikka ei tykkäisi siitä väristä? Miksi?

Vierailija
31/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräiden raskaiden hautajaisten jälkeen ja kun olin selättänyt siitä johtuvan masennuksen..

Mä olen aina tykännyt pukeutua mustaan, mutta lähiomaiseni hautajaisissa se alkoi tosissaan ahdistaa. Ihan siinä siunauskappelin penkissä päätin, että nyt mun vaatekaappiini tulee värejä. 46-vuotiaana. Ja tuli värejä, oransseja, vihreitä, violetteja ja viininpunaisia.

Vierailija
32/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskimpa lakkaan koskaan. Musta on väreistä tyylikkäin.

Musta ei ole väri. 

Millä nimellä kutsut?

Vierailija
33/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulin vanhaksi niin en jaksanut enää yrittää olla huomaamaton.

Vierailija
34/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös musta on liian ahdistava ja elämäniloton väri. Aivan sama, vaikka pidettäisiin kuinka tyylikkäänä. Olosuhteiden pakosta omistan kuitenkin mustia housuja ja hameita, koska Suomesta ei viime vuosina ole löytänyt helpolla niille vaihtoehtoja. Nyt oikeastaan tummanruskeita on ollut sen vuoksi, koska se on ollut muotia. Olen ostanutkin muutaman tummanruskean perusvaatteen mustan korvikkeeksi.

Vierailija
35/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni että Intiassa musta väri on ollut  tai on edelleen kielletty.

Vierailija
36/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hautajaiset oli ohi.

Vierailija
37/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun väripaletti on: musta, laivastonsininen, indigonsininen, beige, tummanruskea, tummanvihreä, oliivinvihreä, harmaa,  lila, burgundy, vaaleansininen, vaaleanpunainen ja valkoinen.

Yksi lempiyhdistelmistäni on musta, laivastonsininen ja valkoinen.

Ihan pelkkään mustaan en koskaan pukeutuisi.

Tykkään myös skottiruuduista tummanpunaisella pohjalla. Muistuma 1970-luvun punkista. Muutenkin gaen vähän eklektistä brittityyliä: tweediä ja paksuja palmikkoneuleita, toisaalta klassista italialaista: kashmirneuleita ja harmaita gabardiinihousuja.

M44

Vierailija
38/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna -95. Olin tykännyt värikkäistä vaatteista, mutta jouduttuani väkivallan uhriksi siirryin mustiin vaatteisiin n. vuoden verran. Käsiteltyäni asian värit palasivat vaatetukseeni. Musta ei sovi minulle ja pukeudun siihen vain hautajaisissa.

Vierailija
39/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun väripaletti on: musta, laivastonsininen, indigonsininen, beige, tummanruskea, tummanvihreä, oliivinvihreä, harmaa,  lila, burgundy, vaaleansininen, vaaleanpunainen ja valkoinen.

Yksi lempiyhdistelmistäni on musta, laivastonsininen ja valkoinen.

Ihan pelkkään mustaan en koskaan pukeutuisi.

Tykkään myös skottiruuduista tummanpunaisella pohjalla. Muistuma 1970-luvun punkista. Muutenkin gaen vähän eklektistä brittityyliä: tweediä ja paksuja palmikkoneuleita, toisaalta klassista italialaista: kashmirneuleita ja harmaita gabardiinihousuja.

M44

Jatkan vielä, että nuo vaaleat värit on lähinnä paidoissa ja shortseissa tai muissa kesähousuissa. Yhdistelen niitä mielelläni juurikin mustaan.

Vierailija
40/100 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina rakastanut värejä. Halunnut pukeutua pinkkiin, vaaleansiniseen, valkoiseen, lilaan, punaiseen, omenanvihreään tai mitä vaan. Olen parikymppiselle tyttärelle yrittänyt sanoa, että käytä ihania värejä, kun olet nuori ja hoikka vielä. Mulle musta on läskiväri. Nuorena kuvittelin olevani lihava ja siksi verhouduin kaikkeen harmaaseen ja mustaan. Muutenkaan en halunnut näkyä. Noin nelikymppisestä olen haaveillut värikkäistä vaatteista, mutta 30kg ylipainoa on tukenut sitä säkittämistä edelleen tummaan. Nyt olen vihdoin laihtunut 20kg ja jatkan edelleen. Kaikki uudet vaatteet on kirkkaita. Paljon  myös pinkkiä ja vaaleansinistä sekä valkoista. Ekaa kertaa ostin pinkit housut ja valkoisen paidan. Ihanat!

Musta on nyt muotia ja henkii myös aikaa, eli maailmantilannetta muodissa. Ehkä tyttäresikin pukeutuu siitä syystä mustaan.

Itse olen kerennyt pukeutu

Hah. Ai musta on muotia. Kappas. Onnea teille muodin seuraajille. Mä olen pitänyt aina mustaa. Eikä liity muotiin. Metal/heavy/rock-piireissä musta on sopiva väri.