Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-v. alkanut yhtäkkiä kiukuttelemaan kaikesta. Mitä ihmettä teen?

Vierailija
14.06.2025 |

Lapseni on yhtäkkiä alkanut kiukuttelemaan suunnilleen kaikesta. Tämä alkoi viikko ennen koulun loppumista ja on jatkunut koko kesäloman alun ajan. Olen siis itsekin nyt lomalla ja ollaan tehty kaikkia kivoja kesäretkiä, muutama sadepäivä oltu ja levätty vain ja pelailtu sisällä. Eli lapsen toivomia asioita lomatahtiin ilman aikaisia aamuherätyksiä tai kamalaa kiirettä. Kaiken siis pitäisi olla hyvin ja kivaa. Mutta eikä mitä, kaikki retket on yhtä huutoa, lähdöt retkille ei meinaa onnistua ollenkaan kun lapsi temppuilee ja kiukkuaa niin pahasti, ja illat sitten yleistä huonoa käytöstä. Ja tämä ei ole ollenkaan tyypillistä lapselleni, yleensä hän on sopuisa ja tekemiset onnistuu ilman kiukkuja hyvin. Lapsi itse ei osaa yhtään sanoa mistä äkillinen huono käytös ja kiukkuilu voi johtua. Mitä ihmettä teen? Olen yrittänyt kaikkeini että menisi paremmin, mutta pahenee vain. Vinkkejä?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä kiukuttelu.

Vierailija
42/43 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menkää johonkin retkelle vaikka kuinka kiukuttelee, ottakaa eväät mukaan ja olkaa ihan rauhassa, hiljaa vaikka. Kyllä se lapsi sitten kertoo mikä ahdistaa jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No menkää johonkin retkelle vaikka kuinka kiukuttelee, ottakaa eväät mukaan ja olkaa ihan rauhassa, hiljaa vaikka. Kyllä se lapsi sitten kertoo mikä ahdistaa jossain vaiheessa.

No onmpa kiva retki kun vain kiukuttelee. Äitikin nauttii retkestä varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan