Nykyään ei saa olla YHTÄÄN rahaa tilillä, että saa toimeentuloa!
Tiliotteiden perusteella tililläsi on ollut varoja 730,56 euroa 30.5.2025. Olemme ottaneet nämä varat huomioon kesäkuun laskelmassa, koska katsomme, että tällä rahalla on mahdollista turvata oma elatuksensa.
ennen ei välitetty onko rahaa tilillä hieman, nyt on kai tuhlattava aina kaikki rahat etukäteen ja sitten voi saada toimeentulotukia! amen
Andy
Kommentit (51)
Mistä lähtien 730 euroa on ollut hieman rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä toimeentulotukea tarvitsee jos on rahaa? Jotenkin yhtä aikaa naurattaa ja itkettää nuo ahdistuneet ulostulot, että nyt on tuhlattava kaikki rahat, tai ei saa tukea. WTF Joutuuko niitä rahoja ihan hiki hatussa tuhlaamaan, että niistä pääsee eroon?
Tukielätillä se tuhlaaminen ja holtiton rahankäyttö on arkipäivää muutenkin, ei pitäisi olla vaikeaa.
Koita itse elää kuukausi 590 eurolla ja katsotaan paljonko saat päivässä "tuhlattua" per päivä. Ääliö.
No kuule sillä on eletty jo pitkään ja hyvin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin siitä lähtien kun euro otettiin täällä käyttöön. Taskuhiluja tuommoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä toimeentulotukea tarvitsee jos on rahaa? Jotenkin yhtä aikaa naurattaa ja itkettää nuo ahdistuneet ulostulot, että nyt on tuhlattava kaikki rahat, tai ei saa tukea. WTF Joutuuko niitä rahoja ihan hiki hatussa tuhlaamaan, että niistä pääsee eroon?
Tukielätillä se tuhlaaminen ja holtiton rahankäyttö on arkipäivää muutenkin, ei pitäisi olla vaikeaa.
Koita itse elää kuukausi 590 eurolla ja katsotaan paljonko saat päivässä "tuhlattua" per päivä. Ääliö.
Eli olet tuhlari? Mikset tule toimeen 200e:lla kuussa?
Toimeentuloa saa menemällä töihin. Toimeentulotuki on sitten eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin siitä lähtien kun euro otettiin täällä käyttöön. Taskuhiluja tuommoinen.
Kummasti sillä summalla kuitenkin pärjää. Ei minulle ainakaan jää palkasta juuri tuon enempää kun asumiskulut ja säännölliset laskut on maksettu.
Miten ihminen voi olla niin tyhmä, että valittaa, että joutuu tuhlaamaan tililtä 700e, että saa sitten toimeentulotukea.
Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärää, että jos sulla kerran on rahaa, et tarvitse tietenkään toimeentulotukea. Eikä niitä tahoja mitkä onn tilillä pidä "tuhlata" vaa käyttää siihe elämiseen. Ja opetelkaa säästämään ja lopettkaan se tt-tuenn nostaminen ylipäätään. Ei sitä kuulu saada, jos kerran sulla on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti sillä summalla kuitenkin pärjää. Ei minulle ainakaan jää palkasta juuri tuon enempää kun asumiskulut ja säännölliset laskut on maksettu.
Olen 51v ja minulla jää työkyvyttömyyseläkkeestä ja eläkkeensaajan asumistuesta kulujen jälkeen käteen 820e kuussa.
Mitä järkeä on edes käydä töissä jos sinulle jää noin vähän?
Toimeentulotuki on siis tarkoitettu AINA siihen, jos ei enää ole yhtään rahaa tai jos on rahaa liian vähän välttämättömiin menoihin.
Laskuja tulossa maksuun 450 euron edestä. Rahaa ei saa olla laskujen maksuun. Totun käsittely kestää. Laskut menee ulosottoon. Silleen ja sellaista
Kyllähän tuollaiset 30 donaa aina pitää olla taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet tuhlari? Mikset tule
Mikäs nillittäjä sinä olet? Tuo kommentoijahan tulee toimeen sillä mitä hän saa työttömyyskorvausta, eikä ole vailla tt-tukea. Ap:llä on tilillä yli 700e niin kyllä silläkin pitää pärjätä, jos kerran normi työtön pärjää alle 600e/kk.
Itsekin joskus ollut työtön ja ikinä en ole tarvinnut muuta rahaa, hyvin on tuolla summalla pärjännyt. Toki töitäkin on ehditty tehdä vuosikymmeniä, eli omaisuutta on kertyny, eikä koskaan ole viimeinen sentti meossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v ja minulla jää työkyvyttömyyseläkkeestä ja eläkkeensaajan asumistuesta kulujen jälkeen käteen 820e kuussa.
Mitä järkeä on edes käydä töissä jos sinulle jää noin vähän?
Esimerkiksi se, ettei tarvitse nostaa tukia.
Jos esim lääkkeet maksaa tonnin niin siinä ei 700 euroa riitä.
Vierailija kirjoitti:
Näin se oli jo 5 vuotta sitten. Tarkoittaa tietysti sitä, että rahat on käytettävä ennen kuunvaihdetta. Sieltä voi nostella hiljalleen käteistä jemmaan, jotta voi ostaa ruokaa tukia odotellessa. Näin on oikeastaan pakko toimia, jos tahtoo syödä 0€ tilillään ja odottaa 10 päivää tt-tukea.
Hankaloittaa vuokran maksua, kun ei voi jättää vuokria tilille.
Näin se oli jo 1989 kun kaksi kertaa jouduin tukea hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni joutuu pärjäämään 595 eurolla ja siitä vielä ne kulut ja laskutkin pois. Ei nyt kovin herkkua ole.
Tt-tuki on viimesijainen tukimuoto. Sitä ei voi ihan ex tempore hakea, koska täytyy todellakin ensin nostella rahat pois tililtä pikkuhiljaa. Jos tilillä on rahaa, ei ole oikeutettu toimeentulotukeen. Laskujen ja vuokran maksaminen voi koitua ongelmaksi, ellei ole ketään, joka voisi auttaa hetkellisesti.
Vierailija kirjoitti:
ei vaan käyttää SIIHEN OMAAN ELATUKSEENSA. Ei silloin tarvitse toimeentulotukea KUN on sitä rahaa jolla maksaa oma elämisensä.