Miten tavallisella palkansaajalla on nykyään varaa autoon?
Siis ihan oikeasti ihmettelen. Vaikuttaa siltä että noin 20k€ pitäisi olla että löytyisi asiallisia käytettyjä. Alle 10k€ autot ovat tänä päivänä järjestään sellaisia mitä ennen kutsuttiin "tonnin pommeiksi". 10-15k€ luokasta alkaa löytymään kunnossa olevia jotka ei vielä loppuunajettuja, muttä lähinnä jotain ranskalaisia, Opeleita ja vastaavia epäluotettavia merkkejä. Vasta kun mennään 20k€ paikkeille, alkaa löytymään kunnossa olevia, ei loppuunajettuja malleja luotettavilta merkeiltä kuten japanilaisia.
Miten yksinasuvilla on varaa 20k€ laittaa autoon jos vain keskituloinen ja vielä kaikki asumiskustannukset yksin maksettavina?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan nyt käytettyä osta!? Olen aina ostanut uuden auton ja olen tavallinen palkansaaja.
Kuka haluaa laittaa 30% tuloistaan paikasta toiseen kulkemiseen ?
Ei ole tuottanut minulle ongelmia. Haluan ajaa uudella autolla.
Mitähän tuolla mun 2018 150tkm ajetulla hyundailla lie arvoa...5000? Uutena ostin, mutta uskaltaisin ostaa käytettynäkin. Jostain syystä näitä ei ole juurikaan käytettynä myynnissä, luulen että uutena ostaneet ajaa kauemmin samaa autoa kuin kalliimmilla merkeillä.
Mutta miten varaa? Puolisoni, 2000 netto osti just elämänsä kalleimman käytetyn auton, 30000 säästöillä. Kohtuulliset asumiskulut, jo velaton koti, säästäväinen rahankäyttötapa ja tekee paljon asioita itse talossa ja autossa.
Kylä on kumaline ajat eletty kun työläine ja muu rahvas ajelet auto ! Fyi fan !
Ostakaa nyt ihmeessä vähän polttoainetta kuluttavia autoja.