'Muodokas, eli xxl ja on mistä ottaa kiinni'
Näitä näkee jatkuvasti deitti-ilmoituksissa. En ole ikinä ymmärtänyt tätä. En tarkoita tätä millään pahalla, mutta minun silmääni sellainen xxl -möykky harvoin on muodokas, vaan nimenomaan päinvastoin tasapaksu, muodoton. Mistä tämä käsitys oikein muodostuu, että reippaasti ylipainoinen olisi naisellisen muodokas tms? Itsepetosta? Vääristynyt minäkuva?
Kommentit (23)
Sama vääristymä, kun lihava mies luulee että se halkaisijaltaan 50cm olkavarsi on merkki voimasta, kun se on valtaosin läskiä.
Oon hämmästellyt samaa. Ei minua haittaa jos joku on paksu, mutta ihmettelen tuota muodokkuusharhaa.
Joo ei tossa ole mitään logiikkaa.
On se tavallaan muodokas vs. poikavartaloinen tikku.
Onhan siinä mistä ottaa kiinni kun iho menee sellaisille poimuille.
Mua aina ihmetyttää tuo "jotain mistä ottaa kiinni". Kun itse olin pulleammassa kunnossa, niin olisi ollut kyllä hirveää jos esim puoliso olisi tarrannut jostain jenkkakahvasta otteen. Kipeää tekee prkl!
Olen monesti miettinyt, että onko sitten olemassa naisia, jotka ihan rehdisti tykkää, jos jostain mahamakkarasta ottaa kiinni, kun heillä kerran on "mistä ottaa kiinni"?
Vierailija kirjoitti:
Mua aina ihmetyttää tuo "jotain mistä ottaa kiinni". Kun itse olin pulleammassa kunnossa, niin olisi ollut kyllä hirveää jos esim puoliso olisi tarrannut jostain jenkkakahvasta otteen. Kipeää tekee prkl!
Nää ilmoittajat on sinut itsensä kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen saakka kunnes otetaan tarkoituksellisesti niistä makkaroista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
No tänäpäivänä kun ympärilleen katsoo niin yksi sadasta on poikavartaloinen tikku. Suurin osa aikuisista naisista ja miehistä on ylipainoisia, pieni osa normaalipainoisia. Niitä tikkuja näkee todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen saakka kunnes otetaan tarkoituksellisesti niistä makkaroista kiinni.
Kai otetaan kun erikseen siihen rohkaistaan.
Suomalainen muodokas nainen = pallomaha, lattaperse
Ei se poikamainen vartalo siitä naisistu, että valellaan kerroksella silavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se poikamainen vartalo siitä naisistu, että valellaan kerroksella silavaa.
Tavallaan naisistuu kun silava valuu rintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Hoikka ei välttämättä ole "poikavartaloinen tikku" vaan esim. mulla on lantion ja vyötärön erotus 30 cm vaikka painoindeksi on alle 20. Ylipainoinen voi todennäköisesti olla suhteellisesti vähemmän kurvikas.
Ps. Suoran mallinen naisvartalo on kyllä minusta ennemminkin tyttömäinen
jos ei ole omenavartaloon taipuva, valtaosalla isokokoisia naisia on isot rinnat, muhkea takamus ja niiden välissä selkeästi erottuva vyötärö. Eli kyllä, ovat muodokkaita, ja on mistä ottaa kiinni.
Omenavartalot asia erikseen, mutta yleensä heilläkin on isot rinnat.
Harva ylipainoinen on voittanut geenilotossa niin että rasva kertyy tisseihin ja perseeseen ja omaisi vielä kapean vyötärön.
Muodokas tarkoittaa, että on rinnusta ja lantiota selvästi kapeampi vyötärö ei sitä, että sitä vyötäröä pitää metsästää poimujen ja helttojen alta.
Ovatko myös kehopositiivisia ja aina bikinikunnossa.