Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen todistus

Vierailija
14.06.2025 |

Lapsi sai liian huonon numeron englannista vaikka hän osaa sitä oikein hyvin. Mielestäni pitäisi olla 9.

Otin yhteyttä opettajaan joka väitti että numero 7 on oikea ratkaisu. Olen eri mieltä ja ilmaisin kantani erittäin selvästi. Olen koettanut keksiä mikä on tämän takana? Kateellisuusko? Meillä on mieheni kanssa yritykset ja meillä menee hyvin. Miksi kostaa oma pahoinvointi meidän lapseen? Olen ottanut kesällä yhteyttä opettajaan muutaman kerrran selvittääkseni asian mutta ei opettaja halua enää edes vastata. Kaupassakin lähtee eri suuntaan. Onko tuo oikeaa käytöstä? Minusta opettaja ei ole miettinyt kunnolla numeroiden antamista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulla varmaan on jonkun sortin pedagoginen koulutus, että voit arvioida lapsesi taitoja opettajaa paremmin?

Taidatte asua Porvoossa. 

Vierailija
2/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sulla varmaan on jonkun sortin pedagoginen koulutus, että voit arvioida lapsesi taitoja opettajaa paremmin?

Taidatte asua Porvoossa. 

Ei asuta. Ei tarvita pedagogista koulutusta huomatakseen kuinka väärin numerot on annettu.

Vierailija
4/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen satu peikoista tänään. 

Vierailija
5/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen satu peikoista tänään. 

Ei ole peikkoja. On opettaja.

Vierailija
6/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen? Mitä numeroita saanut kokeista?

Meidän 4.luokkalainen (11v) sai englannin kielestä 9. Kokeet vuoden aikana olivat 10-, 10-, 9+. Tuntikäyttäytymistä en tietenkään voi tietää. Ysiä itse odotin ja ysin hän sai...

Vierailija
7/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehhhehhheeehhheeee

Vierailija
8/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntiaktiivisuus, toisten kannustaminen, esitelmät, kirjoitelmat, sanakokeet, kokeet?

Ja ota huomioon, että numero on merkinntä tietyn aihepiirin ja mm. kieliopin osaamisesta. Voi olla, että muuten lapsesi lukee New York Times -lehteä tai romaaneja englanniksi, mutta ei opetellut kielioppia, jota tunneilla opetettiin.

Vierailija
9/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5

Vierailija
10/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
11/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen? Mitä numeroita saanut kokeista?

Meidän 4.luokkalainen (11v) sai englannin kielestä 9. Kokeet vuoden aikana olivat 10-, 10-, 9+. Tuntikäyttäytymistä en tietenkään voi tietää. Ysiä itse odotin ja ysin hän sai...

Meillä taas kaikista kokeista 10, mutta todistuksessa 9. Ennen tätä ko. opettajaa oli 10 ja myös tämän opettajan jälkeen oli 10, myös lukiossa. Opettajia ja arviointikriteereitä on monenlaisia. 

-ohis

Vierailija
12/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä! Olen tuo, joka kirjoitti, että 4.luokkailaisen (11v) todistuksessa englanti 9.

Samaisessa lapsella oli matikasta 9, mutta kokeet ovat olleet kaikki 10 tai 10-. Tiedän, että lapsi on hyvä matikassa ja wilmaan on tullut merkintöjä, että toisinaan häiritsee muita tunnilla. Tylsistyy, kun tehtävät on hänestä niin helppoja. Opettaja on tulostanut lisätehtäviä, mutta lapseni käyttäytyy toisinaan levottomasti matikan tunneilla. Arviointikriteereissä oli myös tuntikäyttäytyminen, joten mielestäni tuo 9 on perusteltua (vaikka kaikki kokeet 10 tai 10.)

Vierailija
13/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipoisto.

Vierailija
14/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on tosi, niin varaudu pian lähestymiskieltoon ja rikosilmoitukseen. Ja ota lapsesi sinun omaan kotiopetukseen, jos mielestäsi kouluttautunut henkilö ei ole pätevä.

Vierailija
15/15 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten on kenenkin mielestä oikein hyvin. Esim. työelämässä moni kokee puhuvansa oikein hyvää englantia. Asiat saa selvitettyä kyllä, mutta sisältö on kankeaa ja virheellistäkin.

Vaikka toisten taso ei saisi numeroihin vaikuttaa, näin kuitenkin tutkimusten valossa on. Hyvätasoisella luokalla keskitasoiset opiskelijat saavat huonompia numeroita kuin saisivat huonotasoisemmalla luokalla, jossa olisivatkin luokan parhaimmistoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi