Pelottaako teitä ikinä huvipuistossa että tapahtuu joki onnettomuus? Kun onhan noita uutisia välillä
Mitäs teet siinä kun vuoristoradan vaunu lähtee lennolle.
Kommentit (27)
jokionnettomuus, harvoin ovat jokien läheisyydessä. mutta riskit ovat olemassa kuten kaikissa asioissa. suhteellisen vähän tapahtuu huvipuistoissa onnettomuuksia.
Suomessa on suhteellisen turvallista, täällä laitteita huolettaan ja valvotaan. Mutta Amerikassa pelotti.
Kävimme useita vuosia sitten yhdessä Six Flags-huvipuistossa ja silloin oli juuri uutisissa kuolemaan johtanut onnettomuus toisessa puistossa. Silloin olin aika kauhuissani parissa laitteessa, enkä pariin hurjimpaan mennyt. Mies meni toiseen niistä. Voin sanoa, että sinä päivänä hupi oli kaukana, kun mielessä oli se onnettomuus.
Loogisesti ajatellen tietää, että osa onnettomuuksista on tapahtunut, koska ihmiset ovat halunneet laitteisiin, vaikka eivät täytä täysin kriteerejä ja vaatimalla vaativat, että pääsevät. Sitten onkin pahin tapahtunut, kun jokin laitteen turvalaite on pettänyt.
Onhan näitä, kivaa luettavaa näin ennen kesäreissuja:
Isoäiti lensi huvipuiston tukkijoesta - menetti jalkansa - https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000427034.html
Karmea lasku kuolemaan - https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/46f8e74e-42df-4f2f-9bf0-20585c4a7abb
MTV kokosi karmeimmat huvipuistoturmat - https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-kokosi-karmeimmat-huvipuistotur…
Ei kyllä pelota tippaakaan! 😎
Mä luotan meidän huoltotiimiin 🤩
Ei. Paljon todennäköisempää kuolla auto-onnettomuudessa, mutta silti mieluusti autolla kuljen.
Käyttää pelastusliivejä niin eiköhän se sitten ole suht turvallista.
Vierailija kirjoitti:
jokionnettomuus, harvoin ovat jokien läheisyydessä. mutta riskit ovat olemassa kuten kaikissa asioissa. suhteellisen vähän tapahtuu huvipuistoissa onnettomuuksia.
Kyllä meidän puisto on jokirannas 😃
Suurin osa virheistä johtuu ihan inhimillisistä virheistä, ei niinkään laiteviasta. Esim. menty laitteen alueelle sen ollessa päällä tai henkilö on kooltaan epäsopiva laitteeseen eikä turvalaitteet toimi oikealla tavalla.
Lapsena noita ei miettinyt. Aikusena kylläkin. Tosin voi edes mihinkään hurjaan mennä, mitkä kyllä käytiin läpi ennen, verenpaineen takia. Selkäranka paukkuu jos joutuu pää alaspäin. Hyhhyh
Lapsena ei pelottanut ollenkaan. Oli luottamus. Nyt aikuisena minusta on tullut vellihousumpi.
Miten siellä huvipuistossa joki onnettomuus voisi sattua?
Kaikissa tilanteissa johon liittyy ihmisen tekemä vekotin joka voi mennä rikki tai jota on huollettu puutteellisesti voi tapahtua onnettomuus. Lentokone, auto, pyöräkin ja huvipuisto laitteet ja jopa hissi.
Mutta voi sitä kuolla metsä kävelyllä, jos ampiainen pistää tai karhu hyökkää päälle tai tippuu suohon.
Voi sitä myös kuolla vanhana laitoksessa ketjuissa kauheissa kivuissa ja kuolema voi olla pitkä ja raskas..
Järkeä kannattaa käyttää, esim. Jos huvipuisto laitteen toiminnassa on häiriötä tai pelottaa kauheasti niin ei omia rajoja kannata rikkoa, muttei myöskään kannata sen takia jättää menemättä jos tapahtuu onnettomuus ne on äärimmäisen harvinaisia ja joko siihen kuolee tai sitten ei.
Minä olen ocd:tä sairastava foobikko ja pelkään jokaista asiaa mihin voi kuolla.
Pelkään kemikaaleja, viruksia , eläimiä kuten lintuja ja ampiaisia ja autoja ja lentokoneita. Pelkään aivan kaikkea ja se on erittäin kuormittavaa. Pelko vaikuttaa minuun niin että joka kesä on vaikeaa sillä kesäisin on paljon vaaroja.
Ei kannata ressata turhista Olkaa iloisia te kellä ei ole pelkoja, koska minä varmaan lopulta kuolen tähän itse pelin aiheuttamaan stressiin, kun niihin asioihin mitä pelkään. Joten menkää sinne Särkänniemeen sillä ajatuksella, että jos kuolette.. ainakin pääsette uutisiin ja kuolette hauskaa pitäen eikä sisällä paniikissa jokaisesta asiasta kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena ei pelottanut ollenkaan. Oli luottamus. Nyt aikuisena minusta on tullut vellihousumpi.
Niin sitä oppii ettei luottamukselle ole aina perusteita.
kyllä pelottaa. samoin kadulla kulkeminen ja kaikki muukin. siksi makaan vain lattialla, ettei sattuisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
kyllä pelottaa. samoin kadulla kulkeminen ja kaikki muukin. siksi makaan vain lattialla, ettei sattuisi mitään.
Onhan sullakin kypärä ja pelastusliivit? Mä makaan myös ja ryömin kun on pakko liikkua. Seisoessa on aina se vaara että kaatuu ja lyö päänsä kohtalokkain seurauksin. Vielä puoli tuntia niin kurkistan varovasti ikkunasta. Pitäisi hommata sellainen peilitähystin että voisi katsoa lattialta ulos. Periskooppi?
Mikä se tapaus oli että kesätöissä ollut koneenkäyttäjä- teini meni hakemaan asiakkaan kenkiä ja laite heitti seinään,kuoli? :(
Ihan täällä suomessa kävi.
Tykkimäen ketjukaruselli! Ikinä ei ole pelottanut niin missään,kova vauhti ja kauhea natina sekä olematon turvavyö.
Joku vielä sinkoaa siitä puuhun,sano mun sanoneen.
Siitähän minä maksan. Siksi olen huvipuistoon tullutkin että saan kunnon kyydit.
En muista että olisin jokionnettomuutta pelännyt mutta Särkänniemessä olen pelännyt putoavani Mustaanlahteen.