Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos toinen haluaa koiran ja toinen ei

Vierailija
13.06.2025 |

Mitä tekisitte?

Kumppani haluaisi koiran, mutta minä en.

En tietenkään halua kieltää sitä häneltä, mutta mielestäni hän ei voi vaatia minua hoitamaan koiraa, koska en ole sitä halunnut. 

Hänellä on vuosittain vklp reissuja ja jopa viikon reissuja kavereidensa kanssa.

Näen jo kuinka olettaisi varmaan mun hoitavan koiraa. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrot hänelle ettet tule koiraa hoitamaan vaan hänen vietävä koira hoitolaan tai hommattava joku muu hoitaja. 

Vierailija
2/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinost.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin oletat? Meillä ainakin oli ihan selvää ettei toisen tarvitse hoitaa, jos ei ole koirasta kiinnostunut sen kummemmin. 

Vierailija
4/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suostua. Tulee isoja ongelmia.

Vierailija
5/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin oletat? Meillä ainakin oli ihan selvää ettei toisen tarvitse hoitaa, jos ei ole koirasta kiinnostunut sen kummemmin. 

Koira kärsii, jos se joutuu elämään laumassa, jossa joku ei pidä siitä.

Vierailija
6/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asunnot lähekkäin. Ja hän jättää reissut väliin, sinä et hoida koira sillä aikaa. Entä jos haluaisi kaksin ulkomaille.

Vierailija
7/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä pelkään! Helppo se on olla, että juu minä hoidan kokonaan yksin, mutta käytännössä luulen, että ei tule onnistumaan. 

Vierailija
8/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin kissan ja silloinen mies ei. Tehtiin kompromissi ja meille tuli kissa. :D No kyllähän mieskin kissaan kiintyi, mutta eron tullessa jätti kissan mulle koska tiesi kuinka tärkeä kissa on mulle ja kuinka kiintynyt kissa on muhun. Elellään tuon karvaisen murusen kanssa nyt sitten kahdestaan kun lapsikin muutti pois. 

Vierailija
9/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asunnot lähekkäin. Ja hän jättää reissut väliin, sinä et hoida koira sillä aikaa. Entä jos haluaisi kaksin ulkomaille.

Koirat mukaan höh...tietenkin.

-Kk

Vierailija
10/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira kärsii, jos se joutuu elämään laumassa, jossa joku ei pidä siitä.

Mun koira tykkäsi paljon kumppanistani vaikka ei hän koiraa ulkoiluttanut ja hoitanut. Rapsutuksia kyllä antoi. 

Vierailija
11/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä pelkään! Helppo se on olla, että juu minä hoidan kokonaan yksin, mutta käytännössä luulen, että ei tule onnistumaan. 

Miksi ei onnistuisi? Vie hoitolaan ja palkkaa koiranulkoiluttajan. Minä käytän noita molempia palveluita. 

Vierailija
12/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei onnistuisi? Vie hoitolaan ja palkkaa koiranulkoiluttajan. Minä käytän noita molempia palveluita. 

Pitäisi varmaan vaivalloisena viedä hoitoon, kun kotona olen minä kuitenkin! Minä joka en halua lemmikkejä:D Tiedän että jossain vaiheessa se alkaa, että voisinko nyt tän kerran eihän se nyt niin paha oo yms

Vierailija
13/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kumppanille selväksi, että jos hän koiran hankkii, hän vastaa itse sen hoidosta, eikä voi olettaa minun hoitavan hänen poissaollessaan. Toista ei oikein voi kieltää hankkimasta haluamaansa, mutta aina voi kieltäytyä osallistumasta siihen itse. 

Vierailija
14/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain välissä huomaat miten paljon mukavampaa on olla ilman kumppania ja jatkuvia kompromisseja elämässä :)

Vierailija
15/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi varmaan vaivalloisena viedä hoitoon, kun kotona olen minä kuitenkin! Minä joka en halua lemmikkejä:D Tiedän että jossain vaiheessa se alkaa, että voisinko nyt tän kerran eihän se nyt niin paha oo yms

No ei ole yhtään vaivalloista. Onneksi puoliso suostui koiraan, ja olen kyllä itse sen aina hoitanut. Mutta sun kumppani voi olla toisenlainen. 

Vierailija
16/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan tilalle lapsi. Voisiko teille tulla lapsi, jos toinen ei kertakaikkisesti sitä haluaisi?

Ei.

Ei teille voi tulla koiraakaan. Pieni lapsi sentään kasvaa ja lakkaa olemasta niin tarvitseva, kouluikäisen lapsen vanhemman ei tarvitse lähteä töistä neljältä siksi, että lapsella on pissahätä. Koiranomistaja joutuu lähtemään, että ehtii viideksi kotiin.

Vierailija
17/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen koira ihminen ja aktiivinen koiraharrastaja. Olisi kyllä tosi kummallista eikä todellakaan hyväksyttävää, jos puolisoni jotenkin kieltäisi minulta rakkaan harrastukseni. En minäkään kiellä hänen harrastuksiaan. Toisaalta en minä oleta puolisoni huolehtivan koiriani. Koirat ovat täysin minun vastuullani. Jos lähden sellaiselle reissulle, jolle en voi ottaa koiria mukaan, hommaan niille hoitopaikan. Vastaavasti puolisoni saa harrastaa ihan mitä haluaa, ilman että yritän rajoittaa häntä. eikö minun tarvitse huolehtia hänen harrastuksistaan.

Vierailija
18/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on todella iso rasite

Vierailija
19/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdetaan tilalle lapsi. Voisiko teille tulla lapsi, jos toinen ei kertakaikkisesti sitä haluaisi?

Ei.

Ei teille voi tulla koiraakaan. Pieni lapsi sentään kasvaa ja lakkaa olemasta niin tarvitseva, kouluikäisen lapsen vanhemman ei tarvitse lähteä töistä neljältä siksi, että lapsella on pissahätä. Koiranomistaja joutuu lähtemään, että ehtii viideksi kotiin.

Koira kyllä kuolee ennen kuin lapsi kaavaa sellaiseksi, ettei siitä tarvitse huolehtia esim iltaisin töiden jälkeen. Tottakai koira huolettomampi on, jo muutamassa viikossa sen voi totuttaa olemaan tunteja yksin. Mutta tietysti vastuu sille, joka sen haluaa, ja nuo reissut on puhuttava auki jo ennen koiran hankintaa. Ja tietysti kumppani ei saa täysin inhota ajatusta koirasta. 

Vierailija
20/38 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ei halua koiraa, on fiksu ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi