Jos toinen haluaa koiran ja toinen ei
Mitä tekisitte?
Kumppani haluaisi koiran, mutta minä en.
En tietenkään halua kieltää sitä häneltä, mutta mielestäni hän ei voi vaatia minua hoitamaan koiraa, koska en ole sitä halunnut.
Hänellä on vuosittain vklp reissuja ja jopa viikon reissuja kavereidensa kanssa.
Näen jo kuinka olettaisi varmaan mun hoitavan koiraa.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Älkää hankkiko, jos toinen ei sellaista halua. Sitten kun eroatte, koirakin joutuu kiertoon, kun ei kummallekaan sovi elämäntilanteeseen.
No ei todellakaan lähtenyt koirat kiertoon eron takia. Minkä ihmeen takia, kun muutenkin niistä yksin huolehdin?
En pystyisi elämään ilman koiraa vain koska puoliso ei sellaista halua. Se olisi verrattavissa tilanteeseen, missä toinen haluaisi lapsia ja toinen olettaisi, että toinen hautaa haaveensa ja eletään yhdessä lapsettomina.
No mitä se kumppani sanoi, kun kieltäydyit hoitamasta sitten koiraa hänen poissa ollessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää hankkiko, jos toinen ei sellaista halua. Sitten kun eroatte, koirakin joutuu kiertoon, kun ei kummallekaan sovi elämäntilanteeseen.
No ei todellakaan lähtenyt koirat kiertoon eron takia. Minkä ihmeen takia, kun muutenkin niistä yksin huolehdin?
Ei sulla, mutta olitko se vastahakoinen niitä hankkimaankaan, tuskin. Ja jos työtilanne sanoo jotain vastaan, voi eron aikaan käydä niin, ettei kumpikaan, edes se koiran halunnut, voi ottaa koiraa itselleen töiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla, mutta olitko se vastahakoinen niitä hankkimaankaan, tuskin. Ja jos työtilanne sanoo jotain vastaan, voi eron aikaan käydä niin, ettei kumpikaan, edes se koiran halunnut, voi ottaa koiraa itselleen töiden takia.
No samalla tavalla hoitaa kuten ennenkin. Eihän ap ole sitä koiraa hoitamassa vaan toisen on nyt keksittävä miten koira hoidetaan poissa ollessa. Jos työasiat muuttuvat, niin ei se eroon liity mitenkään.
Hänen pitää vähentää niitä reissuja kavereiden kanssa ellei löydä hoitajaa.
Ei reissusta tarvi koiran takia luopua. Koiran voi ottaa todella moneen mukaan ja jos ei voi, aina löytyy hoitaja kun vain on valmis hyvästä hoidosta maksamaan. Ja miksi se ero olisi ongelma? Se kenen koira, sille koira luonnollisesti jää.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdetaan tilalle lapsi. Voisiko teille tulla lapsi, jos toinen ei kertakaikkisesti sitä haluaisi?
Ei.
Ei teille voi tulla koiraakaan. Pieni lapsi sentään kasvaa ja lakkaa olemasta niin tarvitseva, kouluikäisen lapsen vanhemman ei tarvitse lähteä töistä neljältä siksi, että lapsella on pissahätä. Koiranomistaja joutuu lähtemään, että ehtii viideksi kotiin.
Koiranomistaja joutuu lähtemään töistä koiraa pissattamaan, mutta ei koiranhankintaa vastustaneen kumppanin tarvitse lähteä. Kysehän on vaan siitä, että tekee toiselle etukäteen selväksi, että hoidat itse jos hankit, minä en osallistu. Toinen siis hoitaa koiransa itse ja hankkii sille tarvittaessa hoitajan.
Meillä se joka haluaa koiraa myös hoitaa sitä - eikä tässä ole ollut mitään narinaa. Mies ei koskaan jätä hoitamatta. Lisäksi on aina hoitanut koiralle hoitajan yhteisten menojen rai matkojen ajaksi
Lupasin kuitenkin katsoa koiraa jos miehellä on iltamenoja tai jos hän on vaikka kipeä. Näyttelen vastentahtoista mutta oikeasti koira on minustakin aika kiva.
Vierailija kirjoitti:
Hänen pitää vähentää niitä reissuja kavereiden kanssa ellei löydä hoitajaa.
Näin just, elämän valinnoista kyse tässäkin. Hänen pitää miettiä asiaa siltä kannalta, että jos koiran hankkii, hänen tulee siitä itse huolehtia.Joko vähentää kaveri reissuja, tai sitten olla valmis maksamaan koiran hoidosta poissaollessaan. Löytyyhän niitä koira hoitoloita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piikille veit? Barbaari
Minusta tämä on ihan sama setti kuin että toinen haluaa lapsen ja toinen ei. Sitten etsitään uusi partneri elämään, jolla on sama unelma. Koira vaatii kuitenkin aika paljon (ja sanon tämän kolmen lapsen äitinä) ja koko porukan on sitä koiraa oikeasti haluttava. Tai homma ei toimi.
Mä en suostuis elämään koiranlöyhkän keskellä. Inhoan koirissa jotakuinkin kaikkea. Jos mies yhtäkkiä alkaa vaatia koiran hankkimista, olisi ero edessä. Tuo on asia jossa en suostuisi kompromissiin.
Hankkikaa kissa. Lopputulos: kolme onnellista olentoa.
Koiran kuola, haju, karva, tavarat, asunnon ja auton kuluminen, eläinlääkärikulut... Siinä on aika paljon enemmän arkeen vaikuttavaa kuin reissujen hoitaminen. Ne kannattaa sopia. Itse olen koiraihminen, pidän pienistä näyttelykoirista. Jos puolisoni haluaisi vaikka saksanpaimenkoiran, niin kyllä se aika kauheaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä olen koira ihminen ja aktiivinen koiraharrastaja. Olisi kyllä tosi kummallista eikä todellakaan hyväksyttävää, jos puolisoni jotenkin kieltäisi minulta rakkaan harrastukseni. En minäkään kiellä hänen harrastuksiaan. Toisaalta en minä oleta puolisoni huolehtivan koiriani. Koirat ovat täysin minun vastuullani. Jos lähden sellaiselle reissulle, jolle en voi ottaa koiria mukaan, hommaan niille hoitopaikan. Vastaavasti puolisoni saa harrastaa ihan mitä haluaa, ilman että yritän rajoittaa häntä. eikö minun tarvitse huolehtia hänen harrastuksistaan.
Sinä tuot harrastuksen sotkuineen kotiin, puoliso ei... Jos en halua koiraa, en halua sellaisen kanssa asuakaan.
Toinen on raha, onko koiran haluavallan varaa siihen omillaan vai ollaanko kohta lompakolla?
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä olen koira ihminen ja aktiivinen koiraharrastaja. Olisi kyllä tosi kummallista eikä todellakaan hyväksyttävää, jos puolisoni jotenkin kieltäisi minulta rakkaan harrastukseni. En minäkään kiellä hänen harrastuksiaan.
Sun mielestä elävä olento on sama kuin käyminen esim. pelaamassa tennistä?
Tuollaisella ihmisellä ei pitäisi olla koiraa.