Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rinnat arat ja vauva syöttö sattuu. Mitä voisin kokeilla?

Vierailija
13.06.2025 |

Millä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni muutamia viikkoja rintakumin kanssa, sitten alkoi onnistua kivuitta ilman kumiakin.

Vierailija
22/25 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Omat lapset jo isoja ja haluaisin sanoa menneisyyteen itselleni ja muille siinä tilanteessa oleville, että täydellisyyttä ei vaadita, eikä se ole kilpailu. Ei ole imetyskilpailua, ei ole kestovaippakilpailua, ei sitäkään kilpailua kuka tekee kaikki mössöt itse alusta asti, ei ole kilpailua siitä kenen hermot pisimpään kestää siivota sormiruokailun jälkiä ja eikä edes siitä, kuka luopuu eniten omista vapaista hetkistä maatakseen vauvan tai taaperon vieressä odottaen että hän nukkuisi. Mitään vertailua ei oikeastaan ole, eikä jaossa ole yhtään pokaalia. Vanhemmuuden saa tehdä oman näköisekseen eikä joka asiasta tarvi pingottaa. 

Itsellä oli ainakin ihan hirveää suorittamista esikoisen kanssa, verrattuna siihen kapasiteettiin ja jaksamiseen mikä minulla oikeastaan oli käytössä. Hirveän suuri elämänmuutos. Ihan tarpeeksi suuri stressi jo itsessään.

Sain kuopuksen "vanhana äitinä" ja muut lapset oli jo isoja. Nyt en suorittanut mitään. Neuvolassa sai ihan erilaista, parempaa kohtelua vanhempana, kuin nuorena äitinä.

Ekaa lasta imetin osittain 5kk ikään asti. Olin järkyttynyt, kun en osannut edes imettää. Maailman luonnollisin asia, ja ei suju. Ei mitenkään hirmu hyvä startti äitiydelle kun tuntuu heti, että on jo epäonnistunut.

Kuopusta täysimetin 6kk ja osittain sitten melkein kaksivuotiaaksi asti. Hyvin erilaiset imetykset ja hyvin erilaiset temperamentit kaikilla lapsilla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso onko vauvan imuote hyvä. Jos vauva imee pelkästään nänniä, niin imetys usein sattuu. Nännin kuuluu oikeastaan olla varsin syvällä melkein vauvan kurkussa, jotta imuote on hyvä. 

Kannattaa myös kokeilla erilaisia imetysasentoja, jos syynä onkin vaikka se, että maito pakkautuu joihinkin tiehyeisiin. Vauvan voi olla helpompaa imeä tehokkaasti tai paremmalla imuotteella jostakin toisesta asennosta. 

Vauvan iästä riippuen ota yhteyttä omaan neuvolaan tai synnytyssairaalaan, jos tarvitset apua.

Vierailija
24/25 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lansinoh nännivoide apteekista. Auttoi jo yli 30 vuotta sitten. Tarkistin, sitä saa yhä vielä 😃 Hyvä tuote.

Vierailija
25/25 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintakumeja, saa isoista marketeista

Okei