Autoileva espoolainen nainen kertoo Hesarissa istuvansa Elokapinan kanssa kadulla koska se on hänen mielenterveydelleen hyväksi
Siinä se nyt tuli. Tarkoitus ei ole edes tavoitella mitään hyötyjä luonnolle tai yhteiskunnalle - vaan pelkästään ääri-itsekkäästi omalle mielenterveydelleen. Mukava harrastus jota tämä nainen harrastaa täysin ja vain ja ainoastaan oman henkilökohtaisen huvinsa takia. Otteita jutusta, maksumuurin takana:
Keskiluokkainen ja elokapinallinen
"En voi pelastaa maailmaa, enkä edes Espoota, enkä edes mitään. Mutta kuitenkin se, että tekee jotain ja yrittää edes, on mielenterveydelle hyväksi Saaga Veikkolainen sanoo.
ESPOOLAISELLE perheenäidille ja yhteiskuntatieteiden maisterille Saaga Veikkolaiselle, 55, katujen tukkiminen on tuttua hommaa. Niin on myös putkassa istuminen.
Hän on aktivisti.
VEIKKOLAINEN on elänyt hyvin perusespoolaista elämää. On insinöörimies, kolme lasta, Volkswagen ja toimistotyö. Suhde samppanjaan ja cavaan on läheinen.
Juttelemme Espoon Matinlahden rannalla Café Merenneidossa, laseissa kuplii kuohujuoma.
Elämässä riittää mukavuuksia, mutta oikeastaan Veikkolaista ärsyttää.
MUTTA jos kulutus on nykyään syntiä, niin tuskinpa Elokapina-aktivisti Saaga Veikkolainenkaan on synnitön. Sen hän kyllä tietää ajaessaan polttomoottoriautolla, juodessaan kauralattea ja matkustaessaan Ranskan Marseilleen etäilemään.
Meillä on hauskaa. Mikä on sen parempaa kuin itselleen nauraminen?
Kommentit (54)
Kannattaisikohan tuon naisen aloittaa muutos ihan omista elintavoistaan? Luopua vaikka siitä autosta ja matkailusta ja kännäämisestä.
On siihen toinenkin apukeino: Muuttaa pois pk-seudulta. Todettu on.
T. ex espoolainen
Kyllähän nuo pk-seudun ihmiset on individualisteja ikään katsomatta. Pitää saada identifioitua miksi haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Täällä on valitettu ettei yksittäisen ihmisen päätökset vaikuta mitään, joten kannattaa kerääntyä ryhmäksi ja vaikuttaa.
Ja tämä nainen vaikuttaa siis mihin? Eli hän itse ei tee mitään muutoksia, välitä mistään muusta kuin omista mukavuuksistaan ja sitten vain ja ainoastaan oman mielenterveytensä takia puuhastelee typeriä.
Itse ajan autolla, matkustelen ja syön lihaa ihan kuten ennenkin.
Se on paras keskisormen näyttö noille eloapinoille. :)
Vierailija kirjoitti:
MIKSI kopioit maksumuurin takaa!
Oletko koskaan kuullut laista liittyen tekijänoikeuksiin? Otteiden lainaaminen lähteeseen viitaten on täysin sallittua, laillista ja on normaali käytäntö. Miten kuvittelisit muuten esimerkiksi tieteellisiä artikkeleja kirjoitettavan?
Huoh ...
Vierailija kirjoitti:
Niinhän tuo nainenkin tekee. Sen lisäksi hänellä on sitten tämä oma hupiharrastuksensa tukkia liikennettä, häiriköidä muita ihmisiä ja työllistää poliisia oman mielenterveytensä takia. Ilman mitään muita tavoitteita kuin oman mielenterveyden parantaminen.
Onneksi en asu eikä ole asiaa näihin isompiin kasvukeskuksiin, joten nuo istuskelijat ei haittaa elämääni. Ei ne mihinkään Lietoon tai Ylöjärvelle tule istumaan.
"Veikkolainen tuntee ristiriitaa autoilemisesta, kahvin juomisesta ja kesämökkireissuista."
Eli tuo nainen asuu omakotitalossa, autoilee polttomoottoriautolla, kulkee autolla päivittäin kaikkialle ja ajelee säännöllisesti pitkiä matkoja kesämökille, matkailee lentokoneella ulkomaille, juo runsaasti ulkomailta lennätettyä alkoholia ja kahvia.
Ja sitten istuu mielenterveytensä takia kadulla tukkimassa liikennettä. Kannattaisikohan sitä alkoholin käyttöä vähentää kun aivotoiminta on tuolla tasolla.
Pitäisiköhän siellä isolla kirkolla jotenkin muuttaa liikennejärjestelyjä, kun jokainen perähikiän jooseppi on näreissään jostain kadunpätkästä, mistä ei ole ikinä kulkenut.
Vierailija kirjoitti:
He varmasti itkevät nyt itsensä uneen.
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä tosi rohkea! Upeaa vaikuttamista!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän siellä isolla kirkolla jotenkin muuttaa liikennejärjestelyjä, kun jokainen perähikiän jooseppi on näreissään jostain kadunpätkästä, mistä ei ole ikinä kulkenut.
No esimerkiksi kuluneella viikolla itä-Helsingistä matka Meilahden sairaalaan kesti lähes 2 tuntia Elokapinan takia. Olisikohan tuolla mitään merkitystä joidenkin ihmisten elämälle, mitä arvelisit?
Koko keskustan joukkoliikenne oli sekaisin tuntikausia, niin että vanhukset ja lapset jäivät jumiin matkoilleen. Aika moni kun kulkee esimerkiksi tuosta Mannerheimintien kautta.
Samat ongelmat niillä näyttää olevan kaikilla. Individualismi, uhriutuminen ja mielenterveysongelmat. Asioita tehdään sen mukaan saako ne tuntemaan itsensä hyväksi ihmiseksi.
Tuon naisen pitäisi ainakin laihduttaa. Alkoholin jättäminen voisi auttaa siihenkin. Ja voisi vaikka pyöräillä autoilun sijaan. Jo nuo parantaisivat hänen mielenterveysongelmiaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse luulen että suurinta osaa heistä ei kiinnosta tippaakaan mitä yksittäinen kansalainen tekee.
Harvoin kukaan nolaa itseään noin pahasti julkisesti kuin tuo espoolaisnainen. Mennä nyt omalla naamallaan ja nimellään selittelemään noin hölmöjä juttuja julkisuuteen.
Niin? Täällä on valitettu ettei yksittäisen ihmisen päätökset vaikuta mitään, joten kannattaa kerääntyä ryhmäksi ja vaikuttaa.