Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Visiblin on psylliumia,

Vierailija
13.06.2025 |

Johon on lisätty sokeria tai sorbitolia ja huikea kilohinta. Urtegramin psylliumia saa ruokakaupasta paljon halvemmalla ja ilman sokerilisiä. Ja minulla ei ole yhteyksiä kyseiseen firmaan. Harmittaa vaan kun lääkäritkään ei tiedä tätä vaan suosittelevat apteekin kallista tuotetta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekin kallis psyllium voi olla erittäin halpaakin jos sitä saa määrättynä. ilman reseptiä valitsisin marketin jauheen.

Jos lääkäri määrää reseptin, on kilon pakkaus edullinen. Kuidun lisäämisellä ehkäistään myös suolistosyöpää.

Lääkäri ei määrää Visiblin-reseptiä, koska Visiblin ei edelleenkään kuulu korvattaviin lääkkeisiin. Lääkäri voi kuitenkin kehoittaa ostamaan Visibliniä tai vastaavaa ihan omalla rahalla, apteekista saa myös halvempaa korvaavaa tuotetta, kannattaa ostaa sitä ellei kaupan psyllium maistu.

Ihan tasan lääkäri voi MÄÄRÄTÄ reseptin. KORVATTAVUUS on eri asia. Uusia syöpälääkkeitäkin määrätään, vaikkei korvata.

Vierailija
22/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekin kallis psyllium voi olla erittäin halpaakin jos sitä saa määrättynä. ilman reseptiä valitsisin marketin jauheen.

Jos lääkäri määrää reseptin, on kilon pakkaus edullinen. Kuidun lisäämisellä ehkäistään myös suolistosyöpää.

Tai päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just tänään lääkärin suosituksen taas ja minullekaan psyllium ei käy missään nimessä. Apteekeilla on ilman haitta-aineita olevia myös, kai.

Vierailija
24/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin sen reseptillä. Kilon paketin saa samaan hintaan kuin 500 g ilman reseptiä.

Vierailija
25/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan psylliumia myös isosta ruokakaupasta sellaisenaan nuorelle kissalle, jolla muuten kivikova kakki. Huomattavasti halvempaa kuin joku eläinlääkärin määräämä tuote. Sekoitan psylloumia poenen maustemitallisen jokaiseen märkäruoka-annokseen.

Hyvin toimii. Itselleni käytän sitä joskus leivontaan. Sehän onkin yksi gluteenittoman leivonnan perusaines.

Vierailija
26/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso paketti Visiblinia (kilo) on kela-korvattava lääkärin reseptillä!

Vierailija
27/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sekoitan psylliumia aamupuuroon. Jos jauheen sekoittaa puuroon ihan loppuvaiheessa, se ei ehdi paksuuntua liikaa. Nestettä laitan toki hieman enemmän kuin pelkkien hiutaleiden kanssa ja juon vähintään puoli litr

Ei tarvitse supernopea olla. rkl tai pari juomalasiin, vettä päälle, muutama pyöräytys lusikalla ja juo pois. Minusta ihan hyvän makuistakin

Kaivoin leivontapsylliumini koemielessä taas esiin ja hiukan työläämpi ehkä oli sekoittaa  kuin Visiblin, mutta koko lasilliseen vettä reilu teelusikallinen sekoitettuna upposi kuitenkin ja oli helppo nauttia, eli voi alun perin vain ehkä käytin liian vähän vettä ja join sen veden erikseen.

Vierailija
28/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se srbitolihan on myös ulostuttava ainesosa 

Vierailija
29/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

t. Lääkäri.

Vierailija
30/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

t. Lääkäri.

AI-yhteenveto

Vi-Siblin-valmisteita ei yleensä korvata Kelan lääkekorvauksella. Isoimmat pakkaukset, Vi-Siblin 1000 g ja Vi-Siblin S 900 g, ovat reseptilääkkeitä, joista voi saada Kela-korvauksen. Muut Vi-Siblin-valmisteet, jotka ovat saatavilla ilman reseptiä, eivät kuulu Kela-korvauksen piiriin. 

Vierailija
31/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psilosybiini on sitä kunnollista.

Vierailija
32/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI voi satuilla omiaaan, mutta tässä linkki Yliopiston apteekin sivuille, on korvattava näemmä:

https://www.yliopistonapteekki.fi/vi-siblin-610-mg-g-rakeet-1000-g-46170

Vierailija
33/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti luuli ettei ole korvattava, koska ei tiennyt alkuomavastuusta vuoden alusta, eikä käytössä mitään lääkkeitä, maksoi siis täyden hinnan.

Vierailija
34/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyllium on halvempaa ja parempaa kuin Visiblin. Ei sisällä mitään lisäaineitakaan.

Vierailija
35/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ihan oikeassa, mutta monesta kaupasta ei saa tuota esim. Urtekamin psylliumia.

Vierailija
36/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin sellaista maustepussissa myytävää psylliumia ensin, mutta siitä tuli paksu puuro, jota oli aika tylsä lusikoida. Visiblin oli sellaisina rakeina, jotka sai huitaistua huiviin nopeasti veteen sekoittamisen jälkeen. Ostin siis sellaisenkin pakkauksen hinnasta huolimatta, kun kivut oli kovia, ja sitä tuli helpommin käytettyä. Jäi tuon leivontapsylliumin testailu sitten ja onneksi vaivakin parani ainakin toistaiseksi. Ehkä sekin olisi liuennut isompaankin vesimäärään.

Oletteko saaneet hyvin sekoitettua sen leivontajauheen myös veteen vai miten otatte sitä?

Älä osta sitä leivontaan tarkoitettua hyvin hienoksi jauhettua. Se ei edes liukena veteen helposti. Osta se Urtegramin, se on yhtä karkeaa kuin Visibline, eli sekoittuu helposti. Terveisin ap.

Vierailija
37/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niissä kilohinnoissa nyt niin hirveästi eroa ole. Visibliniä saa myös ilman makeutusaineita.

Ei saa. Siinä on joko sokeria ( ruskea paketti) tai sorbitolia ( sininen). Siinä on sokerille kallis kilohinta.

Vierailija
38/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön joka aamu puuron kauraleseistä ja lisään myös Kaurakuitusta ja paahdettua, rouhittua pellavaa.

Eipä ole koskaan ummetusta. Korkeintaan joskus pitää liian kuituista jötkälettä vähän vääntää ulos.

Joo, onhan niitä kuitulisiä muitakin kuin psyllium.ap

Vierailija
39/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot ihan oikeassa, mutta monesta kaupasta ei saa tuota esim. Urtekamin psylliumia.

Citymarketeista ainakin saa. Se on siellä terveystuotteiden hyllyssä. Ja joissakin pienemmissä k kaupoissakin on.

Vierailija
40/43 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niissä kilohinnoissa nyt niin hirveästi eroa ole. Visibliniä saa myös ilman makeutusaineita.

Minä ihmettelin mistä täällä oikein horistaan kun se Visiblin jota minä olen syönyt vuosia on ihan makeuttamatonta jauhoa tai oikeastaan pieniä hiutaleita ja reseptillä kilohinta on edullisempi kuin luontaistuotekaupan pikkupusseissa.

Se pitää kyllä sekoittaa raivokkaasti nesteeseen ja huitaista välittömästi huiviin koska hiutaleet turpoavat hetkessä liukkaaksi tahnaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan