Nolottaa, elämäni noloin juttu kävi tänään... Itkettää!
Kävin vaunujen kanssa lähimarketissa ostoksilla. Mulla oli ostoskori siinä vaunujen päällä, siis jalkasuojan päällä. Vauva nukkui vaunussa.
Ostin miehelle yhden mäyriksen ja koska se ei mahtunut koriin ja oli niin painava, laitoin sen sinne alakoriin vaunujen alle.
Menin kassalle ja maksoin ostokset, MUTTA UNOHDIN SEN SAATANAN MÄYRIKSEN SINNE ALAKORIIN!!!
Kävelin ulko-ovea kohti, kun KAKSI vartijaa tuli takaa, otti olkavarsista kiinni. Ne vaan sanoi, että pitää mennä niiden mukaan. Ne vei mut sellaiseen koppiin ja toinen alko kysellä. Selitin ja itkin tietenkin, että se oli vahinko, että se oli unohdus ja että käyn usein niiden kaupassa, en tietenkään varastaisi!
Helvetti että nolotti. Ne sanoi, että kuulemma vaunuihin piilotetaan niin paljon tavaraa, että kaikki sellaisetkin " unohdukset" ilmoitetaan poliisille!!!!!!!! Mulle ei ole koskaan käynyt noin eikä ikinä tulisi mieleenkään varastaa mitään!
KUVITELKAA! Mä saan tuollaisen takia jonkun helvetin merkinnän johonkin rekisteriin!!! Sanoin, että tietenkin maksan koko mäyriksen, mutta ei kuulemma enää auttanut siinä vaiheessa.
Olen itkenyt koko iltapäivän!!! Mua nolottaa ja hävettää :-( Missä rekistereissä toi mun " näpistys" sitte muka näkyy? Mä oon lähis ja jos haen joskus esim. päiväkotiin töihin, pitää viedä se rikosrekisteriote tms. Näkyykö se siinä?
Kommentit (67)
tiedät että jätit maksamatta epähuomiossa. Tuollaista voi nyt sattua kelle tahansa. Itse en olisi edes nolona, minulle sattuu paljon pahempiakin mokia jakuvasti, hajamielinen kun olen.
ja tuskin ainakaan huonompaan suuntaan menisi, jos esittäisit anteeksipyyntösi vielä suoraan liikkeen omistajalle. Myymälävaras ei tällaista muuten tekisi.
Huomasin ne heti kassalta pääsyn jälkeen ja menin maksamaan. Kassa katsoi kieroon, kuin olisin tosiaan yrittänyt varastaa maitotölkit, vaikka palasin ne maksamaan itse.
Tuollainen käy tosi helposti.
Kassalle palaava kassaneiti huomasi maidon ja kysyi veemäisellä äänensävyllä, että olnko ostanut maidon jostakin muualta. Vastasin, että en, hyvä kun huomasit unohdukseni. Kyllä mua tympäs ja hävetti, kun selvästikin kassaneiti uskoi, että yritin varastaa sen maidon. Olisin sen kyllä huomannut ennen kaupasta poitumista, kun olisin laskenut kauppakassin sinne alakoriin. No, ei voi mitään ! Tsemppiä ap, et ole ainut.
ja huomasin tuon vasta jälkeenpäin. Valvoneena ja yksin (koliikkilapsen kanssa) kaikki järjestäneenä en edes heti kotona tuota huomannu kun laitoin tavaroita kaappiin. Kun katsoin kuitit niin sitten vasta huomasin. Sanoin tuosta sitten kun seuraavan kerran menin kaupalle ja sain tekoni anteeksi kauppiaalta sekä vielä kahvi-pulla-kupongin kaupan kahvioon. En meinannu saada sanaa suusta kun sen lätkäs käteen, kiitti rehellisyydestä ja käski nauttia kahvista silloin kun lapsi nukahtaa vaunuihin =) Mutta, kyllähän tuon mäyriksen " varastaminen" on paljon pahempi ja epäuskottavampi juttu kuin leivän tai kahvin....
että ostin kaupasta munkkeja enkä itse huomannut kun pakkasin tavaroita että myyjä olikin laittanut ne ajatuksissaan sivupöydälle. Juteltiin samalla kun pakkasin tavaroita niin en itsekkään kiinnittänyt huomiota siihen että munkit eivät olleetkaan mukana. Kotona sitten kun purin kasseja huomasin että munkit eivät olleet kassissa ja tarkistin kuitista että maksettu ne kyllä oli !! Että olisiko minun sitten pitänyt syyttää sitä myyjää varkaudesta ??? Mitä mieltä te olette ketkä niin kriittisesti suhtaudutte siihen että unohduksia ei saa sattua. Että näinkin päin voi käydä. Kävin sitten uuden reissun hakemassa munkit ja sielähän ne oli sivupöydällä ja myyjä oli todella pahoillaan ja minä vaan sanoin että sattuuhan sitä.
Eli tankkasi, meni myymälään ottamaan maitoa, leipää tms. puuttuvaa. Sitten kassan kautta ulos, mutta unohti maksaa bensan!
Noin kk myöhemmin tuli poliisilaitokselta kirje, jossa pyydettiin tulemaan selvittämään bensannäpistystä joka oli kameroiden mukaan ollut meidän autoon. Poliisilaitoksella mies kävi tunnistamassa itsensä videosta ja poliisi oli tosi ymmärtäväinen, kun oli käynyt kassalla muita ostoksia maksamassakin. Sitten mies ajoi huoltoasemalle ja maksoi sekä sopi asian omistajan kanssa. Ei tullut mitään merkintöjä tai sakkoja miehen kontolle.
Ja tämäkin on meidän vakkari huoltoasema ihan lähinurkilla.
Olin ihan pihalla pienen lapsen kanssa, väsynyt ja muuta. Kävin ostoksilla errän ison kauppakeskuksen liikkeessä ja otin tiettyjä juttuja. Sitten katselin erästä tuotetta mutta päätin etten otakaan sitä. Mutta kun oli aivot ihan jäässä, en laittanutkaan sitä takaisin hyllyyn vaan pistin sen taskuuni!!! Siis aivan kuin puhelimen tai vastaavan, lykkäsin vaan taskuun.
No kassalla huusi sitten tietenkin ne hälytysportit ja kutsuttiin vartijat ja etsittiin ja tämä tuote löytyi mun taskusta. Koetin selittää väsymystä ja vaikka mitä, olinhan ostanut muuta kuitenkin joten miksi veisin jotain taskussa kassan ohi. Niin hävetti, että aivan nousee niskavillat pystyyn vieläkin.
No, poliisihan siihen kutsuttiin ja sain 32 euroa sakkoja. Merkintä tuli kanssa jonnekin mutta kun oli lapsi mukana, päästivät muuten heti lähtemään ja sanoivat, että näitä sattuu. Kukaan ei syytellyt mua, ei edes kauppias vaan olisi antanut asian olla kun tietenkin sitten maksoin tuotteen vaikka en olisi sitä tarvinnut. Poliisi sanoi kuitenkin, että lain mukaan heidät oli kutsuttava ja näin nämä asiat menee. Ja kehotti lepäämään :o)
Arvata voitte, että tuohon kauppakeskukseen en kehtaa mennä ehkä enää ikinä!
Itse asiassa kerran kävikin niin, että kärry oli täynnä ruokaostoksia ja iso vessapaperipaketti oli pakko laittaa kärryn alle. Marketin autotalliin asti pääsin ennen kuin huomasin unohdukseni. Käännyin ympäsi ja kävin maksamassa paperit.
Toisen kerran tyttö halusi pitää itse kädessään uutta hammasharjaansa ja unohdin koko kapistuksen siinä kassalla. Taas kerittiin autolle asti ja vasta kun laitoin lasta turvaistuimeen huomasin sen hammasharjan. Ei muuta kuin takaisin kassalle hammasharjaa maksamaan.
Kummallakaan kerralla meidän perään ei ole vartija tullut, mutta olisihan sekin mahdollista ollut. Mutta ei kai siinä tilanteessa mitkään selitykset kelpaa.
Vaikea tässä on mitenkään lohduttaa, mutta oikeasti tuollaista voi sattua kelle vaan!
Sen rikosrekisteriasian kanssa voit olla huoletta, sillä rikosrekisteriähän tuosta ei saa, ainoastaan merkinnnän poliisin kirjoihin, mutta se on täysin eri asia kuin rikosrekisteri. Niin kuin joku jo täällä sanoikin, näpistys on verrattavissa esim. ylinopeuteen - siitäkään ei tule rikosrekisterimerkintää. Tiedän, koska itse olen jäänyt nuorena kiinni näpistyksestä ja silloin selvisin nämä asiat. Enemmän itseänikin tuolloin nolotti!! Eli työn saantiin ei tuo unohdus vaikuta millään lailla.
Tsemppiä! Uskon että nolottaa. Koita nyt vaan unohtaa asia. Pääasia, että itse tiedät, ettet sitä tahallasi tehnyt.
Kotimaiset siis selvästi kalliimpia. Tuli tosi nolo olo, kun se nainen alkoi meuhkata siitä koko jonon kuullen ja lähti vielä punnitsemaan tomaatteja uudestaan. Jouduin maksamaan noin 1,50 euroa enemmän niistä.
En tosiaankaan ollut tarkoituksella ottanut kalliimpia ja laittanut halvempien hintalappua. Enkä vieläkään ole varma, että näin edes oli tapahtunut, sillä miten kassa saattoi pussin läpi tunnistaa kumpia ne olivat.
En edes huomannut että 50prosentin alennus- leivästä olikin tullut 50 e kalliimpi kassan mokan takia. Vasta päivien jälkeen huomasin sen kun sattumalta katsoin vanhaa kuittia. Sain rahat takaisin, mutten mitään pahoitteluja tai hyvittelyjä. Mitä jos olisin hakenut vartiat paikalle...
olimme lähikaupassa (suht iso s-market) ja tyttö sai kassajonossa kauheat raivarit. Tyttö raivosi kassajonossa ja mä lapoin ostoksia. Sain ostokset maksettua ja pakattua ja välillä kannoin tyttöä eteemmäs maahan raivoamaan. Siinä kassojen takana " aulatilassa" (kassojen varikko siis mistä kuljetaan ulko-ovelle päin) otin tytön tiukasti syliin ja se vaan raivos ja raivos. Sillä välin vanhempi miesvartija nappasi limsa 4-packini ja toisen kauppakassini ja kantoi ne rattaidemme luo. Kannoin raivoavaa lasta ja toista kauppakassia rattaille ja kiitin vartijaa. Vähänkö nolotti, kun vartijan kasvoista ei huomannut oliko hän vain avulias ymmärryksestä vai siitä, että saisi raivoavan kersan kaupasta ulos mahd. pian.
Vaikka tää ei vedä vertoja " näpistyksille" mutta mua nolotti kun vartija tulee oikein saattamaan kaupasta ulos..
Hälytysportit soi jos tuotteessa on toimiva hälytin! Mikään tuote ei tietenkään itsessään hälytystä aiheuta.
tuosta näpistyksestä saa sakot, ei siitä mitään merkintää jää, paitsi ehkä poliisin epäviralliseen mappiin, mutta sitä taas ei saa näyttää työnantajalle, tai no en tiedä jos kauppaan olisi menossa töihin, mutta epäilen.
Vartijoiden puhe reksiterimerkinnästä oli siis silkkaa uhoamista ja sadismia.
Mä oon pohjanmaalla nykyisin kaupassa töissä ja ainakin meillä on tosi mukavat vartijat.
Nulle ja miehelleni kävi kerran vähän samalla lailla kun olimme kahestaan jouluostoksilla. Ostimme miehelleni lompakon ja mun muistikuva on että ennen kassalle menoa kukkaro oli toisen meistä kädessä ja kassan jälkeen toisen, eli sen on täytynyt olla siinä tiskillä, kaupassa ei ole liukuhihnaa..
Ehkä myyjä luuli sitä miehen omaksi lompakoksi eikää edes koskenut siihen, kumminkin, siihen jäi hälytin ja portti alkoi soimaan. Kohta paikalle ryntäs kovanoloinen vartija ja tenttas siinä meitä aikansa, mä olin ihan paniikissa. Onneksi olimme jättäneet maksetun lasten mopon kassan taakse odottamaan että kävimme ruokakaupassa samassa kauppakeskuksessa. Tuskin olisimme maksettuja ostoksiamme jättäneet sinne ja sitten varastaneet jotain muuta.
Mutta etelässä sitä kai sattuu niin äärettömän paljon ja siellä osataan valehdella niin sujuvasti että täytyy olla tosi hyvä suustaan että saa todistettua ettei ollut tarkoitus varastaa!
Aluksi kauppaan töihin mennessä jännitin vartijoita mutta nuo on ainakin niin mukavia, eri asia sitten jos varastais ja jäis kiinni, kai nuokin osaa " pahoja" olla.
Toivottavasti saat selvitettyä asiasi!!!
onko hyvä tapa lastata niitä ostoksia sinne rattaisiin. Tässä se nyt taas nähtiin. Ihan omaa tyhmyyttä AP! Jos et saa kaljoja mahtumaan kaupan järjestämiin kuljetussysteemeihin (korit, kärryt yms), onko niitä sitten pakko ottaa?
kavallus ym juttujakin niin yleistääkö asiakkaat sen myyjiä kohtaan niin että heti epäilee vahinkoa tahalliseksi. Niin kuin tämän ketjun mukaan myyjät tuntuvat tekevän asiakkaita kohtaan. Kyllä sitä rehellisiä vahikoja sattuu puolin sun toisin. Onneksi kuitenkin ne tahalliset tapaukset ovat harvempia.
Itse olen aikoinaan melkein varastanut limsaa ja vaippoja. Kerran huomasin vaipat alakorissa kun aloin pakkaamaan ostoksia (nostin ne sieltä ja huikkasin kassalle, että maksaisin vielä nämäkin, kassa nyrpisteli nokkaansa). Toisen kerran ehdin ovelle asti, ennen kuin huomasin limsapullot alakorissa. Palasin maksamaan, tuolloin kassa sentään hymyili ymmärtäväisesti.