Nolottaa, elämäni noloin juttu kävi tänään... Itkettää!
Kävin vaunujen kanssa lähimarketissa ostoksilla. Mulla oli ostoskori siinä vaunujen päällä, siis jalkasuojan päällä. Vauva nukkui vaunussa.
Ostin miehelle yhden mäyriksen ja koska se ei mahtunut koriin ja oli niin painava, laitoin sen sinne alakoriin vaunujen alle.
Menin kassalle ja maksoin ostokset, MUTTA UNOHDIN SEN SAATANAN MÄYRIKSEN SINNE ALAKORIIN!!!
Kävelin ulko-ovea kohti, kun KAKSI vartijaa tuli takaa, otti olkavarsista kiinni. Ne vaan sanoi, että pitää mennä niiden mukaan. Ne vei mut sellaiseen koppiin ja toinen alko kysellä. Selitin ja itkin tietenkin, että se oli vahinko, että se oli unohdus ja että käyn usein niiden kaupassa, en tietenkään varastaisi!
Helvetti että nolotti. Ne sanoi, että kuulemma vaunuihin piilotetaan niin paljon tavaraa, että kaikki sellaisetkin " unohdukset" ilmoitetaan poliisille!!!!!!!! Mulle ei ole koskaan käynyt noin eikä ikinä tulisi mieleenkään varastaa mitään!
KUVITELKAA! Mä saan tuollaisen takia jonkun helvetin merkinnän johonkin rekisteriin!!! Sanoin, että tietenkin maksan koko mäyriksen, mutta ei kuulemma enää auttanut siinä vaiheessa.
Olen itkenyt koko iltapäivän!!! Mua nolottaa ja hävettää :-( Missä rekistereissä toi mun " näpistys" sitte muka näkyy? Mä oon lähis ja jos haen joskus esim. päiväkotiin töihin, pitää viedä se rikosrekisteriote tms. Näkyykö se siinä?
Kommentit (67)
Poliisi ei tule aina paikalle näpistystilanteessa. Silloin kehoittavat vartijoita ottamaan henkilötiedot ylös, ja soittavat myöhemmin poliisilaitokselta asianomaiselle. Kysyät kiistääkö ja jos myöntää syyllistyneensä näpistykseen, kirjoittavat sakot. Näin se on mennyt.
Vierailija:
Jos poliisi ei tullut paikalle heti tapahtuman jälkeen, siis vartijan kutsumana, niin mitään merkintää ei mihinkään tule.
Tuskin kukaan " piilottaisi" mäyräkoiraa vaunujen koriin sehän näkyy kilometrien päähän.
opimmekaan ei kannata varstaa kaljaa eikä muutakaan..
todella pahoillani puolestasi! Valtavan kurja juttu, ymmärrän, että tuntuu tosi pahalta! En tiedä voiko asialle tehdä mitään, mutta yksi vaihtoehto voisi olla paikallislehteen.
Ei ole reilua ei, mutta elämä nyt vaan ei usein ole " reilua" . Jos jokainen minunkin tapaamani näppäri vetoaisi erehdykseen ja siihen, ettei se ole " reilua" niin huhheijaa sitä " vahinkojen " määrää...
AP varmaan tosiaan toimi ihan vahingossa, mutta yhteiset pelisäännöt on mitä on, ei siinä valittamiset auta..
Vierailija:
Pystyiskiöhän tuosta valittamaan minnekkään? Ei tuo ole reilua!! Älä jätä asiaa tuohon.
Ap, ei tuo merkintä (jos mitään merkintää tuleekaan) näy kun haet töitä, tms. Eli sen asian suhteen ole huoleti :)
pitää jotain mäyräkoiraa lastenvaunuissa. Mä en vois. Hyi hitto, oikein viestii, että " täältä tulee alkoholistiperhe!" Siinä on hyvän elämän eväät, kun jo lastenvaunuissa pitää mäyristä kanniskella. Ajatelkaa nyt vähän miltä se näyttää. Saitpa ap oikein kunnon opetuksen. Kyllä mäkin vartiana pitäisin tällaista tyyppiä automaattisesti epäilyttävänä.
että kaupoissa ei enää ole sellaisia kärryjä, joihin sai sinne " alas" laitettua kalja-/vissykorin... Tämä johtuu juuri siitä, että näitä koreja käveli niin paljon kassojen ohitse!
Ja kassa ei todellakaan näe rattaiden/kärryjen alaosaan...! " Unohtuneet tavarat" voi havaita vasta kun rattaat/kärryt ovat menneet kassan ohitse, eli kun asiakas pakkaamisen jälkeen lähtee pois. Mutta siinä vaiheessa myyjän huomio on jo seuraavan asiakkaan palvelussa...
Ja takana tulevankin asiakkaan on vaikea/mahdoton havaita vaunujen/kärryjen alaosassa kulkevaa mäyräkoiraa tmv. sillä huomio on omien ostosten kassalle asettelussa ymv. Ja kaikki eivät edes sanoisi vaikka huomaisivat...
Ikävää jos tuollainen vahinko käy, mutta totuus on myös se että on vahinkoja ja " vahinkoja" , paha pelkän naamarajan tmv. mukaan vartjan päätellä kummasta kulloinkin on kyse!
Näpistys on rikos aivan siinä missä tappokin. Eri rekisterien merkitys on toki eri juttunsa, mutta ei se eikä muutkaan nimitykset (" rike" ) muuta sitä tosiasiaa, että kyse on rikoksesta.
Vierailija:
Missään rikosrekisterissä et kuitenkaan ole. Lähihoitajan paikkaa hakiessasi asia ei käy ilmi. Ainoastaan rikokset käyvät ilmi rikosrekisteristä. Näpistys on rike kuten esim. ylinopeus, ei rikos.
Usko minua, minä tiedän nämä jutut.
Mulle on käynyt myös noin, että rattaiden alakoriin on jäänyt kerran vaippapaketti ja kerran talouspaperipaketti. Heti siinä tavaroita pakatessani olen onneksi huomannut, että ne on unohtuneet maksaa ja maksanut sitten hieman jälkikäteen.
se on vartija, ei vartia.
Toisekseen, jos sinun vanhempasi, miehesi tai joku muu läheinen ei ole osannut pysyä kohtuudessa alkoholin käytössä, niin älä suotta yleistä meitä muita. Me emme myöskään yleensä automaattisesti oleta, että kyseessä on alkoholistiperhe jos vauvan kanssa ostaa olutta/käy Alkossa. Ehkä juuri siksi niin " kehtaammekin" tehdä, koska suhteemme alkoholiin on normaali, eikä meillä ole mitään piiloteltavaa asian suhteen.
Vierailija:
pitää jotain mäyräkoiraa lastenvaunuissa. Mä en vois. Hyi hitto, oikein viestii, että " täältä tulee alkoholistiperhe!" Siinä on hyvän elämän eväät, kun jo lastenvaunuissa pitää mäyristä kanniskella. Ajatelkaa nyt vähän miltä se näyttää. Saitpa ap oikein kunnon opetuksen. Kyllä mäkin vartiana pitäisin tällaista tyyppiä automaattisesti epäilyttävänä.
Moni ihminen ostaa mäyräkoiran, koska se tulee edullisemmaksi kun ostaa joka viikko se saunakalja tai kaksi erikseen.
Monilla ihmisillä käy sauna/ruoka vieraita joille halutaan tarjota olut ruokajuomaksi, jos nämä sitä haluavat juoda.
Ja meillä esim. muutoissa ovat pitkälti auttaneet pikkuveljemme, jotka mieluusti juovat muutaman oluen muuton jälkeen, ei liene rikos antaa heille kiitokseksi muutoavusta mäyräkoirat tmv?
On turhaa jeesustella " vaunut ja mäyräkoira ei sovi yhteen" , sillä tuo ei tee vanhemmista " rappio juoppoja" ! Kertoo kirjoittajan omasta asenteesta, että jos ostaa 12 pulloa kaljaa, niin äiti ja isi kiskoo ne heti kun pääsee kotiin... Vai mitä pahaa on sauna/ruokajuomana pullo kaljaa...???
Sinulle kävi kurja juttu, mutta ei kuitenkaan mitään hirveän vakavaa, eikö niin? Nyt sapettaa, mutta jonkun ajan kuluttua se jo luultavasti naurattaa.
Minä olen todella tunnollinen ja lainkuuliainen ihminen ja minullekin voisi suht´helposti käydä noin. Ei se vaadi kuin väsymystä, huonoa kohtaa hormonikierrossa ja huonoa onnea.
Elä murehdi :)
Joskus ihmisille käy ihan oikeasti vahinkoja, ja jos kohtelee kaikkia potentiaalisina rikollisina niin saa helposti kohta sanoa hyvästit asiakkaille.
Kyllä kokenut poliisi pystyisi erottamaan kuka on tapavaras ja kenelle sattui valitettava unohdus.
Vierailija:
Meidän kauppias on nimittäin päättänyt, että näpistelijältä haetaan aina myös korvauksia!
Näpistyksestä ei tule merkintää rikosrekisteriin. Sakkorekisteriin sen sijaan tulee, mutta se on merkityksetön vaikkapa päiväkotiin töihin hakiessa.
Ja merkintä poistuu aktiivirekisteristä muutaman (olikohan kolmen) vuoden kuluttua, vaikka se poliisin omiin rekistereihin jääkin.
Yksi näpistysmerkintä ei uraasi ja elämääsi tuhoa ellet ole pyrkimässä vaikkapa politiikkaan. Eikä silloinkaan jos tuot asian oikein esiin ;-)
Varmasti paljon viedään tavaraa tuolla tavalla. Itse olen ainakin kahdesti ehtinyt kotiin asti ennen kuin huomasin että vaippapussi vaunujen alla on maksamatta. Maksoin ne seuraavalla kerralla tutulle kassalle jota vain nauratti. Varsinkin toisella kerralla.
Ja kerran kävi niin että oli kuitin heittänyt jo pois ja en kotona kuolemaksenikaan muistanut että olinko maksanut vaipat vai en.
Kerran jäi myös perunapussi jonka huomasin kyllä melkein saman tien. Kun kävin maksamassa niin kassa sanoi että olisit vain jatkanut matkaa niin olisi tullut halvemmaksi!! Vähän ihmetytti.
Toivottavasti saat asian selvitettyä niin, ettei tule edes niitä näpistyssakkoja. Itse unohdin kerran alakoriin lakanat ja en olisi kuuna päivänä voinut kuvitella, ettei selitystäni unohduksesta olisi uskottu. Ehkä en ole vaan niin varas ja en osaa kuvitella, että tuolla tavoin voitaisiin varastaa. En " jäänyt kiinni" , kun huomasin sen lakanapaketin siellä alakorissa vasta seuraavana päivänä. Kävin maksamassa sitten, koska asia vaivasi mua.
ja tosiaan kannanhan minäkin joka perjantai vaunuilla kotiin mäyräkoiran miehelle viikonlopuksi.. itse en kaljaa juo edes huikan vertaa... Mullekkin on pari kertaa käynyt niin että on meinannut unohtuu jotain esim. pojan käteen, mut sit se on onnex ite ojentanut sen siinä kassalla... ja yhen kerran poika oli mun huomaamatta laittanut pari jacky makupalaa rattaiden tavarakoriin ja huomasin ne vasta kun odottelimme jo bussia kotiin... :(
ostettiin vauvalle hammasharjaa ja isompi lapsi laittoi sen vauvan turvakaukaloon jalan viereen. Siinä kaupassa kierrellessämme harja oli valunut sinne pyllyn alle. Onneksi huomasin asian kun menimme seuraavaan paikkaan missä otin vauvan pois turvakaukalosta. Siitä paikasta menin takaisin edelliseen kaupaan ja maksoin hammasharjan. Kyllä nolotti ihan älyttömästi, mutta omatunto ei sallinut jättää asiaa sikseen vaan oli pakko mennä maksamaan harja. Kaupan kassa vain naureskeli asiaa.
Samassa kaupassa taas kerran kävi niin että heidän koneensa ei huolinut pankkikorttiani. Kun myyjä yritti ja yritti niin jo tuli vartija norkoilemaan selkäni taakse. Myyjä vaihtoi kassaa ja koitti siihen korttiani niin toimi heti moitteettomasti. Mutta vartija käveli perässäni melkein autolle saakka ja kyllä otti päähän, koska syy ei ollut minussa vaan kaupan koneessa oli vika. Vielä olen pankissa töissä niin tiedän oikein hyvin niiden kassakoneiden toiminnasta kun niiden kanssa olen ollut tekemisissä työni puolesta. Vartijan toiminta jäi ärsyttään sen verran että soitin kyllä kauppaan ja sanoin asiasta.