Ne jotka saa toimeentulotukea joutuu kuntouttavaan työtoimintaan
Kommentit (254)
Miksi oikeistolaisilla on vihamielinen ja halveksuva asenne työttömiä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Se olis hyvä juttu. Kyl viä osalla toimii työttömillä ihan omat aivot. Osataan hakea itse töitä tai opiskelua. Ainakin minä osaan.
Toimeentulo asiakkaat on näitä kaikista heikko-osaisimpis joilla on muita ongelmia kuin työnsaanti.. On Alko ja muuta ongelmia. Ehkä rikostaustaa. Ne tarvii enenpi apuja kuin vaan pelkät työttömät.
Olen työtön yh ja pakko hakea tt tukea kun olen työmarkkinatuella. Ei tule muuten toimeen lapsen kanssa. Yksin toki eri asia
Minulle annettiin kuntouttavassa tehtäväksi silputa kyseisen kaupungin yksikön työntekijöiden palkkapaperit eli näin kaikkien palkat.
Kaksi työtöntä siivosi yhdessä kaupungin yksikössä kuntouttavassa työtoiminnassa kaappeja, siellä oli kaikki asiakkaiden paperit eli henkilötunnuksista lähtien kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole ihan oikein. Rahan eteen pitäisikin joutua tekemään töitä.
Ei siellä mitään hyödyllistä työtä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Lausuntopyyntö 12.6.
"Aktivointisuunnitelmia laadittaisiin jatkossa enää toimeentulotukea saaville työttömille. "
Ja kun tämä porukka koostuu jostain narkkareista, vammaisista, alkoholisteista, rikollisista, monisairaista, mielisairaista ym, niin näitä se aktivointisuunnitelma VASTA AUTTAAKIN.
Terveisin 100% rahan ja asiantuntijoiden työajan haaskausta
Vierailija kirjoitti:
Kaksi työtöntä siivosi yhdessä kaupungin yksikössä kuntouttavassa työtoiminnassa kaappeja, siellä oli kaikki asiakkaiden paperit eli henkilötunnuksista lähtien kaikki.
Välillä olen miettinyt, että onneksi ne jotka on saaneet työpaikan suoraan koulusta ei tiedä näistä asioista mitään.
Luulevat, että työttömät on jossain pajoilla askartelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oikeistolaisilla on vihamielinen ja halveksuva asenne työttömiä kohtaan?
Eikö sinun mielestäsi toisten rahoilla ja tuilla elämisestä pidä vastavuoroisesti toimia mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä mitään hyödyllistä työtä tehdä.
No, osa tekee ja toimistotöissä näkee asiakkaiden kaikki tiedot, toki on vaitiolovelvollisuus.
3 kuukautta ja sitten on toinen työtön samoissa hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Niin pitäisi olla oikeus päästä töihin ja saada siitä palkkaa, nythän tätä ei toteuteta ja ihmiset pakotetaan olemaan kotona ilman työtä.
Ei asiaa voi myöskään vääristää niin, että nyt ne ilman työtä jätetyt voidaan laittaa palkkatöihin ilman palkkaa, se ei vaan mene niin.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on kaikkein vähiten vaikuttava työllisyystoimenpide.
Eniten vaikuttava on palkkatuki.
No on se kumma, että töihin haettiin palkkatukityöhön puoli vuotta ihmistä, ei ketään tullut yksi hakija oli
Yhteen aikaan työttömiä oli kuntouttavassa työtoiminnassa sairaalan arkistossa toimistotöissä. Siellä on kaikki potilas paperit.
En tiedä onko vielä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta ei kerry eläkettä eikä työmarkkinatuesta.
Palkan pitää olla käytännössä 2500 euron luokkaa, että eläke ylittää netossa takuueläkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pitäisi olla oikeus päästä töihin ja saada siitä palkkaa, nythän tätä ei toteuteta ja ihmiset pakotetaan olemaan kotona ilman työtä.
Ei asiaa voi myöskään vääristää niin, että nyt ne ilman työtä jätetyt voidaan laittaa palkkatöihin ilman palkkaa, se ei vaan mene niin.
Mitä epätoivoisempia ihmiset ovat, sitä helpompi heitä on käyttää hyväksi, samaa kaavaa kokoomus tuntuu tekevän opiskelijatyttösten kanssa ja sitten sedät tarjoavat lohduttavaa kainaloa, ihan sama kaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkkaamaan patalappuja ja tekemään linnunpönttöjä.
mitä kuntoutetaan jos ei ole kuntoutettavaa, on vain työtön kun duunia ei ole, terve,hankkinut ammatin ,opiskellut sen eteen 2-7 vuottakin, opintolainaa, asuntolainaa, duunit loppu, kelakin lopettaa taas työpaikkojaan yli sadalla, firmoja lopuu, rakennusala voi huonosti. akateeminen työttömyys jne. mitä siinä kuntoutetaan terveellä ihmisellä.
Ne on täysin samoja töitä mitä vakituiset tekevät, sen nimi vain on kuntouttava työtoiminta.
Voit olla kuntouttavassa työtoiminnassa vaikka seurakuntien toimistossa.
Eikö sitten olisi järkevää irtisanoa kaikki ja hoitaa työt tuolla menetelmällä? Säästettäisiin palkkakuluissa.
Jos ei saa työtä on peiliin katsomisen paikka. Olen ikäihminen eikä päivääkään työttömänä koskaan, aina on löytynyt uusi työ ajoista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava työtoiminta on kaikkein vähiten vaikuttava työllisyystoimenpide.
Eniten vaikuttava on palkkatuki.
No on se kumma, että töihin haettiin palkkatukityöhön puoli vuotta ihmistä, ei ketään tullut yksi hakija oli
Ei se mikään kumma ole, jos tarjotaan 1500 euron palkkaa. 2500 kun tarjoaa, niin hakijoita on satoja.
Koska me työttömät saataisiin jo se mielenosoitus aikaiseksi? Miksi kaikki muut aiheet tuntuu kiinnostavan mielenosoittajia, mutta näinkin tärkeä asia ja ketään ei tunnu kiinnostavan. Aletaan pitämään huoli omista oikeuksista.
Itseäni kyllä ärsyttää antaa oma työpanos käyttöön 300 eurolla. Olen ollut työelämässä 25 vuotta ja nyt yh Olen työskennellyt ulkomailla 12 v ja puhun kolmea kieltä Suomen lisäksi ja ollut pari vuotta vakaopen sijaisena (amk tutkinto).
Olisin varmaan unelmaehdokas tällaiseen vaikka päiväkotiin. Jos joudun siihen en kyllä anna omaa osaamistani käyttöön millään tavalla. Toihan on ihan orjuuttamista.
joutua/päästä
valitse sopiva puoluekantasi mukaan.