Meneekö Kauppakeskus REDI konkurssiin tuon 1,5 vuoden metroremontin aikana?
Sehän on jo nyt talousvaikeuksissa ja asiakkaat tulevat pääasiassa metrolla, kun autolla sinne pääsee huonosti.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8595372
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Uusi kauppakeskus itsessään tuskin menee konkurssiin Helsingissä mutta kauppakeskuksen liikkeet kyllä.
OP joutui pääomittamaan jo kerran Rediä ettei se mennyt konkkaan.
En käy missään kauppakeskuksessa kuin siksi, että olen jotain tiettyä sieltä vailla ja netistä on nähnyt, että asian saa Kauppakeskuksen X myymälästä. Pari kertaa olen käynyt Redissä ja olen kokenut sen pohjaratkaisun vaikeaksi ja vähän ahdistavaksikin.
Valtaosan tavaroista tilaan netistä ja päivittäistavarat ostan hypermarketista. Niitä ei Redissä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole käytännössä mitään vaikutusta. Pääasiassa lähialueen asukkaat ja työläiset käyvät tuolla.
Olin puoli vuotta töissä Redin vieressä, kävin siellä harvoin. Ei edes kaupassa viitsinyt siellä käydä, vaan kotimatkalla poikkesin kaupassa johon pääsi helpommin autolla ilman parkkihalliin ajamista. Kantakaupunkiin pääsee huonosti autolla ja siksi Redi on täysin riippuvainen metrosta. Ei ne kaupat pysy pelkästään paikallisten rahoilla pystyssä. Kalasatamassa on paljon varakkaita ihmisiä, mutta alueella on kuitenkin valtaosa persaukista porukkaa jolla ei ole varaa kuluttaa. Kalasatamaankin on tullut vuokralääviä joissa asuu porukkaa joilla raha menee aivan muuhun kuin noihin liikkeisiin.
Metron varrella on aika monta kauppakeskusta. Miksi metromatkustajat haluaisivat poiketa juuri Redissä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kauppakeskukset sais mennä konkurssiin, kuka hullu niissä käy
Minä käyn vain ja ainoastaan Jumbossa on hyvä.Tilaa ja ilmainen pysäköinti ja monet ovat samaa mieltä ,asiakkaiden kertaostokset ovat suurimmat mitä näissä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole käytännössä mitään vaikutusta. Pääasiassa lähialueen asukkaat ja työläiset käyvät tuolla.
Olin puoli vuotta töissä Redin vieressä, kävin siellä harvoin. Ei edes kaupassa viitsinyt siellä käydä, vaan kotimatkalla poikkesin kaupassa johon pääsi helpommin autolla ilman parkkihalliin ajamista. Kantakaupunkiin pääsee huonosti autolla ja siksi Redi on täysin riippuvainen metrosta. Ei ne kaupat pysy pelkästään paikallisten rahoilla pystyssä. Kalasatamassa on paljon varakkaita ihmisiä, mutta alueella on kuitenkin valtaosa persaukista porukkaa jolla ei ole varaa kuluttaa. Kalasatamaankin on tullut vuokralääviä joissa asuu porukkaa joilla raha menee aivan muuhun kuin noihin liikkeisiin.
Metron varrella on aika monta kauppakeskusta. Miksi metromatkustajat haluaisivat poiketa juuri Redissä?
Ei ne juuri Redissä haluakaan, mutta Redi on täysin riipppuvainen metrosta kun se on rakennettu metron yhteyteen. Se on kauppakeskus jota ei rakennettu autoilijoiden varaan, vaan julkisen liikenteen.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8599105
Siellä harkitaan jo autoa tämän remontin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa redi konkurssiin menee jokunen pikkupulju redissä varmastikin lopettaa
Harva liike pystyy toimimaan 1,5v tappiolla, tuo kauppakeskus on täysin metron varassa.
Päivitä tietosi. Lokakuusta 2024 sinne on päässyt myös raitiovaunulla, joka tuo Rediin kymmeniä asiakkaita 12 minuutin välein.
Vierailija kirjoitti:
En ihan ymmärrä sitä, kun sanotaan, että autolla sinne pääsee huonosti. Minusta ihan samalla tavalla kuin muihinkin kauppakeskuksiin.
Joka tapauksessa. Asun Redin lähellä, mutta ei tule usein käytyä. Postipaketteja lähinnä haen. Jos olisin varakkaampi, niin kävisin kyllä syömässä siellä joskus. Tavaraa shoppailen vain jos jotain oikeasti tarvitsen, joten ei ole tapana luuhata muissakaan kauppakeskuksissa.
Asun kaukana Redistä, Iso Omena on lähempänä ja sinne menen pääosin julkisilla.
Kauppakeskuksista mennään lähinnä niihin läheisiin ja joskus satunnaisesti muualle.
Noissa kauppakeskuksissa ärsyttää, että niissä on pääosin samat ketjuliikkeet. Ne tuottaa sitä samaa heikkolaatuista vaatetta. Samat muutkin ketjuliikkeet. Ei yleensä persoonallisia vaatteita tarjolla. Ison Omenan hyvä puoli on se, että siellä on useampi secondhand liike.
Olis tietty hyvä jos kauppakeskukset miettisi miten uudistua nykyhetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa redi konkurssiin menee jokunen pikkupulju redissä varmastikin lopettaa
Harva liike pystyy toimimaan 1,5v tappiolla, tuo kauppakeskus on täysin metron varassa.
Päivitä tietosi. Lokakuusta 2024 sinne on päässyt myös raitiovaunulla, joka tuo Rediin kymmeniä asiakkaita 12 minuutin välein.
Ei kukana jaksa spåralla lähteä pitemmältä tuonne. Metro on ollut nopea tapa liikkua sinne,
Jo olisi aika ottaa vasara ja laastikauha kauniiseen käteen ja alkajaisiksi saneerata 2-3 kerrosta Redistä asunnoiksi.