Mies: riittääkö sinulle, että kumppanisi on "ihan kiva" vai pitääkö hänen täyttää kaikki kriteerisi?
Kysymykseni on osoitettu miehille:
Oletteko joskus tehneet parinvalintaa sillä ajatuksella, että "tämä nainen, johon olen tutustunut, ei täytä kaikkia kriteerejäni, enkä tunne suurta vetovoimaa häntä kohtaan, mutta hän on ihan kiva ja viihdyn hänen seurassaan ja se riittää minulle "?
Jos olette näin tehneet, niin oletteko olleet tyytyväisiä? Vai onko teille myöhemmin hiipinyt mieleen, että "pitäisikö mun kuitenkin jättää tämä nainen, että ehkä mun kannattais yrittää löytää parempi nainen?"
Itse ainakin tunnen muutaman pariskunnan, jotka vaikuttavat siltä, että molemmat tai jompi kumpi heistä on "tyytynyt" kumppaniinsa siksi, kun ei ole saanut parempaa. He kuitenkin vaikuttavat olevan ihan tyytyväisiä.
Itse hieman toivoisin löytäväni miehen, joka tyytyisi minuun ja lakkaisi etsimistä aina vaan parempaa.
Kommentit (75)
Olen ollut vain kerran elämässä rakastunut, mutta nainen valitsi toisen miehen enkä sen jälkeen ole koskaan edes ihastunut keneenkään toiseen.
Eihän nykyään kellään ole edes aikaa tutustua tai viettää aikaa toisen kanssa.
Olen hitaasti lämpenevä ihminen joten tämä vaikeuttaa asioita huomattavan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vain kerran elämässä rakastunut, mutta nainen valitsi toisen miehen enkä sen jälkeen ole koskaan edes ihastunut keneenkään toiseen.
Eihän nykyään kellään ole edes aikaa tutustua tai viettää aikaa toisen kanssa.
Olen hitaasti lämpenevä ihminen joten tämä vaikeuttaa asioita huomattavan paljon.
Tuo on totta. Työpaikka on ainoa mieleen tuleva paikka, jossa on aikaa hitaasti lämpenevään tutustumiseen. Toki työn sisällöstä riippuen.
Ei riitä. Kävin ensim viime viikolla peräkkäisinä päivinä tinder treffeillä, toki täysin erilaiset, mutta ensin oli ihan panotreffit ja jo kuvien perusteella katoin että naisen kasvot ei oikein iske muhun, jutut ja muuten kuvat ja videot muhun kyllä uppos mitä mulle syötti, mut kyllä se livenä selviis että ei toista kertaa sitä, ei riittänyt että ihan kiva vaikka ei nii missi. Seuraavana päivänä menin ihan kahvittelemaan naisen luokse, joka kuulosti ihan kivalta ja näyttikin. Siellähän oli vastassa oikein viehättävä nainen kesämekossaan ja juotiin kahvia ja juteltiin mukavia, jäi kyllä itelle olo että uuh vau ja se oli molemminpuolinen. Piti laittaa tinderi tauolle. M40
Vierailija kirjoitti:
Luonne on tärkein aina. Ei voi seurustella naisen kanssa jonka luonne ei miellytä.
Erikoisesti miehen luonne on tärkein, koska se vaikuttaa eniten vaimoon, joka yrittää olla hyvä vaimo ja äiti lapsilleen ja tulla toimeen appivanhempiensa kanssa!!
Sori mutta tyytyjä ei kunnoita sinua eikä kohtele hyvin. Itse en enää ikinä ota tyytyjämiestä.
No ei todellakaan tarvitse kaikkia aivoituksiani täyttää. M58
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta tyytyjä ei kunnoita sinua eikä kohtele hyvin. Itse en enää ikinä ota tyytyjämiestä.
Miksi aiemmin otit tyytyjämiehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätin antaa suhteelle mahdollisuuden vaikka ei sen kummempia tunteita ollut. Opinpahan sitten sen että tyytyä ei kannata eikä kannata ottaa miestä joka tyytyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis deittaillut 35-45-vuotiaita miehiä ja olen huomannut, että moni heistä on tosi nirso. Ei edes haluta yrittää tutustua naiseen, jos heti alussa ei kipinät lennä. En sitten tiedä, onko nuoremmat miehet tyytyväisempiä vähempään.
Ap
Ovat. Tämänikäiset miehet ovat jo olleet usein pitkässä parisuhteessa, ja ovat sen aikanaan saaneet, joten se ei ole enää bucket listillä.
Eikä se seksintarvekaan ole niin kriittinen, että haluaisi pelkästään sen takia yrittää väkisin parisuhdetta. Olisin itsekin nirso, jos olisin sinkku, koska näillä kilometreillä pärjää jo ilman parisuhdetta ja seksiäkin ihan hyvin (44 v).
Ei avioliittoon työntekijää haeta, vaan ihmistä jota rakastaa ja joka rakastaa. Aivan järjetöntä asettaa jotain kriteereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä. Siksi olenkin yksin.
En pysty saamaan niitä naisia, joista olen oikeasti kiinnostunut, enkä halua tyytyä sellaiseen naiseen, josta en vilpittömästi ole kiinnostunut.
Anna kun arvaan. Kiinnostuksesi noihin tiettyihin naisiin syntyy pääosin ulkonäköön liittyvistä seikoista, ei siitä että kokisit nuo naiset nimenomaan henkisesti ja persoonaltaan sinulle sopiviksi.
Ulkonäkö on minulle tärkeä kriteeri, totta kai. Mielenkiintoista että selkeästi koitat moralisoida minua siitä, että välitän siitä miltä nainen näyttää, mutta samaan aikaan sinä et ikinä suostuisi itse tapailemaan rumaa miestä. "Tehkää kuten minä sanon, älkää kuten minä teen".
Tekopyhyys on kyllä täysin ehtymätön luonnonvara maailmassamme.
Ulkonäkö on tärkeä kriteeri. Ei kuitenkaan ole olemassa yhtä ainoaa "oikeanlaista" ulkonäköä, johon kaikki retkahtavat. Tämä tuntuu usein unohtuvat tietyntyyppisiltä miehiltä. Itse olen ollut nuorena huomiota herättävän kaunis, eivätkä silloinkaan kaikki minuun ihastuneet. Tiedän, että vaikka tuleva aviomieheni piti ulkonäöstäni, hän ei olisi jatkanut tutustumista, jos emme olisi olleet muutenkin pitkälti samalla aaltopituudella (hän esimerkiksi piti juttujani mielenkiintoisina). Mieheni on myös osoittanut tämän kaiken käytännössä jäämällä rinnalleni vuosikymmeniksi, vaikka en ole enää kuin huomiota herättävän harmaa ja ryppyinen.
Kyllä naisen tärkein ominaisuus on innokkuus seksiin. Kaikkea muuta voi oppia ja treenata. Osaan pestä pyykkini, tehdä ruokani, siivota asuntoni jne. mutta käteen veto ei korvaa aitoa paljaalla nussimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehet eivät mainosta sitä, että tyytyvät eivätkä ole oikeastaan edes viehättyneitä naisesta. Asia käy ilmi sitten myöhemmin, kun mies ihan suoraan sanoo että alkoi suhteeseen kun ei ollut ketään parempaakaan tarjolla. T. Eri
Ihan kiva on hyvä lähtökohta. Joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa sanoi mummovainaa 👍
Löytyisipä naisista edes niitä 'ihan kivoja'