Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako hommata sähköpyörä?

Vierailija
11.06.2025 |

Kiinnostaisi hommata sähköpyörä työmatka-ajoon nyt kun audin leasing sopimus on tulossa päätökseen. Kiinnostaisi erityisesti taitettava malli jonka saisi kätevästi pihavarastoon lataukseen. 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!

Olen ajanut 6km matkaa ympäri vuoden. Kolmas vuosi menossa. Pyörällä matka taittuu reilussa 20 minuutissa, julkisilla menisi lähes tunti. 

Jotkut kritisoi, että eihän tuo ole liikuntaa. Haluan vain nopeasti paikasta a paikkaan b, kuntoilen muuten. 

Minulla taittuu 8 km kauppamatka reilussa 20 minuutissa sähköttömällä 3-vaihteisella pyörällä.

Toivottavasti hikoilematta

Niin ja liikuntaakin luomufillarilla saa paremmin.

Sähköpyörällä ajo ilman avustusta on varmasti raskaampaa jos haluaa kuntoilla. 

Miten niin? Oma sähköpyöräni ainakin kulkee

Normaali maantiepyörä painaa ehkä sen 8-9 kiloa, sähköpyörä 25 kiloa.

Vierailija
42/65 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!

Olen ajanut 6km matkaa ympäri vuoden. Kolmas vuosi menossa. Pyörällä matka taittuu reilussa 20 minuutissa, julkisilla menisi lähes tunti. 

Jotkut kritisoi, että eihän tuo ole liikuntaa. Haluan vain nopeasti paikasta a paikkaan b, kuntoilen muuten. 

Minulla taittuu 8 km kauppamatka reilussa 20 minuutissa sähköttömällä 3-vaihteisella pyörällä.

Mikä kilpailu tämä on?

Jonkun on aina pakko päästä pätemään vaikka aihe ei millään tapaa itseä koskettaisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä heitä rahojasi hukkaan kertakäyttöleluihin tai fittunordeihin.

Oikeaa sähköpyörää suosittelen lämpimästi, nyt on tarjouksia, parilla tonnilla voit saada elämäsi liikuntamuodon.

Vierailija
44/65 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OTA RUNKONUMERO TALTEEN JA LAITA VAKUUTUS, LUKITSE KAIKKI IRROTETTAVAT OSAT. KÄYTÄ VAHVAA KETJULUKKOA.

Joo, ellei saa omaan lukolliseen tilaan säilytykseen kotona ja töissä niin unohtaisin. Missään pihoilla tai kaupan pyörätelineessä ei näitä säilytellä, sillä innolla narkkarit huseeraa nykyään. Toki jos työpaikan piha on jotenkin hyvin suojaisa ja/tai pyörän saa täysin piiloon randomeilta niin sitten eri juttu.

Vierailija
45/65 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jannu skodaa kopiksilla helmee!

Vierailija
46/65 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin sähköpyörän. Maksoi 1499. Hyvältä tuntuu ja ylämäissä auttaa paljon.

Vierailija
47/65 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika.

Vierailija
48/65 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne on kadonnut MrJuha82?

Vierailija
49/65 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä leikkaa CO2-päästöt työmatkallasi lähes nollaan, kun lataat uusiutuvalla sähköllä ja säästät melkein 10 000 km autolla ajoa vuodessa. Se on noin 1300 kg CO2! Planeetta ja lompakko kiittää.

Jos vertaa normi pyörään niin kyllä se noidenkin akkujen valmistus on päästöjä aiheuttavaa puuhaa.

Vierailija
50/65 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä leikkaa CO2-päästöt työmatkallasi lähes nollaan, kun lataat uusiutuvalla sähköllä ja säästät melkein 10 000 km autolla ajoa vuodessa. Se on noin 1300 kg CO2! Planeetta ja lompakko kiittää.

Miksi näissä sähkölaitteiden käytössä aina unohdetaan, että se valmistus on todella paljon saateista ja päästöjä ja kaikkea kyseenalaista tuottavaa ja aiheuttavaa.

Muistakaa siis laskea valmistus mukaan niihin päästöihin ja muihin kun noita laskette ja ilmoitatte.

Vierailija
51/65 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei rakastaisi hyvää draamaa?

Vierailija
52/65 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, anna tulla sitten.

Vierailija
53/65 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä sähköpyörän yhteydessä aletaan aina moittia sähköpyörän käyttäjää liikunnan puutteesta, mutta jos joku ostaa auton tai mopon niin se on ihan ok vaikka niillä liikuntaa ei saa yhtään. Onko liikunta elämän tarkoitus?

Mulle sähköpyörä on ollut yksi parhaista ostoksistani. En ostanut sitä kuntoilua varten, koska kuntoilen muuten enkä ole ikinä pitänyt pyöräilystä liikuntamuotona. Pyöräily on ollut mulle siirtymistä paikasta toiseen, ja aina jokseenkin vaivalloinen vaihtoehto jota olen käyttänyt harvoin. Sähköpyörä ei olekaan korvannut mulle tavallista pyörää vaan auton. Liikuntaakin siis tulee enemmän kuin ennen, vaikkei se minulle minkäänlainen pointti olekaan. Pointti on halpuus ja helppous. Mun ei tarvi enää käyttää autoa eikä julkisia, vaan pääsen jopa mökille sähköpyörällä, ja mikä parasta, sen kyydissä kulkee myös tavaramäärät mitä tavallisella pyörällä olisi ollut mahdotonta kuljettaa. Helppous tekee myös eri paikkoihin lähtemisestä helpompaa. Jos se liikunta nyt on elämän a ja o, niin mulla on liikunta lisääntynyt silläkin että nykyään lähden puolet useammin salille tai joogaan, kun matka on niin kätevästi kuljettavissa.

Vierailija
54/65 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kuulkaas lama...

Vierailija
55/65 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!

Ai että mä olen väsynyt tähän kommenttiin. Sanotko koskaan autoilijalle, että tämä saisi paremmin liikuntaa työntämällä sitä? Harrastan raskasta liikuntaa 6 päivänä viikossa, mutta pyöräily ei ole minulle liikuntaa vaan tapa kulkea paikkoihin. En tarvitse yhtään ylimääräistä liikuntaa, vaan nopean keinon kulkea kaupungin sisällä ja tähän sähköpyörä on paras mahdollinen vuoden ympäri. Ei kiinnosta mennä töihin hikisenä eikä kiinnosta etsiä parkkipaikkaa ja maksaa siitä. 

Vierailija
56/65 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä sähköpyörän yhteydessä aletaan aina moittia sähköpyörän käyttäjää liikunnan puutteesta, mutta jos joku ostaa auton tai mopon niin se on ihan ok vaikka niillä liikuntaa ei saa yhtään. Onko liikunta elämän tarkoitus?

Mulle sähköpyörä on ollut yksi parhaista ostoksistani. En ostanut sitä kuntoilua varten, koska kuntoilen muuten enkä ole ikinä pitänyt pyöräilystä liikuntamuotona. Pyöräily on ollut mulle siirtymistä paikasta toiseen, ja aina jokseenkin vaivalloinen vaihtoehto jota olen käyttänyt harvoin. Sähköpyörä ei olekaan korvannut mulle tavallista pyörää vaan auton. Liikuntaakin siis tulee enemmän kuin ennen, vaikkei se minulle minkäänlainen pointti olekaan. Pointti on halpuus ja helppous. Mun ei tarvi enää käyttää autoa eikä julkisia, vaan pääsen jopa mökille sähköpyörällä, ja mikä parasta, sen kyydissä kulkee myös tavaramäärät mitä tavallisella pyörällä olisi ollut mahdotonta kuljettaa. H

Jep. Ja tässäkin tapauksessa ap oli vaihtamassa autoa sähköpyörään, mikä siis tarkoittaisi liikunnan lisääntymistä.

Itsekin suunnittelen sähköpyörän ostamista, sellaisen maastokelpoisen mallin, millä voisi mennä metsälenkkejäkin. On mulla tavallinen hybridipyöräkin, sillä pystyy kulksemaan sitten niitä lyhyempiä matkoja, jotka menevät asvaltilla ja varsinkin sen hybridin uskaltaa jättää kunnolla lukittuna "ihmisten ilmoillekin". Sähköpyöräin kanssa kun ei ole takeita sen säilymisestä, vaikka olisi kunnon lukotkin ja rungosta kiinni jossain kiinteässä...

Vierailija
57/65 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!

Ai että mä olen väsynyt tähän kommenttiin. Sanotko koskaan autoilijalle, että tämä saisi paremmin liikuntaa työntämällä sitä? Harrastan raskasta liikuntaa 6 päivänä viikossa, mutta pyöräily ei ole

No mä voin ihan hyvin tunnustaa että hankin sähköpyörän että saisin enemmän liikuntaa. Nykyään fillaroin sähköpyörälläni 20-40km päivässä, ennen en liikkunut ollenkaan.

Vierailija
58/65 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jo ei suoraan skuutti? Mahtuu pieneen tilaan eikä tarvitse polkea kuten ei audissakaan.

Vierailija
59/65 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä!

Ai että mä olen väsynyt tähän kommenttiin. Sanotko koskaan autoilijalle, että tämä saisi paremmin liikuntaa työntämällä sitä? Harrastan raskasta liik

Hyvä homma! Sähköpyörä tuo liikuntaa varmasti sellaiselle ihmiselle, joka ei muutoin liiku paljon. 

Vierailija
60/65 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tämä ole se kuuluisa "perjantai-ilmiö"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi