Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa häihimme 360g 0,99€ eineslihapullat

Vierailija
11.06.2025 |

Eli mies haluaa, että häissämme tarjotaan keitettyjä perunoita, eines lihapullia ja salaattia. Lisäksi toki erilaisia leipiä, tuorejuustolevitettä ja voita. Kasvissyöjille itsetehtyjä kasvispyöryköitä. Liaäksi toki ketsuppia, majoneesia ja 2 eri salaatinkastiketta.

Mies ei siis jaksaisi että tehdään itse myös lihapullat, vaan hänestä nuo eineslihapullat menee täydestä jos upotetaan ne chili-pippuri-valkosipulimauste-öljy-seoksessa ennen uuniin laittoa, koska silloin ei enää maistu einespullilta.

Ja ei, tämä ei ole vitsi. Itse vähän mietin että meneekö tuo läpi. Ja sinällään meillä ei ole rahasta kyllä puutetta, haluamme vaan päästä helpolla ja ollaan aika pihejä. En todellakaan ymmärrä, että miksi joku laittaa 5000€ tms. Häihinsä kun edullisestikin saa hauskat juhlat.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta einespyörykkää on ajateltu tarjota vierasta kohden? Onko tarjoilupöytään tarkoitus laittaa lappu tyyliin lihapyörykät max. 10 kpl/vieras?

Vierailija
22/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi kotoisin Laihialta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta einespyörykkää on ajateltu tarjota vierasta kohden? Onko tarjoilupöytään tarkoitus laittaa lappu tyyliin lihapyörykät max. 10 kpl/vieras?

Pöytään lappu lihapyöryköitä saa ottaa max 5 kappeletta.

Vierailija
24/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä videossa pariskunta nauttii lihapyöryköitä.

Vierailija
25/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohipizzaa ja maitoa tarjoat. 

Tää ois hieno idea! Olis oikeesti tyylikäs vaihtoehto. Toisaalta rakastan punaviiniä niin tarjoaisin ehkä sitäkin. Laittaisin Tallinnasta ostetut hanaboksit pöytiin. Toki myös sit kylmää olutta ja limua ja vissyä. Mutta lohipitsa olis kyllä mun valinta omiin häihin! Helppo tehä etukäteen ja sitten vaan heittää uuniin pelteihin allekkain samaan aikaan. Ja varmaati vieraat rakastaisi! Ehkä rucolasalaattia lisäksi jos joku on laihiksella. Ja toki parista pitsasta jättäisi lohen pois eli tekisi margharita-pitsoja kasvissyöjille.

Vierailija
26/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuleva miehesi haluaa että niitä tarjotaan niin toimikaan niin, helpottaa järjestelyjä valmis lihapullat. En usko että kaikkiin häihin tehdään alusta asti ruoka, .

Vierailija
27/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: En tunne ketään, joka söisi kerralla yli 8 pyöriykkää eli laskisin pullat maksimimäärän mukaan eli 8 kpl per vieras. Ylijääneet voi sitten syödä myöhemmin. Ja siis tarjolla oli myös muutakin ja juomia, ei ole tarkoitus että vieraat olisi ähkyinä kun tarkoitus on juhlia ja tanssia. Mun mielestä kotona voi sitten ahmia ja rohmuta, ei tiukoissa juhlavaatteissa kylässä.

Vierailija
28/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään eineslihapullia, ne on hirveitä. Lisäksi olen gluteeniton, että mikään 0.99 jauhopulla ei edes käy.

Miksi edes järjestätte nää temuhäät? Menkää pihit kahdestaan naimisiin + todistajat niin tulee halvaksi.

Vierailija
29/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: En tunne ketään, joka söisi kerralla yli 8 pyöriykkää eli laskisin pullat maksimimäärän mukaan eli 8 kpl per vieras. Ylijääneet voi sitten syödä myöhemmin. Ja siis tarjolla oli myös muutakin ja juomia, ei ole tarkoitus että vieraat olisi ähkyinä kun tarkoitus on juhlia ja tanssia. Mun mielestä kotona voi sitten ahmia ja rohmuta, ei tiukoissa juhlavaatteissa kylässä.

Mun molemmat lapset, tyttö ja poika, syö 12 per nenä. Eivät tule ähkyyn. Tuskin on maailman ainoat. Miten sä kontrolloit tota max 8 - sääntöä?

Vierailija
30/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeata, masentavaa. Tuoko juhlatarjoilu???

Vierailija
31/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...noloa...

Vierailija
32/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty syömään eineslihapullia, ne on hirveitä. Lisäksi olen gluteeniton, että mikään 0.99 jauhopulla ei edes käy.

Miksi edes järjestätte nää temuhäät? Menkää pihit kahdestaan naimisiin + todistajat niin tulee halvaksi.

Miksi ei bileitä järkkäisin ja näkisi ystäviään ja läheisiä? Ei siellä häissä ole pakko edes syödä mitään. Voi laittaa kutsuun, että nestetasapainosta huolehditaan mutta euokaa ei ole. Tai laittaa kutsuun, että tarjolla on perunoita, lihapullia ja salaattia juomien lisäksi. Miksi kukaan menisi juhliin vain syömään? Syödä voi kotonakin tai muualla

Vierailija
33/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä videossa pariskunta nauttii lihapyöryköitä.

Suonet tukkoon 🧈🥓🍖🥩

Vierailija
34/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaah kaikki Hesa naimiset missa ollut on olleet Kulosaaren rannassa. 

Ruoka niin sun Nain "Gurmettia", mutta kutsujat olettavat että lahjaksi laittaa rahaa niin kaytannossa itse maksat "Gurmetti" ruuan.

Mua ei tollanen kiinnosta. En halua laittaa kauheasti rahaa yhteen ainoaan paivaan, Enka varsinkaan halua, että vieraat kokee, että taytyy antaa lahjaksi rahaa.

Yhdessaolo ja se, että olisi Hauskaa eika helv... vieraita ja vakinaista tuntuu unohtuneen...

Että joo mulle kelpaa vaikka pitsa ja lihapullat ja Sima. Ihan sama. 

Myö pidettiin häät mökillä. Ei ollu pukukoodia ja ruokana rillimakkaraa 12 pakettia. Kaikille 9 vieraalle riitti. Pappina toimi kaveri

Vierailija
35/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillimakkarat on hyviä häämakkaroita.

Vierailija
36/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa. Mauste-sooseilla saa eines-lihapullista ihan kivan makuisia. 

Nolompaa olis (kuten itselle kerran kävi) pyörittää tuhat pullaa, ja sit joku kysyi: Minkä firman kumipalloja nää on?

Vierailija
37/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun molemmat lapset, tyttö ja poika, syö 12 per nenä. Eivät tule ähkyyn. Tuskin on maailman ainoat. Miten sä kontrolloit tota max 8 - sääntöä?

Eikai niitä ruokia tarvitse kontrolloida. Joku sul 4 ja toinen 10 kpl. Joku 0 kpl. Marttojen sivuilta voi laskea seisovaan pöytään annosmääriä. Kyllä esimerkiksi kahviakin keitetään ennakkoon 2 kuppia per vieras vaikka joku joisi 1 kupillisen ja toinen 3 kupillista. Eli ole mitään järkeä laskea, että jokainen joisi 4 kupillista kun niin ei tapahdu kuitenkaan. Ei sitä tarvitse ennakkoon sanoa, että max. 2 kupillista saa kahvia ottaa. Sitä sitten riittää niin kauan kuin riittää ja jos loppuu kesken niin kaikki halukkaat saivat ainakin sen 1 kupillisen. Sitten voi juoda vaikka vettä jos jäi jano.

Vierailija
38/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ois poikaa pienemmät häät, kunnon ruoka oikeasti läheisille vaikka pitopalvelusta? 

Vierailija
39/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa nyt edes kalliimpia ja lihaisia pyöryköitä. Noissa kaikkein halvimmissa ei välttämättä ole lihaa juuri yhtään, mutta näissä lihaisimmissa esim. Snellman, Kivikylä lihaa on oikeasti paljon. Osa näistä on samalla myös gluteenittomia.

En oo ap, mutta miksi pitäisi pyrkiä syömään enemmän lihaa? 350g viikossa on maksimi eli 50g päivässä ja se tulee täyteen jo 3 lihapullasta. Kyllä ne vieraat syö muutakin sen päivän aikana ja joku ehkä jotain lihaa jo aamupalalla, mistä sitä tietää. Itse en edes pidä lihan mausta, vaikka en kasvissyöjä olekaan. En myöskään ymmärrä ajatusta, että juhlaparin pitäisi tarjota ravinto-oppien mukainen se elämässä oleva 1 ateria. Kai nyt ne ihmiset osaa normaalisti syödä sitten terveellistä ja kokolihaa tai mitä haluaa. Ja ei siellä juhlissa ole pakko mitään syödä jos ei kelpaa. Voi syödä ennen juhlia ja juhlien jälkeen.

No ei tule täyteen! Noissa lihapullissa on tuskin yhtään lihaa.

Vierailija
40/45 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai eineslihapullat on hirveitä jos ne vain mikrossa lämmittää. Mutta ap aikoi uppopaistaa ne jossain itsetekemässään mausteliemessä. Ei varmasti maistu sitten enää samalta mihin olet tottunut, joten en valittaisi etukäteen ennen kuin olen maistanut. Ja miksei sitten voi syödä vaikka ihan sitä salaattia ja leipää jos ei lihapullat maistu. Tai ottaa vain vähän lautaselle ja jättää kokonaan syömättä. Ottaa sitten sitä jälkiruokaa mitä on tarjolla jos sitä tekisi mieli. Ei pidä harmistua jos ei ole koko ajan syömässä jotain. En ymmärrä miksi häissä jollain ruoalla on edes mitään merkitystä. Syö sisäfilepihviä ennen kuin menet häihin ja käy meksikolaisessa ravintolassa kun tulet häistä. Häihin mennään tanssimaan ja seurustelemaan ihmisten kanssa, ei se ole mikään ruokala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän