Mikään ei voita kesäkahveja maaseudulla synnyinkodin pihassa
Olen toki siinä asemassa, että olen pystynyt / halunnut ja voinut suurimman osan elämääni asua synnyinkodissani.
Lämmin ilma, tutut seudut, ihmiset ja historia. Pohjanmaa on maailman paras paikka.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junttia
Junttia on majoittua elementtiläävässä.
Junttia on maalaisjuntin nimitellä muiden siistejä, kauniita ja velattomia koteja lääväksi, kun oman torpan ympärillä on laiton kaatopaikka ja sontavedet valuu kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikin asia voittaa :D Kuten viinilasi Italian järviseuduilla.
Ei voita. Koti on koti ja tuo on vain hetken väliaikainen nautinto.
No ostaa kodin Italian järviseudulta ja elää siellä onnellisena täydellistä unelmaelämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin koti on Italian järviseudulla. Toisten läävä on pohjanmaan sontalävessä.
Pohjanmaahan on enimmäkseen suota, niin ihmisten ympärillä kuin niiden korvien välissäkin.
Ihan ok kunhan ei sada, ole perinteinen suomisää +10 astetta, ei ole itikoita paarmoja punkkeja käärmeitä .
On monta asiaa mitkä päihittää aamukahvit pöndellä
Ap on siinä asemassa, ettei ikinä uskaltanut lähteä mihinkään eikä ole varaakaan. Röttelö on niin pahassa kunnossa, että se juo kahvit mieluummin sateessa ulkona 13 asteen lämpötilassa kuin sisällä homeenhajussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että koti voi olla myös Italiassa?
Tiedän, mutta se ei ole synnyinkotisi, josta sinulla on vuosikymmenien muistot.
Minulla ei ole mitään positiivista muistettavaa synnyinkodistani. Onneksi vanhempani myivät paikan aikoinaan jollekin grynderille ja nyt siinä paikalla on metrin välein jotain tiilikuutioita.
Ap ei muuta kehumista keksi kuin sijainti, josta ei ole hievahtanut vuosikymmeniin? Kivikin voisi kehua tuolla. Ap vertautuu kiveen paitsi että on tyhmempi.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siinä asemassa, ettei ikinä uskaltanut lähteä mihinkään eikä ole varaakaan. Röttelö on niin pahassa kunnossa, että se juo kahvit mieluummin sateessa ulkona 13 asteen lämpötilassa kuin sisällä homeenhajussa.
Naulan kantaan
Voin ihan kuvitella ap:n kiskomassa kossua syntymökotinsa pihamaalla kaatosateessa velkojen kaatuessa niskaan ja koneiden ruostuessa pihalla.
Kaikki naiset muuttaneet kaupunkiin pois junttipersujen seasta.
Pohjanmaalla asuu nykyään lähinnä vanhuksia ja peräkammarinpoikia. Ainoa syy asua siellä on se, että omakotitaloa ei saa kaupaksi, koska kukaan ei halua muuttaa sinne.
Ne, joilla oli tarpeeksi älyä, pääsivät opiskelemaan, muuttivat pois eivätkä palanneet koskaan. Ostivat talon esim. Italian järviseudulta.
Ne, joilla ei ollut tarkeeksi älyä, rohkeutta tai sosiaalisia taitoja, jäivät kotikyläänsä, asuvat edelleen lapsuudenkodissaan mamman helmoissa, rassaavat autoja ja kuuntelevat teiniaikojensa musiikkia eivätkä ole koskaan aikuistuneet ja itsenäistyneet.
Viisikymppisen persusedän tilitys. On niin ihanaa että voi perkele sentään XD
Leuhkiminen sillä, ettei koskaan uskaltanut yhtään mitään, on aika säälittävää.
Maaseudussa on se hyvä puoli, että sieltä pääsee pois jos haluaa. Kaupungissa se hyvä puoli, ettei maalaisten raha riitä asua täällä.
Ymmärsin muuttaa pois jo 50 v sitten 16 vuotiaana ns, synnyinkodista. Omistan edelleen osuuden ränsistyneestä rakennuksesta. Varastona nyt, tyhjennettynä kalusteista.
Naisille Pohjanmaalla asuminen on melkein samaa kuin joutuisi asumaan Afganistanissa.
Itse olen paluumuuttaja. Pyörin muuallakin muutaman vuoden. Ny ollu jo kohta E-P:lla kymmen vuotta. On tää hieno alue.
KYLLÄ ! Samoin ovat tehneet esivanhemmat tässä pihassa jo 1800-luvulta lähtien :) Ja nykyään ei vaivoina ns. " talonpitoa" tympeine töineen. Sievä piika saisi olla... ;)
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ ! Samoin ovat tehneet esivanhemmat tässä pihassa jo 1800-luvulta lähtien :) Ja nykyään ei vaivoina ns. " talonpitoa" tympeine töineen. Sievä piika saisi olla... ;)
"Naisille Pohjanmaalla asuminen on melkein samaa kuin joutuisi asumaan Afganistanissa." m.o.t.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siinä asemassa että on mammanpoika ja luuseri. Ei ole päässyt pois perhanan peräkorvesta :D
Kirjoitin ylhäällä, että "suurimman osan elämästäni". Olen asunut kauan ulkomailla myös.... kauan eli 2-numeroinen luku vuosia ja tehnyt työreissuja paikkoihin, jossa sinä elementtilääväläinen et ole koskaan käynyt.
Surullista.