Kesäloma virallisesti pilalla! Järjettömän paskakeli pilasi loman täysin.. :(
Eipä tullut tehtyä muuta kuin pelattua tämä loma, aivan kuin maaliskuu olisi ollut. Kylmää ja sadetta. Ei tuntunut lainkaan kesältä. Tuskin jaksaa töissä ensi lomiin saakka. Olen niin masentunut etten kykene töihin menemään.
Kommentit (54)
Tänä kesänä ei muuten ole ollut valituksia, kuinka kämppä on kuin pätsi ja on huono olo.
Että muistakaa ne helteiden haittapuoletkin eli asunnot ovat järkyttävän kuumia.
Vierailija kirjoitti:
7.7 lähtö madeiralle jollei joku ilmailu-alan lakko iske, syytän punakaartia jos lomani menee lakon takia pilalle.
Orpon vika.
Minä taas oikein odotan sadetta. Ei tarvitsisi kastella viljelyksiä. Täällä päin on ollut tavallista kuivempi alkukesä. Enkä helteitä kaipaa. Uimassa tarkenee kyllä jo käydä.
Kyllä se näköjään on pienestä kiinni, että kaikki menee pilalle elämässä. tsemppistä hei!
Olen ollut viikon sairaslomalla. Pelannut videopelejä ja katsellut ikkunasta onko sade vai harmaa tuulenpuuska. Kesäloma alkaa sitten heinäkuussa ja varmaan on jo vähän lämpimämpää. Jos ei, niin ihan sama mutta se olisi sitten huonoin kesä vuosikymmeniin jos niin kävisi.
kyllä sä paskapää pilasit lomas ihan itse.
Huvittaa kun juuri kuulin erään keski-ikäisen naisen marmattaman miten suomalaiset lähtee kesällä ulkomaille kun täällä on muutenkin lyhyt kesä. No näissä ilmoissa se on minusta aivan hyvä idea! Jos lämmin on loman tavoitteena.
Suomessa nyt on pääsääntöisesti kesällä paska keli, ainakin täällä pohjoisempana. Muutama hellepäivä voi olla, kesäkuussa ihan normaalia tällaiset viileämmät kelit. Ei ole yksi eikä kaksi juhannusta, kun on räntää vihmonut tai muuten saanut olla toppatakki päällä. Ei kannata odottaa hyviä kelejä niin ei pety siinä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy joku tekosyy, kun ei viitsi ottaa omasta lomailustaan vastuuta. Tällä kertaa keli.
Paska keli ei ole tekosyy. Se on kelistä kiinni onnimstuuko loma.
No jos näin on jollekin, voi syyttää vain itseään kun ei lähtenyt niiden kelien perässä muualle. Aika tyhmä on jos odottaa itselle täydellisten kelien osuvan just omaan lomaan Suomessa.
Kyllä. Ei ole juuri säät vaikuttaneet lomafiiliksiin, sama sataako tai on liian kuuma. Yleensä on kumminkin säät sattuneet kohdalle tai en niihin niin kiinnitä huomiota. Mut joo, lähden aina kesätöiden jälkeen vähintään Viroon viikoksi- pariksi. Maisemanvaihto virkistää mieltä aina vaan. Sää on sivuseikka kun on muualla, uusissa ja vanhoissa tutuissa maisemissa.
Alkukesän sää on ollut mitä mainioin. Ei liian kuumaa ja luonto kukoistaa.
Paljon parempi tämä on kuin jokin +30 paahtava helle, jolloin ei voi edes ulkona käydä palamatta välittömästi. Ja sisällä sitten pidettävä verhot ja ikkunat tiukasti kiinni, jottei sisälämpö kohoaisi ihan hirveästi yli sen kolmenkympin.
Vierailija kirjoitti:
Paljon parempi tämä on kuin jokin +30 paahtava helle, jolloin ei voi edes ulkona käydä palamatta välittömästi. Ja sisällä sitten pidettävä verhot ja ikkunat tiukasti kiinni, jottei sisälämpö kohoaisi ihan hirveästi yli sen kolmenkympin.
Aina joku pässi vetää tällaiset aasinsillat. Ihan kuin välissä ei olisi mitään muita säätiloja.
Vedä kunnon kännit niin ei säät haittaa.
Suomi menossa viemäriin ja sääkin paska ympäri vuoden. Hylätä pitäisi koko maa, jätetään susille ja r*ssille.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa kun juuri kuulin erään keski-ikäisen naisen marmattaman miten suomalaiset lähtee kesällä ulkomaille kun täällä on muutenkin lyhyt kesä. No näissä ilmoissa se on minusta aivan hyvä idea! Jos lämmin on loman tavoitteena.
Suomen kesä on lyhyt ja vähäluminen, viimevuonna se sattui 17.8 iltapäiväksi.
Juhannukseen saakka Suomessa on lähes aina liian kylmää uimiseen. Ja yleensä sataa vettä. Jos on loma silloin, pitää keksiä jotain tekemistä joka ei vaadi miellyttävää keliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse loma-aikasi ensi kerralla paremmin. Tai lähde lomalle ikuisen auringon maahan.
Täällä on turha valittaa, samanlaista säätä kun olemme kokemassa. Välillä paistaa, välillä sataa. Eilen oli aurinkoa, tänään ränneistä lorottelee.
Miten voi valita loma-ajan paremmin kun säistä ei koskaan tiedä? Typerä neuvo
Viimevuonna olin heinäkuussa Suomessa ja oli tuulista ja sateista, päätin tänävuonna tulla kesäkuun helteisiin ja nyt on 12 astetta ja sataa...
On paljon todennäköisempää, että kesäkuun alku on kylmä. Meri ei ole lämmin, maakin lämpiää vasta. Jos siitä huolimatta on helle, sen tuo tänne hiukan poikkeukselliset sääolot. Te onnettomat olette tottuneet jo siihen, että touko-kesäkuussa voi olla helle. Aiemmin se oli todella harvinaista. Ikäiseni suomalainen ei vingu, jos kesällä on tällaista. On hyvät säät hoitaa puutarhaa ja tehdä kaikkea sitä, mitä helteellä ei jaksa. Suomessa ei ole oikeastaan koskaan huono olla. Jos on, vaatteissa tai asenteessa on vikaa.
Mä niin ymmärrän. Jokunen kesä sitten oltiin mökillä 2 viikkoa (oli pakko, en jaksa selittää miksi) ja vettä satoi joka päivä. Järkky loma, onneksi sen jälkeen päästiin Kreikkaan pariksi viikoksi. Sen jälkeen olen joka kesäksi varannut matkan etelän aurinkoon, että edes hetkeksi pääsisi lämpöön. Niin myös tänä kesänä <3
Ja todellakin loman onnistuminen on säästä kiinni. Ehkä pari päivää on kiva saunoa ja uida sateessa, mut pitemmän päälle sekin tympii.
Nyt äkkiä äkkilähtö Etelä-Eurooppaan.