IL: Lidl myy isokokoisille naisille vain peittävämpiä uimapukuja
Laamasen mukaan tarjolla on pienikokoisia uimapukuja siroissa malleissa ja kirkkaissa väreissä. Nämä mallit ovat myynnissä ainoastaan S- ja M-kokoisina.
- Kivemmat ja raikkaammat värit ovat pienempikokoisia, Laamanen sanoo.
Myynnissä olevat L ja XL -kokoiset uimapuvut ja bikinit ovat väriltään mustia ja viininpunaisia sekä malliltaan peittäviä.
https://www.iltalehti.fi/keho/a/535397ab-7afd-4817-be35-0aea605532a0
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä niin mieleni pahoihin.
Minä pahoitin, haluan s kokoisena peittävämmän uima-asun mutta niitä ei ole missään
Sokoksella on ihan kivoja tankineja ainakin ja löytyi peittävämpi alaosakin!
On sitten pieni tai rehevä nainen, niin uimapuvun toki on syytä peittää (vähän enemmänkin kuin mitä nyt näkee). Ketään tavallisella ajattelulla varustettua ihmistä ei kiinnosta nähdä toisten ihoa ja makkaroita. Pieni bikinihän katoaisi rehevän tädin peffaan, joten se pieni kangas ei edes palvelisi tarkoitusta.
Eiköhän ne mallit valita kysynnän perusteella (eli kokemus edellisiltä vuosilta menekistä).
Jos olisin kovin ylipainoinen, niin ainakin itse haluaisin uimpuvun, joka peittää strategistin paikkojen lisäksi myö muita roikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että isoilla naisilla on runsas karvankasvu, eikä kukaan halua viidakkoa nähdä joten se on parempi peittää.
Millä peitetään lihavien miesten roikkuvat naismaiset rinnat?
Olisikohan sen takia, että yleisemmin isokokoiset naiset haluavat peittää kehonsa enemmän.
Kadulle! Naisvihaa. Lidl boikottiin.
Kerrankin palstasta oli hyötyä. En olisi tajunnut katsoa tarjouskuvastoa ja olisi taas jäänyt uikkari saamatta.
Hyvä, että edes jossain on vaatteita meillekin, joilla ei ole varaa kalliisiin erikoisliikkeisiin, emmekä halua esitellä ulompia häpyhuulia ja puolikkaita nännejä uimarannalla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Lidl!
Oikein ja luonnollista!
Kukaan ei halua nähdä l ä s k e j ä ä m m i ä vähissä vaatteissa. Voi sitä oksentaa suuhunsa helpomminkin.
Minä olen lihava yh ja on käytävä lapsn kanssa rannalla ja uimahallissa. Pitkään välttelin sitä. Sitten kun lapsi menee itsekseen lopetan ne käynnit.
T: lihava alkaen vuodesta 1980
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, että isoilla naisilla on runsas karvankasvu, eikä kukaan halua viidakkoa nähdä joten se on parempi peittää.
Mietin samaa että kyllä ne miehetkin oli ällöjä mahoineen ja tisseineen. Ihan pahaa tekee ne mahat jotka roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Kadulle! Naisvihaa. Lidl boikottiin.
HUOH!
Mitään naisvihaa ei edelleenkään ole olemassakaan, on vain naisrealismia.
Kyllä teillä on jutut.Jokainen ihminen on arvokas sellaisena kuin on.
Voisiko laihdutus auttaa tähän ongelmatiikkaan?
Itse näin kevyesti pyöreänä keski-ikäisenä naisena, voin sanoa, ettei tulisi mieleenikään laittaa narubikineitä rannalle. Ehkä ne sopiikin ainoastaan alta kolmekymppisille hoikille ja normaalivartaloisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nänneihin voi kiinnittää klipsit, joissa on kiinni alaspäin avattu viuhka. Häveliästä ja auringolta suojaavaa.
Voiko noin tyhmä olla?
Lidl myy sitä, mikä menee kaupaksi.
Ylipainoiset ostavat tummia sävyjä, koska ne pienentävät.
Ei Lidl ole mikään uimapukuihin erikoistunut liike.
Sieltä napataan joku halpa rätti mukaan muiden ostosten lomassa.
Ei ole yhtään vaikeaa tilata Vaikka Zalandolta xxxxxl -kokoa kivoissa väreissä.
Jos siis päässä liikkuu edes vähän jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ei Lidlillä ole missään tuoteryhmässä montaa vaihtoehtoa. Hyvä niin, jos myyvät ne mitä sattuu olemaan edullisesti. Aina voi mennä supermarketteihin tai alojen erikoisliikkeisiin jos haluaa valikoimaa.
Joo, mutta kun nykyään pitäisi kaikkien kärsiä siitä, että jokaiselle löytyy vaihtoehto. Jos nyt on vähääkään seurannut lidlin vaatemyyntiä, niin eihän sieltä saa kukaan oikeasti pienikokoinen tai isokokoinen yhtään mitään. Ja siihen ne halvat hinnat juuri perustuu, myydään isolle massalle sitä mitä massat ostaa, ei jää tavarat pyörimään nurkkiin ja aiheuta sitä kautta kustannuksia tai alennusmyyntejä.
Ja ei ole vaikeaa kuvitella, että ison koon vaate menee paremmin kaupaksi hieman peittävämpänä. Jos joku xl kokoinen haluaa paljastavaa, niin sellaista kohden on 10 jotka ei halua. Ja jos myynti on massoille, niin ikävä kyllä, vähemmistö jää ilman.
Vierailija kirjoitti:
Huoli pois, sillä en itse lihavana ja rumana naisena edes omista uima-asua, enkä ole menossa kylpylään, uimahalliin tai rannalle todennäköisesti enää koskaan. Lihavuuteni hävettää itseänikin, enkä uskaltaisi esiintyä peittävässäkään uima-asussa ihmisten ilmoilla. Jos jossakin uimahallissa olisi lihaville naisille tarkoitettu av-mammojen oma vuoro niin voisin toki menemistä harkita ja sama kuntosalin kanssa.
Johtuisiko se siitä, että isokokoiset naiset perinteisesti pukeutuvat peittävämpiin uimapukuihin. Isokokoisten naisten niukalle mallistolla ei olisi kysyntää, vaikka olisi kuinka kehopositiivinen ja sinut itsensä kanssa.
Jos luet sitä Lidlin kuvastoa niin huomaat että sitä peittävämpää uima-asua (märkäpukua) saa pienempänä.