Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä miehet tarkoittavat vastavuoroisuudella parisuhteessa?

Vierailija
11.06.2025 |

Millä tavalla naiset eivät sitä toteuta nykyisin? Vieras ajatus näin iäkkäämmälle naiselle, jonka ikäpolvessa miehet ovat vaan oleskelleet parisuhteessa ja perheessä ja naiset tehneet lähes kaiken. 

Kommentit (345)

Vierailija
281/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti bielä vuonna 2025 on miehiä, joiden mielestä siivous, ruuanlaitto tai vaikka lasten hoito ei kuulu heille? Voitteko perustella Miksi ja miksi kukaan nainen ottaisi teitä parisuhteeseen?

Eipä naisetkaan maksa treffeillä miehen kahvia

Eivätkä vaihda auton renkaita eivätkä koske vasaraan, ruuvimeisseliin jne. OIkeasti nyt. Vuonna 2025

Tämäpä se. Eivät kuulu muka naisille. Tasa-arvo on vain yhdensuuntaista.

Missä maailmassa te elätte? Oikeesti.

Oikeassa maailmassa? Missä sinä elät?

Vierailija
282/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että nainen ei tuo parisuhteeseen kuin vaatimukset ja valitukset jos mies ei tee täsmällisesti niin kuin nainen vaatii ja samaan aikaan nainen ei sustu tekemään mitään mitä mies pyytää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisen naisen tarvitse alkaa parisuhteeseen jossa ei päästä yhteisymmärrykseen miten yhteistä arkea hoidetaan. "Moderneja" miehiä kyllä löytyy jos sellaista kaipaa.

Ei välttämättä löydy, katsos kun niitä on kyllä, mutta mitä mitä huonotasoinen nainen tuo hyvän miehen elämään muuta kuin ongelmansa ja vaatimuksensa? Moderni mies osaa siivota omat sotkunsa ja kas, ilman naista niitä ei juuri edes synny. Samaten rahoista jää paljon enemmän omaan käyttöön kun ei tarvitse naisen kuluja hoitaa. Jää toki ilman... niin mitä?

Vierailija
284/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että nainen ei tuo parisuhteeseen kuin vaatimukset ja valitukset jos mies ei tee täsmällisesti niin kuin nainen vaatii ja samaan aikaan nainen ei sustu tekemään mitään mitä mies pyytää

Aina voi erota, jos voi parisuhteessa huonosti. Ihmisten pitäisi erota nykyistä herkemmin.

Vierailija
285/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä? 

OECD:n tutkimuksen mukaan Suomessa työelämä on tasa-arvoisimpien joukossa, mutta kotitöissä naiset tekevät edelleen valtaosan. Tästä sekä miehet että naiset samaa mieltä, tosin miesten mielestä ero on vähän pienempi kuin naisten, mutta ero kuitenkin on kummankin mielestä olemassa. Suomalaisäidit ovat OECD-maiden stressaantuneimpia. 

Niin, naiset ilmoittavat itse kuvittelmansa kotityön määrän, sisältäen pampaheinien ostamisen, asettelemisen ja siirtelyn nurkasta toiseen kotitöinä.

Pyykkiäkin pestään kymmen

Nykyisten pesukoneiden ohjelmat ovat pitkiä. Kauhistuin kodinkoneliikkeessä, kun miesmyyjä selosti tätä. Miten kenelläkään olisi aikaa olla kotona tuntikausia vahtimassa pesukonetta (lue: olla paikan päällä siltä varalta, että jotakin ikävää sattuu)? En ymmärrä sitä.

Mitä mies muka tietää pesukoneista? Naismyyjä sinne tarvittais

Vierailija
286/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen, että vastavuoroisuus parisuhteesta syntyy automaattisena sivutuotteena, kun kumpikin haluaa vilpittömästi tehdä toisen olon mahdollisimman hyväksi ja rakastetuksi. Ei tarvita mitään orjallisia töiden ja kustannusten jakoja, kirjanpitoa siitä mitä kukakin on tehnyt tai maksanut, vaan vilpittömiä tekoja ja läsnäoloa.

Lisäksi pidän tuota yhteisen ajan optimointina. Mitä paremmin ja tehokkaammin arjen pakolliset aisat on hoidettu, sitä enemmän saa vapaata yhteistä aikaa.

eli ei onnistu naisilta

Vierailija
287/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen, että vastavuoroisuus parisuhteesta syntyy automaattisena sivutuotteena, kun kumpikin haluaa vilpittömästi tehdä toisen olon mahdollisimman hyväksi ja rakastetuksi. Ei tarvita mitään orjallisia töiden ja kustannusten jakoja, kirjanpitoa siitä mitä kukakin on tehnyt tai maksanut, vaan vilpittömiä tekoja ja läsnäoloa.

Lisäksi pidän tuota yhteisen ajan optimointina. Mitä paremmin ja tehokkaammin arjen pakolliset aisat on hoidettu, sitä enemmän saa vapaata yhteistä aikaa.

Näin se menee terveissä suhteissa. Konflikteja syntyy kun liberaali länsimainen nainen ryhtyy suhteeseen Andrew Tatelta oppinsa ammentaneen persun kanssa. 

Tyhmäkö se spermaviemäri on?

Vierailija
288/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien tutkimusten ja mielipidekyselyjen ja täällä palstallakin usein kommenttien mukaan naiset NAUTTIVAT siivoamisesta. Se on asia jota he alkavat tehdä kun on tylsää/sadepäivä/vapaapäivä ym. Miksi miesten pitäisi viedä naisilta yksi heidän surullisen ja itkuisen elämänsä ainoita iloja?

Ainoat, jotka täälläkin väittävät naisten nauttivan siivoamisesta, ovat miehiä. Nämä voidaan jakaa kahteen ryhmään. Toisessa ovat miehet, joita ei haittaa asua tunkiolla ja jotka näkevät naisen halun siivota osoituksena siitä, että naisen täytyy tykätä siivoamisesta. Miksipä muuten kukaan niin turhaa hommaa tekisi. Toisessa ryhmässä ovat miehet, jotka haluavat siistin asunnon, mutta siisteyden ylläpidon he katsovat naisen tehtäväksi. Heidänkin mielestään naiset nauttivat siivoa

Tässä nähdäänkin monen miehen ongelma siivouksen kanssa. Siivous ymmärretään jonkinlaisena järjestelynä. Nämähän ovat itse asiassa kaksi eri asiaa. Vaikka kotona ei olisi juuri lainkaan tavaraa, pitää siellä silti siivota. Osaatko yhtään arvata miksi? Hyvin moni mies ei selvästikään osaa ja siksi heillä esimerkiksi vessat ovat usein pinttyneen lian peitossa. 

On moniakin naisia joita ei itse asiassa hirveästi haittaa epäjärjestys, mutta likaisuus kyllä haittaa. Hygienia tuntuu monelle palstamiehellekin olevan tuntematon käsite.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
289/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä? 

OECD:n tutkimuksen mukaan Suomessa työelämä on tasa-arvoisimpien joukossa, mutta kotitöissä naiset tekevät edelleen valtaosan. Tästä sekä miehet että naiset samaa mieltä, tosin miesten mielestä ero on vähän pienempi kuin naisten, mutta ero kuitenkin on kummankin mielestä olemassa. Suomalaisäidit ovat OECD-maiden stressaantuneimpia. 

Niin, naiset ilmoittavat itse kuvittelmansa kotityön määrän, sisältäen pampaheinien ostamisen, asettelemisen ja siirtelyn nurkasta toiseen kotitöinä.

Pyykkiäkin pestään kymmen

Näinhän se on. Verhot on vaihdettava vähintään viisi kertaa vuodessa, miehelle riittäisi 0-1 kertaa. Imuroitava on kaksi kertaa viikossa, miehelle riittäisi 1 kerta. Naiset itse luovat itselleen kotitöitä ja sitten uhriutuvat niistä. Älyvapaata porukkaa. 

Pitäähän se aika saada jotenkin kulutettua

Vierailija
290/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, olet väärässä. Näen työssäni paljon naisia, jotka eivät tee mitään. Mies tekee kaiken, siis aivan kaiken..olen tehnyt tätä työtä nyt kolme vuotta ja olen tähän jo tottunut. Alussa olin aivan ihmeissäni, mutta nyt se alkaa tuntua jo siltä, ettei kukaan nainen edes suostuisi noin älyttömään määrään palveluksia, kuin nuo miehet. Jotkut jopa syöttävät naisiaan, koska nainen ei jaksa. Monilla on lapsia, joista naiset eivät ole ollenkaan edes kiinnostuneita. 

Vierailija
291/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa miesten työt ja nainen naisten työt. Näin se on ollut siitä asti kun maailma luotiin 6000 vuotta sitten ja näin se tulee aina olemaan.

Mies vaihtoi renkaat ja leikkasi nurmikkoa? 

Nyt renkaiden vaihto ostetaan palveluna ja nurmikon leikkaa robotti ja isäntä lihoo ja laiskistuu, eikä lapsetkaa opi sivusta seuraamalla kyseisiä taitoja.

Näin sitä kuuluisaa tason laskua saadaan aikaiseksi.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
292/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:t luulee että se uusi mies alkaa maksamaan ja kuljettamaan naisen lapsia.

Vierailija
293/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin yksikään mies on koskaan putsannut kahvinkeittimen, tiskikoneen tai pyykkikoneen?

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
294/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruohonleikkuu

Grillin muuraus

Ostosten kantaminen

Kasvimaan muokkaus

Sammaloituneen katon puhdistus

Lumenluonti

Auton korjaus ja huolto

Sisäremontti

Viemärin avaaminen

Kattotyöt

Polkupyörän renkaan paikkaaminen/vaihtaminen

Terassin rakentaminen

Pihan ja tien kunnossapito

Veneen huolto

Puuseen tyhjennys

Asumme Helsingin keskustassa kerrostalossa. Mitään noita töitä ei ole. Auton huollon ja renkaiden vaihdon hoitaa autoliike. Muuta hoitaa huoltofirma, Sisäremonttia mies on kyllä tehnyt, jos kyse on maalaamisesta tai tapetoinnista, mutta keittiöremontin teki remonttifirma. Ja ne maalaushommatkin on tehty yhdessä. Sn sijaan mies kokkaa meillä lähes kaiken, siivoaa osansa, hoitaa lapsen asioita, vie pihalle, pesulle ja lukee iltasadut. Mieheni ei ole suomalainen. 

Sinulla ei ole miestä.

Ai mistä sen tietää? Ihan siitä että pelkkä incel erikseen laittaisi miehen / naisen kansalaisuudesta mitään mainintaa

Vierailija
295/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän usein näin myös käy, joskus miehen omien biologisten lasten kustannuksella. Uuden rakkauden lapset ohittavat omat tärkeysjärjestyksessä.

Vierailija
296/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, olet väärässä. Näen työssäni paljon naisia, jotka eivät tee mitään. Mies tekee kaiken, siis aivan kaiken..olen tehnyt tätä työtä nyt kolme vuotta ja olen tähän jo tottunut. Alussa olin aivan ihmeissäni, mutta nyt se alkaa tuntua jo siltä, ettei kukaan nainen edes suostuisi noin älyttömään määrään palveluksia, kuin nuo miehet. Jotkut jopa syöttävät naisiaan, koska nainen ei jaksa. Monilla on lapsia, joista naiset eivät ole ollenkaan edes kiinnostuneita. 

Olet siis töissä vaikeasti vammautuneiden hoitokodissa. Ei ne neliraajahalvautuneet pysty itse syömään.

Vierailija
297/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin yksikään mies on koskaan putsannut kahvinkeittimen, tiskikoneen tai pyykkikoneen?

Jaa, meillä vain mies tekee nuo... Mun aluetta on mikro ja jääkaappi. Tämä on tullut luonnostaan. Välillä kyllä putsaan myös kahvinkeitintä ja astianpesukonetta, mutta harvemmin. 

Vierailija
298/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän usein näin myös käy, joskus miehen omien biologisten lasten kustannuksella. Uuden rakkauden lapset ohittavat omat tärkeysjärjestyksessä.

Taitaa olla niin että nykyinen nuori sukupolvi ymmärtää kiertää tämän ansan.

Vierailija
299/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis töissä vaikeasti vammautuneiden hoitokodissa. Ei ne neliraajahalvautuneet pysty itse syömään.

En ole. Nämä naiset voivat olla jopa korkeakoulutettuja ja asuvat siis miehen ja lasten kanssa kotona. Jännä, kuinka paljon täällä ihmiset voivat vihata miehiä. Onko vaikea ymmärtää, että on miehenä, jotka tekevät aivan liikaa, sillä nainen vaatii/ ei itse tee mitään. 

Vierailija
300/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jokaikisessä Naisvaltaisessa työpaikassa sitten taukohuone on aina paskainen? 

Koska miehet laistavat siivousvuoronsa

#miesvihanäkyväksi