Saako sosiaalitoimistosta tosiaan Linnanmäen rannekkeita?
Kommentit (49)
Lapset käy Tivolissa ja siitäkin on joku katkera ja kateellinen.
Meidän perhe oli talvella Goalla.
Joku nosti esiin kateuskortin. Itse pienipalkkaisena ja vuorotyötä tekevänä en välttämättä ehdi olla lasteni kanssa lomilla eikä ole varaa kustantaa reissuja. Pienestä palkasta olen laittanut säästöön puskuria ja minulla on omistusasunto. Mitään tukia en siis saa. Koen kyllä tilanteen epäreiluksi, sillä monien tuet tuntuvat liikkuvan samoissa summissa kuin minun palkkani. Pyrin kuitenkin tekemään kaikkeni, jotta elämänlaatu kohenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla kateellinen, jos köyhän perheen lapset pääsevät Linnanmäelle. Ei uskoisi, että aikuiset ihmiset täällä kirjoittelee.
Eiköhän se kyse ole siitä, että kun yhteiskunnassa säästetään, niin vielä paljon säästämisen paikkoja löytyisi. Harva palkansaaja vie lapsensa Linnanmäelle, koska heistä se on liian kallis, joten ikävältä tuntuu maksaa veroja, jos kuulee, että niillä verorahoilla joidenkin perheiden lapset pääsevät sinne Lintsille! Ja niiden perheiden. Anhemmat ovat niitä, jotka eivät itse veroja maksa.
Täällä jo joku kirjoitti, että Linnanmäki antaa lippuja sossulle. Tämä on hyvin todennäköistä. Hyvin iso osa palkansaajista vie lapsensa Linnanmäelle tai johonkin muuhun huvipuistoon. Suurimmalla osalla on kyllä siihen mahdollisuus. Eri asia on, jos eivät halua siihen rahojansa käyttää. On naurettavaa vinkua näin pienestä asiasta. Se voi olla koko kesän ainoa erityinen kiva juttu köyhän perheen lapselle. Kateudella ei ole mitään rajaa. Saahan se juoppokin yhteiskunnan varoja viinoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä kateuden määrää.
Mitä pirua siinä iniset?! Kyllä kantasuomalaisia varmasti jurppii, jos nämä ns. ei "suomalaiset" täällä hilluuvat meidän verorahoilla! Joten revi siitä huumoria "kateutesi" kanssa. PS. Monikohan noista osallistuu veronmaksu talkoisiin???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Linnanmäelle pääseminen joku perusoikeus? Meillä on kolme lasta eivätkä he ole ikinä päässeet Linnanmäelle. Ja kyllä mielestäni 53 euron lippu on kallis. Meidän viiden hengen perheelle pelkät liput maksaisivat 265 euroa!
Normaali työssäkäyvä tienaa ton 265€ yhdessä päivässä
Minä tienaan käteen per päivä 160€ t: sosiaalityöntekijä
Joo. Mä tienaan nettona 125€ päivässä. Olen sh erikoissairaanhoidon poliklinikalla. Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille niille tiedoksi jotka eivät sitä vielä tienneet, että Linnanmäen omistaa Lasten päivän säätiö, jonka perusajatus on tehdä lastensuojelutyötä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että säätiö myös lahjoittaa rannekkeita lastensuojelulle ja sosiaalitoimille jaettavaksi heikossa asemassa oleville lapsille.
Ja keskituloiselta lapsiperheeltä ryöstää törkyhintaa.
Meillä keskituloisilla on varaa ostaa omat lippumme ja tarvikkeemme. Ainakaan itse en ole yhteiskunnan almujen perässä eikä minun käy kateeksi he, jotka niitä saavat.
Eiköhän se kyse ole siitä, että kun yhteiskunnassa säästetään, niin vielä paljon säästämisen paikkoja löytyisi. Harva palkansaaja vie lapsensa Linnanmäelle, koska heistä se on liian kallis, joten ikävältä tuntuu maksaa veroja, jos kuulee, että niillä verorahoilla joidenkin perheiden lapset pääsevät sinne Lintsille! Ja niiden perheiden. Anhemmat ovat niitä, jotka eivät itse veroja maksa.