Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Pojallanne on tyttöjen paita" - Arg!

28.04.2008 |

Hitsi kun ärsyttää vieläkin, eli oli pakko " avautua" ;)

Olimme lauantaina Korkeasaaressa eläinvauvoja katsomassa, niinkuin suurin osa muistakin pääkaupunkiseutulaisista :)

Lapset odottivat retkeä kovasti ja saivat itse valita vaatteensa, poikamme (arvatusti) otti kaapista eläinkuvioisen t-paidan (hänen lempparinsa) ja onnellisena puki päällensä pitkähihaisen kera.

No ruokailessamme sitten Karhulinnassa, tuli yksi ylipirteä äiti sanomaan meille, että " hih, pojallanne on tyttöjen paita" . Mieheni siihen vain tokaisi " niin" , mihin nainen jatkoi " niin, tiedän tuon olevan tyttöjen paita, kun meidän tytöllämme on sama. Mutta hienoa, että jotkut ovat niin ennakkoluulottomia ja käyttävät pojilla tyttöjen vaatteita" . Arg, mikä idiootti!

Eipä siinä sitten mitään :) Emme naiselle enää mitään vastanneet, tyttärellemme selitimme, ettei ole oikeasti tyttöjen/poikien värejä, kun tyttö tuojotti silmät pyöreinä ihmetellen. Poikamme on onneksi niin pieni, ettei tuota ymmärtänyt/välittänyt.

No, ehkä tummanruskea paita (missä on aniliininpunaiset tereet) on todellakin tyttöjen paita, mutta mitä sitten. Ja on pojallamme muutakin pinkkiä (sattuu olemaan pikkuherran lempiväri) ;)

Sanokaapas nyt mitkä ovat " tyttöjen värit" ja mitkä " poikien värit" .

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojilla käytetään vaikka mitä värejä, nykyään jopa vaaleanpunaistakin. itseasiassa 12-vuotiaskin valitsi kevätjuhliin vaaleanpunaisen paidan, toki poikien osastolta mutta kuitenkin. Kyllä oli äiti ylpeä siinä vaiheessa. varsinkin kun vuotta nuorempi pikkuveli ei suostu pukeutumaan kuin mustaan.

En pukisi pojilleni ihan selvästi tyttöjen vaatteita, siis niitä joissa kukka ym. brodeerauksia, mutta värejä en kyllä vierasta. ja onhannyt lindexilläkin myynnnissä vaaleanpunaisia paitoja joissa lentokone. Kummallekohan se sitten kuuluu?

Vierailija
2/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vaan yksi ajattelematon typerä ämmä ;)

Se on jännä, että tytöillä saa olla poikien vaatteita mutta pojilla ei saisi olla tyttöjen vaatteita. Meiltä menee yhdelle pienellä pojalle My Little Pony vaatteet kiertoon, koska hän rakastaa niitä poneja =D Onneksi äitinsä antaa niitä pitää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Nämä väri-asiat ovat näköjään ikuisia! Muistan (tapahtui siis vuosia sitten) , kun olimme ostamassa pojallemme ja tytöllemme toppahaalareita, kyseistä haalaria oli vain punaisena ja tummansin. poikamme inhosi tummansinistä, joten hän halusi punaisen. Kyseistä haalaria ei ollut punaisena esillä niinpä myyjä tokaisi innoissaan, että haetaan tytölle punainen takahuoneesta. HUOm. poika käynyt juuri parturissa ja sisävaatteet täysin POJAN vaatteita.

Värit mitäkä sopii tytölle ovat kaikki mitä hän itse haluaa käytää, itse käytäisin valkoisesta mustaan. Samoin värit pojalla on valkoisesta mustaan. Nuorimman pojan juhla-paita on esim. vaaleanpunainen yhdistettynä mustat housut, musta skraka, musta pikku-takki.

Pojalle en välttämättä käyttäisi kukkakuvioisia pitsillä somistettuja vaatteita, hameita ym.

Mielestäni pukeutuminen on vapaata 2000-luvulla ONNEKSI!!

Vierailija
4/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu oikeasti, ei voisi vähempää kiinnostaa, jos joku pitää vaaleanpunaista tai pastellivärejä pojille EI sopivina. Niitä onneksi löytyy ihan poikien mallistoista ja onkin kauneimmillaan yhdistettynä tummiin väreihin. :-)

Vierailija
5/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi voinut mamma pitää mölyt mahassaan. ärsyttäviä tollaiset kommentit, tosin mitäpä noista välittämään tosiaan 200-luvulla elelllään.

Huomasitko vilkaista millaiset vaatteet hänen lapsellaan oli? Pojalla tietysti sinistä ja tytöllä punaista ; )

Vierailija
6/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenikin vetäisi päin korvia :) 4v poikanikin tietää ettei todellakaan mennä sanomaan tuollaista!

Jos 4v osaa käytös tavat, kuka opettaisi kyseiselle naiselle myös niitä!

Vielä kun tietää että lapset ovat lapsia! ja niin pitääkin olla.

Meillä esim 4v pojalla oli synttärit nyt la. Ostin hänelle kivan kauluspaidan ja jalassa oli hienommat farkut. Kesken juhlien poika oli käynyt vaihtamassa itse valkoisen t-paidan ( väärin päin päällä) ja sin pitkät kalsarit :D Joissa vielä takapuolen saumassa hirveitä reikiä :D

Kyllä nauramista riitti :D

Mutta pääasia että lapsi viihtyi

Vierailija
7/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benettonilla viikonloppuna katselemassa pojille paitoja. Tyttöjen puolelta pitkähihaisissa oli kivan vihreä paita. Kivempi mitä poikien versio. Paidassa ei kimallusteksti vaan valkoinen kohoteksti. Myyjä naureskellen näytti poikien hyllyn ja sanoi että " ne on tyttöjen paitoja" . Minä kysyin " haittaako se ? Näissä on paremmat värit.

Kertokaa onko benettonin paidoissa mallissa niin suurta eroa että pojalle sitä ei vois pukea?

Ravostutti ja läksin pois ostamatta mitään.

Kyseessä ei ollut omistaja, vaan joku harjoittelija jos tästä itsensä tunnistaa.

Vierailija
8/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana aina sanoa ensin ja miettiä sitten. Olisin varmaan sanonut takaisin jotain tyyliin:" Onkos täti itse huomannut, että tätillä on apinan naama? Kuinka ennakkoluulotonta."

Olipa ajattelematon nainen.

Vierailija
9/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas myyjä opasti, että tyttöjen malli on hieman kapeampi ja jos pojalle ostan niin kokoa isompaa kannattaa ostaa :) Ja mähän ostin...

Vierailija
10/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehui vielä miten itse ostaa pojalleen niitä tyttöjen paitoja, kun niissä on kivemmat värit =)

Vierailija
11/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä kyseinen äiti lukee tämän viestisi ja miettii vähän jatkoa. Minulle nyt ei tulis mieleenkään mennä sanomaan mitään vaikka jollain pojalla olisi mekko päällä. Ihan sama minulle mitä kukin lapselleen päälle pukee. Pääasia että ne on sään mukaisia.

Vierailija
12/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lla United Colors vai onko se pelkkä United. Ikäänkuin liidulla kirjoitettuna, valkoisella ja edessä ei lue mitään. =))

Eppuliini, tuo oli huippu! ;-) Sama kun joku kysyi aiemmin keväällä täällä, millaisia kotihousuja pojillanne on? Mietin hetken, että jaa' a, alushousuja :D PK:sta kun hakee, niin heillä on pitkät kalsarit ja ulkohousut ja kun ulkohousut riisuvat, niin loppuilta meneekin sitten kalsareissa. Jos jotain vieraita tulee tai lähdetään jonnekin, niin sitten farkut tai jotkut oikeat housut, mutta muuten... Iltapesun jälkeen pyjamahousut=). Kun olin kotiäitinä, ostin velourhousuja, yms mutta se on jäänyt. Eivät halua niitä tarhahousuiksi.

Vierailija
13/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne mitä hulluillä päivillä katsoin oli tyttöjen mallissa kapeampia ja itsekin olisin ostanut hoikalle pojalle sen tyttöjen mallin, koska poikien malli olisi ollut liian leveä, mutta en ostanut kun ei ollut tarvetta.

Tytteli75:

Benettonilla viikonloppuna katselemassa pojille paitoja. Tyttöjen puolelta pitkähihaisissa oli kivan vihreä paita. Kivempi mitä poikien versio. Paidassa ei kimallusteksti vaan valkoinen kohoteksti. Myyjä naureskellen näytti poikien hyllyn ja sanoi että " ne on tyttöjen paitoja" . Minä kysyin " haittaako se ? Näissä on paremmat värit.

Kertokaa onko benettonin paidoissa mallissa niin suurta eroa että pojalle sitä ei vois pukea?

Ravostutti ja läksin pois ostamatta mitään.

Kyseessä ei ollut omistaja, vaan joku harjoittelija jos tästä itsensä tunnistaa.

Vierailija
14/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalle vaaleanharmaan pihatakin. takana takin helmassa on merkki jossa lukee girls ja niskassa sisäpuolella on merkki jossa muistaakseni lukee girls wear tms. Ajattelin että saan pojalle ihan kelpo takin kun ratkon nuo kaksi merkkiä pois. Myyjä katseli ihmeissään kun kerroin takin tulevan pojalle. Yhtään kukkaa tms. en takista löytänyt. Joten meillä se tulee pojan käyttöön, napsin merkit pois ja jos takahelmaan näyttää jäävän jotenkin jälkiä niin peitän sen heijastinnauhalla.

Meillä kun ongelmana on se että poika ei halua mitään pääkalloja eikä tykkää mustasta. Vaihtoehdot ostoksisa on hiukan vähissä, koska n130cm poikien vaatteet ovat juuri tuollaisia.

ei tarvi muuten ihmetellä mistä koulussa tulee ne kiusaamisjutut... " sull on likkojen paita..." MEillä ne onneksi loppui siihen kun neuvoin poikaa sanomaan napakasti takaisin että lempivärinsä on punainen.

Vierailija
15/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen taas huomannut ongelman tyttöjen vaatteissa. Niiden kuviointi on niin hempeää, että se joskus kiukuttaa. Katselin pojille ja tytöille tarkoitettuja nappeja. Poikien napeissa oli lentokoneita, autoja, junia jne, eli juuri niitä asioita, jotka kiinnostavat meidän tyttöä. Tyttöjen napeissa oli korkokenkiä, meikkejä ja balettitossuja eli kaikki sellaisia, joista pikkutyttö ei mitään tiedä eikä edes ymmärrä, mitä ne ovat. Ja suosikkiväriään vihreää on tyttöjen puolella vähän tarjolla. Tuolla toisessa ketjussa joku sanoi, että oli saanut pojalleen kivoja kaivuripaitoja. Taidan hankkia sellaisen meidän tytölle, sillä hän todennäköisesti ihastuisi siihen.

Väriongelmat olen meillä ratkaissut hankkimalla poikien puolelta kuviottomia vaatteita ja muutamia IdaT-vaatteita. Niiden värit kun eivät mielestäni ole sukupuoleen sidottuja.

Mitä alkuperäiseen tarinaan tulee, kaikessa typeryydessään tuon toisen äidin sanat kyllä sisälsivät kohteliaisuudenkin. Onhan se kieltämättä vielä nykyäänkin ihan ennakkoluulotonta, että joku tosiaan hankkii pojalleen tyttöjen paidan. Tosin pelkät aniliininpunaiset kantit eivät kyllä vaatteesta sukupuoleen sidottua mielestäni tee.

Vierailija
16/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli vain yksi pöljä mielipide! Omassa lähipiirissäni on muutama mies, jotka eivät vaan voi pitää suutansa kiinni. Poikani ollessa parivuotias ja leikkiessään barbeilla eräs sanoi: " Oletkos sinä tyttö, kun nukeilla leikit ja on punainen paita?" Kolmevuotiaana poika rakasti pinkkiä muumi-collegea :)

Nyt kun 6v pojalla on kaksi pikkusiskoa, on sitten ilmeisesti lupa leikkiä barbeilla.. Ja mitä vaatteisiin, pojan lempiväri on punainen ja kyllä, hän on oikea pojan prototyyppi, vauhdikas ja kerkeävä. Tosin kaikentietävä pikkusisko, pian 4v, muistuttaa aina veljeään: " Et voi laittaa tuota, tuo on tyttöjen väri!" Että voi apua, kun on tuon mennyt jostain kuulemaan :(

Tuli hieman asian vierestäkin, mutta väriä kehiin vaan!

Vierailija
17/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin taivastella, olipa typerä kommentti.

Enpä ole itse koskaan tajunnut, että ruskea paita aniliininpunaisilla kanteilla on tyttöjen paita. No, aina oppii jotain uutta...

Yhden ainoan kerran olen miettinyt tyttö/poika-väritystä, kun mietin Katvigin raitapaidan ostamista pojalle. Värit olivat vaaleanpunainen/lila ja sen jätin ostamatta, koska väritys oli jotenkin tyttömäinen.

Benettonin paidoista: heh, en ymmärtänytkään, että ne Benettonin tepikset, joissa lukee takana liitumaisesti, ovat tyttöjen paitoja. Pojalla on niitä useampi ; )

Vierailija
18/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kirjoittamaan, että meidän 3-vuotiaan pojan vaatekaapista löytyy myös sama t-paita kuin pojaltanne.

Ostaessani paitaa en edes ajatellut, että se olisi jotenkin tyttömäinen paita, mielestäni käy yhtä hyvin sekä pojalle kuin tytölle. Juuri aniliininpunaisen kauluksen ja hihojen reunojen takia se on mielestäni tosi raikkaan ja kivan värinen ja tällä hetkellä yksi poikani lempparipaidoista. Meilläkin pidetään sitä tällä hetkellä pitkähihaisen päällä.

Mielestäni ei kannata välittää tuollaisista kommenteista, todella lapsellista aikuiselta ihmiseltä. Olisin kyllä itsekin " tuohtunut" moisista kommenteista varsinkin, jos ne olisi sanottu poikani kuullen.

Poikani lempiväri on punainen ja meiltä löytyykin paljon paitoja, missä on punaista, aniliininpunaista, oranssia tai vaaleanpunaista. Poikien puolelta ostettuja, mutta myös esim. benettonin paitoja tyttöjen puolelta ostettuna.

Mielestäni on jotenkin vanhanaikaista ajatella väreistä, että ne olisivat tyttöjen tai poikien värejä.

Rimpsuja, röyhelöitä tai perhosen kuvia en kuitenkaan pojalleni pukisi, mutta pinkit ja punaiset paidat ovat kyllä tosi kivoja, niin tytöillä kuin pojillakin!

Vierailija
19/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän oli tädillä ongelma=)

Mä oon ostanut meidän tosi hoikalle pojalle (2,5v) vaatteita tyttöjen osastolta ihan senkin takia, että monet poikien housut ja paidat ovat niin leveitä. Mieltä siis löytyy lindexin etana- ja avaruusoliopaidat tyttöjen osastolta...ja muutamat tyttöjen housutkin. Poika ite tykkää noista paidoista ja äiti myös.

Vierailija
20/25 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuollaisella kommentoinnilla voi saada ympäristössään muuta kuin tyrmistenyitä ilmeitä ja ennenkaikkea mielipahaa...

Oliskohan ollut tädillä samanlainen pokka mennä avautumaan aikuiselle miehelle, joka pukeutuu vaaleanpunaiseen kauluspaitaan tyyliin: mulla on ihan samanvärinen Sandi kuin sulla, onkohan samalta osastolta...

Tädille ja samoin kommentoiville terkut, että ajat ovat muuttuneet pukeutumisasioissa myös ja lapsia kommentoidessaan pitäisi olla hienotunteinen, kun ovat kovin herkkiä ympäristön kaiulle.

Mielestäni saa vain kehua toisten vaate- yms. valintoja, jos mielipidettä ei kysytä. Hieman samaa piilopiikittelyä olen kuullut puolitutuilta vaunuihinkurkistelijoilta: " toivoitteko poikaa, kun niin paljon on sinistä hankittu tytölle (emme toivoneet, mutta pidämme väristä)" Toivoivatko isot siskot tyttövauvaa, kun ovat teidän poikavauvan aina punaiseen pukeneet?" (kahden tytön jälkeen kaapeista löytyy väriä melkoisesti ja värikäs vauva piristää koko perhettä sukupuolta pohtimatta)

Onneksi on paljon myös hienotunteisia ihania ihmisiä, jotka lohduttavat vaatteensa repinyttä tyttöä bussimatkalla tyyliin:" ei tuo rikkimennyt takinhiha ole vaikea korjata ja ihan nätti tyttö olet silti!"

Jätetään yksinkertaisten ihmisten yksinkertaiset kommentit omaan arvoonsa, aurinkoisia päiviä!

t: pikkumyyrä, joka kavahtaa lasten arvioimista ja vertailua muutenkin