Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaunujen ostovinkkejä!?

26.11.2007 |

Odotan ensimmäistä, ja jostain pitäisi löytää kohtuuhintaiset vaunut, vaikka käytetytkin. Haluaisin vinkkejä eri merkeistä ja netin ostopaikoista tai sitten ihan oikeista kaupoista pirkanmaa/etelä-pohjanmaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti ostaa laatuvaunut käytettyinä, jos kohtuuhintaisia etsit. Säästää useamman sata euroa uusiin verrattuina. Itse suosin saksalaisia, Hartania ja Teutoniaa. Jotkut tykkäävät Emmaljungista ja Brioista, minä en. Ovat turhan raskaita makuuni.

Huutonetistä kannattaa katsoa, samoin vauvan kirpparipalstalta. Neuvolan seinältäkin saattaa löytyä.

Vierailija
2/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pystyykö vaunuja lykkäämään tarvittaessa auraamattomilla teillä eli millaiset pyörät vaunuissa on

- Onko vaunuista mahdollista saada myöhemmässä vaiheessa myös rattaat, jolloin ei tarvitse ostaa kaksia kulkupelejä

- Onko vaunut tilavat

- Millainen tavarakori vaunujen alla on

- Saako vaunut helposti kasattua auton perään

- Vaunujen tukevuus

- Mahdollisuus kiinnittää myöhemmässä vaiheessa ns. sisaristuin tai seisomalauta vaunuihin

- Säädettävä työntöaisa

- Kuinka helppoa vaunujen kangasosien pesu tarvittaessa on eli saako kankaat irti ja voiko ne pestä pesukoneessa

Ainakin näitä asioita olen pitänyt todella tärkeinä. Itse hankimme yhdistelmärattaat, joissa on pehmeä kantokoppa. Rattaissa on ilmakumipyörät (järemmäistä päästä). Lisäksi istuin osan kankaat sai irti ja pestyä koneessa. Valitettavasti merkkiä en tiedä, kun hankittiin käytettyinä. Hinta oli siinä 250 euroa, olivat uutena maksaneet lähes 600 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen pettynyt teutonioihin minusta ne ei ole läheskään niin kestävät kuin esim. brio

Nyt ostin itse anttilasta boran vaunut ja niihin olen toistaiseksi ollut tyytyväinen. Vielä ne ei käytössä ole ollut kunnolla kun vauva on masussa mutta verrattuna 10v vanhoihin brioihin nuo oli ihan luksusta ja hinta oli 350e uutena.

Vaunuissa kyllä se hinta näkyy heti kestävyydessä eli mitä halvemmat sitä enemmän muovi osia.

Boran vaunuja olen kokeillut nyt meidän taaperon kanssa muutaman kerran ja hyvin on toiminut.

Käytetyissä kannattaa aina huomioida se että vaikka ilmoituksessa sanotaan että sisällä säilytetty se ei aina pidä paikkaansa ja kaikki home ei näy ulos päin. Esim. patja voi olla sisältä homeessa ja topatuissa osissa voi myös olla hometta piilossa. Omat vanhat brion vaununi homehtui huomaamattani kunnes huomasin homeen tunkevan kankaan pintaan. Meidän vaunut on säilytetty aina lämmitetyssä varastossa/sisällä.

Niiloakseli rv 25+0

Vierailija
4/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kannattaa kysellä ihmisiltä jos tietäis jonku kenellä olis myydä. Usein puskaradion kautta saattaa löytää halvalla lähes uudet jos hyvä säkä käy.

Vaunun ostovinkkejä en nyt sit ala enää sanoon, edelliset kertoi jo kattavasti! Hyviä vinkkejä siis sait jo..

Kuitenki sen verran omasta mielipiteestäni et mä oon kans noitten Emmaljungien ja Briojen kannattaja, musta Suomen sääolot vaan vaatii " raskaammat" vaunut. Kuitenkaan vaunujen paino ei kerro mitään niitten työnnettävyydestä, meidän isoakin isommat Emmaljungan duo edget on monia puolta kevyempiä vaunuja kevyemmät työnnettävät sen takia ku niissä on isot kunnon ilmakumirenkaat ja laakeristo on huippuluokkaa eikä mitää kiinan halppiksia...

Vierailija
5/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkös, mahtaako siellä teidän suunnalla olla kirpputoreja, esimerkiksi " lapsilta lapsille" kirppis? Uskoisin, että sellaisiakin löytyy, ja ainakin täällä meidän suunnalla on näillä kirpputoreilla ollut lastenvaunuja myynnissä. =] Itse ostin vaunut kaverilta käytettyinä, " kun halvalla sain" . Toki huuto.netistä ja netin kirpputoreilta voi myös löytää, mutta itse en ostaisi vaunuja, joita en ole omin silmin nähnyt (just homeiden yms vuoksi). Kuvassa kun kaikki näyttää aina satakertaa paremmalta. =]

Iloista odotusta ja pikkujouluaikaa!

jonttu

Vierailija
6/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jonkin sortin vaunu/ratasfriikki ja olenkin ostanut jo 11 rattaat, joista ainoastaan 3 uusina eli käytettyinä siis ostettu suuri osa, enimmäkseen huutonetistä. Tottakai vaunut pitää nähdä ihan itse ennen ostopäätöksen tekemistä. En todellakaan suostuisi ostamaan monen sadan vaunuja tai rattaita matkahuollon tms. kautta.

Ei se, että ostaa netin kautta tarkoita sitä, että niitä ei voisi käydä hakemassa ja katsastamassa ennen ostamista. Ainahan niissä mainitaan paikkakunta ja yleensä voi käydä katsomassa ennen kuin huutaa.

Siitä, vaativatko Suomen olosuhteet Briot, Emmaljungat tai muut suuremman luokan " hyökkäysvaunut" voidaan olla montaa mieltä. Kyllä kevyemmilläkin pääsee hyvin eteenpäin (itse asiassa monesti paremminkin) lumessa ja loskassa. Esim. kuomurattaat pehmeällä kopalla toimivat ihan mainiosti ja ovat ihan lämpimät.

Ja Teutonian kestävyys on ihan samaa luokkaa kuin nykyään Kiinassa tehtävien Briojen ja Emmaljungienkin, maanantaikappaleita on kaikissa merkeissä. Ainakin meillä Briot kuomurattaat olivat ihan romut/hajosivat käsiin, samoin kahden kaverin vaunut.

Itse en enää ostaisi yhdistelmiä ollenkaan vaan juuri kuomurattaat pehmeällä kopalla, koska yhdistelmien ratasosat ovat todella kömpelöitä ja tilaa vieviä. Ratasikä on niin paljon pidempi kuin vaunujen.

Itse arvostan eniten sitä, etteivät vaunut ole kovin suuret ulkomitoiltaan ja että ne mahtuvat hyvin autoon, ovat helppo kasata, hyvät työntää ja että niissä on ilmakennorenkaat ja äänetön kuomu. Heittoaisa on kiva plussa, mutta ei välttämätön.

Vierailija
7/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit: " Ei se, että ostaa netin kautta tarkoita sitä, että niitä ei voisi käydä hakemassa ja katsastamassa ennen ostamista. Ainahan niissä mainitaan paikkakunta ja yleensä voi käydä katsomassa ennen kuin huutaa."

Juu, ei sitä nyt ihan noin rautalangasta olisi tarvinnut vääntää! =P Kyllä mulla sen verran älyä on, että netin kautta voi ostaa vaunuja myös niin että näkee ennenkuin niitä ostaa. Tarkoitin ihan vaan yleensä, ettei ihmiset ostaisi sikaa säkissä, ostavatpa sitten mitä tahansa!

Mutta ainakaan täältä meidän alueeltammekaan ei kovin paljoa ole ollut vaunuja myynnissä huuto.netissä tai netissä muuallakaan, ja itse en kyllä kovin montaa sataa kilometriä lähde vain " katsomaan vaunuja" , jos jotain kirppareita on lähempänä..

Mut joo, väännellään vaan lisää rautalankaa.. =P

Helenalle vielä: Omat ostamani yhdistelmävaunut ovat merkiltään Carena Combi. Kevyet työntää, menevät " heittämällä" auton takaluukkuun (vaikkei farmari olekaan) ja sisältä tilavat. En ole löytänyt niistä mitään miinuspuolia, mikseivät meirän käyttöön sopisi.

Vierailija
8/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kai ne kirjoitukset olleetkaan sinulle tarkoitettu, vaan vaunuasioissa noviisille (ap:lle) joka ei tiennyt mistä niitä käytettyjä vaunuja voisi ostaa. Ettei hänelle jäisi väärää käsitystä siitä, ettei netin kautta voi ostaa, kun niitä ei näe.

Ei minulla ole mitään tarvetta rautalangan vääntämiseen.

Vierailija
9/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottavana olen sitä mieltä, että rautalangasta väännetyt vinkit ovat ihan tervetulleita, ei asiat yleensä ole mitenkään itsestäänselviä ainakaan minulle. Mulle on esimerkiksi epäselvää, mitä tarkoittaa yhdistelmärattaat/vaunut , siis mitä siinä on yhdistelty? Ja mitä on duot ja combit? En ole terminologiaan perehtynyt koska asia ei ole ajankohtainen enkä ole kavereiltakaan huomannut vielä kysyä. Jos vaikka täällä saisi rautalankaan väännettyä tietoa :)

Vierailija
10/11 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diamandan lista olikin aika kattava. Lisäksi kiinnittäisin huomiota kankaisiin sekä väreihin, täysin mustat vaunut kerää kesällä aika paljon lämpöä. Myös " tuuletus luukut" ovat monessa vaunussa erilaisia. Meidän teutonia vm. -04 on todella hyvät tuuletusluukut kuomussa. Meillä myös heittoaisa, josta pidin valtavasti. Ei varsinaisesti ollut ostaessa vaatimus, mutta osoitautui erittäin käytetyksi ominaisuudeksi. Mitäs vielä...Ja renkaista. Itse otimme ilmakumirenkaat ja se harmittaa. Nyt olen nähnyt, että nykyiset ilmakenno renkaat on yhtä toimivia, eikä niitä tarvitse pumpata.

Kannattaa myös tarkkaan miettiä millaisen kantokopan haluaa. Toiset suosii kovaa toiset pehmeää. Itse pidin pehmeästä, joka myöhemmin toimi hyvin lämpöpussina (pohjassa aukot valjaille).

Meillä ei taas ollut tavarakorin koolla väliä, sillä käymme autolla kaupassa. Reppu sinne mahtui vallan mainiosti. Kannattaa käydä kiertämässä ja vertailemassa vaunuja, eroja (pieniä) saattaa olla yllättävän paljonkin.

Onnea vaunukauppoihin!

Vierailija
11/11 |
27.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tosiaan olla parempi, ettei osta käytettyjä ainakaan näkemättä. Huvikumpu ja vaunula olis molemmat anoppilan lähellä, joten täytyypä poiketa niissä.