Sukari: Maskun tilanne on vakava, historian huonoin tulos. Ihmiset eivät uskalla kuluttaa
"Kansa ei nyt uskalla kuluttaa. Ihmiset säästävät, ja yksi ensimmäisistä säästökohteista on sohvat ja sängyt"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/28e2bab7-3830-4a22-8442-4d3d0631e6ff
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskun huonekalut on niin huonoja etten niihin rahojani tuhlaa. Eihän huonekaluja kai juuri kukaan osta vain siksi että pitäisi päästä kuluttamaan. Tarpeeseen ostetaan.
Siis tämä! Yhden vaatekaapin Maskusta ostaneena, en hankkisi sieltä enää yhtään mitään. Koko roska kolisi ja rämisi miten sattui, armottoman surkeaa laatua. Laadukkaampiakin liikkeitä on olemassa.
Onhan siellä samaa tavaraa (ainakin ollut) myynnissä kuin muuallakin, myös kotimaisten valmistajien tuotteita. Minä ostin Suomessa valmistetun sohvan ns. paremmasta huonekaluliikkeestä ja koska totesin sen hyväksi, ostin vuoden kuluttua saman valmistajan sängyn Maskusta, joka sijaitsi sillä hetkellä käyevämmällä paikalla. Molempien liikkeiden kanssa kaikki sujui ok.
Melkein kaikissa liikkeissä on tarjolla myös kaikenlaisia halpoja rimpuloita, ei pelkästään Maskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tämä Sukarikin silmät kiiluen äänestää kokoomusta. Kokoomuksen syy on se, että yleinen mieliala on, että nyt säästetään. Ja että ihmisillä ei ole rahaa.
Toivottavasti ei ole kokkari tämä ukko. Monta kuukautta sitten jo oli lehtijuttu jossa kritisoi tukien ym leikkausta, koska sitten köyhät ei enää kuluta. Siis eihän joku lääkäripariskunta osta maskun roskaa vaan jotain oikeaa laatua. Maskut jyskit sun muut on pienituloisia varten.
Eikö se ainakin ennen ollut eniten kepuleihin kallellaan ja kokoomus tuli hyvänä tukipuolueena. Kehittyvien maakuntien suomen puuhamies.
Oikeistohallitus on hieno asia !
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpo vastaa kehityksestä.
Ja Riikka Purra velkaantumisesta.
Piti säästää. On otettu kahdessa vuodessa saman verran velkaa kuin edellinen hallitus neljässä.
Tuolloin siihen oli syyt, nyt syynä on vain mäkkärin kesäsiivoojan ja amiksen työelämäkoordinaattorin kyvyttömyys ja vihaideologia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tämä Sukarikin silmät kiiluen äänestää kokoomusta. Kokoomuksen syy on se, että yleinen mieliala on, että nyt säästetään. Ja että ihmisillä ei ole rahaa.
Toivottavasti ei ole kokkari tämä ukko. Monta kuukautta sitten jo oli lehtijuttu jossa kritisoi tukien ym leikkausta, koska sitten köyhät ei enää kuluta. Siis eihän joku lääkäripariskunta osta maskun roskaa vaan jotain oikeaa laatua. Maskut jyskit sun muut on pienituloisia varten.
Lääkäriperheellä on isot opintolainat x 2 ja asuntolaina päällä.
Korkovähennys on poistettu.
Tässä maassa köyhät on jo jyrätty ja keskiluokka on vuorossa nyt.
Eikö persu edelleenkään tajua, mitä te hallituksessa teette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kokee olevansa rikkaita kun saavat päättää asioista kokkareiden kanssa 🤷
Tämä tilanne osattiin ennustaa jopa tällä palstalla silloin kun hallitus kertoi tyytyväisenä mitä toimia aikoo tehdä talouden tervehdyttämiseksi ja työllisyyden lisäämiseksi.
Se oli jopa tavallisille mammoille selvää, että työssä käyvät keskiluokkaiset ihmiset lopettavat kuluttamisen ja alkavat säästämään kun irtisanomisesta tehdään helpompaa ja samalla työttömyysturvaa leikataan rajusti.
Se oli jo silloin selvästi nähtävissä, että irtisanomisia ja konkursseja tulee ja talous pysähtyy. Ja mitä enemmän ihmisiä irtisanotaan, sitä tiukemmin työnsä säilyttäneet pitävät rahoistaan kiinni.
Sellaista se on kun kaikki ovat omillaan eikä yhteiskunnalta ole odotettavissa enää tukea jos käy kehnosti.
Ollaan ostettu. Vuoden vanha Hakolan sohva ja vuoden vanha kotimainen sängynrunko(koivua). Ostettiin Askosta. Pöytä ja tuolit Artek. Vähän on Ikeaa. Nykyään ostan laatua ja ennen ostin kaikkea roskaa.
Kestävät kalusteet hyviä. Maskussa en ole käynyt enkä aio käydä.
Itse en pelkää potkuja, mutta lomautus voi olla hyvinkin mahdollinen jollain aikajänteellä. Sain juuri palkkoja takautuvasti ja kohta tulee lomarahoja, jotka laitan kaikki talteen. Olisin nämä muutama tuhat euroa voinut laittaa kulutukseen, mutta olen tässä muutaman viime vuoden aikana lopettanut turhaa kulutusta aika hyvin. En käy lounailla tai muutenkaan juuri lainkaan syömässä ulkona, emme käy leffoissa tai teattereissa tai oikeastaan missään maksullisissa menoissa. Tulevana kesänä emme mene mihinkään huvipuistoon, koska ne on nähty jo aikaisemmin. Joitain yksittäisiä tuotteita tai palveluita ostan harvakseltaan yhden hengen yrityksiltä. Jokin aika sitten olin hankkimassa siivouspalvelua kotiin, mutta sitten asumisen kustannukset nousivat ja kotitalousvähennys pieneni, joten päätin jatkossakin siivota itse.
Jotenkin tuntuu erikoiselta, että vaikka palkkani on noussut 10 vuoden aikana kivasti, elintaso ei ole juuri muuttunut. 10 v sitten pienempipalkkaisena kävin usein kahvilla ja shoppailemassa yms. Nyt kaikki ylimääräinen on karsiutunut, mutta en osaa olla pahoillani tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta uusille huonekaluille. Koti on sisustettu ajattomilla, laadukkailla, design-klassikoilla.
Maskusta en ole koskaan ostanut mitään. Sorry Topi😌😔
Onko sulla lapsia? Yleensä he tarvitsevat uusia huonekaluja. Vai oliko sulla ajaton design-pinnasänky ym. odottamassa?
Sattuu muuten olemaan 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriperhe saa saman verran lainaa kuin humanistiperhe tai puheterapeuttiperhe tai vaikka opettajaperhe vai mitä. En saa opettajan töitä, mutta onneksi sijoitin osan opintolainasta ja sain sen kuitattua pois. Huh jos olisin käyttänyt koko sen 30 000 elämiseen opiskelujen aikana ja valmistunut kortistoon!! Nyt on alanvaihto edessä ja sitten muutto ulkomaille. Ei tänne ole mitään järkeä jäädä haukuttavaksi.
Ja mitä persuihin tulee. Kyllä he tajuavat, mutta istuvia kansanedustajia ei kiinnosta meidän tavallisten kuolevaisten ongelmat. Heitä kiinnostaa ilmaiset taksikyydit ja kansanedustajan eläke. PS ei ole oikea puolue, siis sellainen, joka ajaa kenenkään muun kuin omaa etua.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hallitus.
Kiitos sukarin omien paskalaatuisten ja ylihintaisten kalusteiden.
Olen aina mieltänyt Maskun köyhien halpahalliksi ja Teuvo on vahvasti rahoittanut Kokoomusta. Oman politiikkansa hedelmää nyt syö ja puolestani saa vaikka tukehtua siihen.
Yrityssaneerauksella voisi tosiaan ehkä päästä isosta osasta velkoja eroon, ja porskuttaa taas eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina mieltänyt Maskun köyhien halpahalliksi ja Teuvo on vahvasti rahoittanut Kokoomusta. Oman politiikkansa hedelmää nyt syö ja puolestani saa vaikka tukehtua siihen.
Ei kannata pikkutopitimppojen äänestää Cockoomuzzta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tasaisesti köyhtynyt työssäkäyvä. Palkka on huono mutta ei mua kukaan enää palkkaa muuallekaan näin 50 v polvivikaisena.
Mulla ei ole rahaa istua kahviloissa tai hampurilaisravintoloisa tai baareissa. Joku sohvan ostaminen kuulostaa käsittämättömän kaukaiselta saavutukselta.
Sohvan saat ilmaiseksi Torilta.
Jonkun kulahtaneen, perceeltä haisevan! Mahdollisesti vielä luteet kaupan päälle!
Vierailija kirjoitti:
Ollaan ostettu. Vuoden vanha Hakolan sohva ja vuoden vanha kotimainen sängynrunko(koivua). Ostettiin Askosta. Pöytä ja tuolit Artek. Vähän on Ikeaa. Nykyään ostan laatua ja ennen ostin kaikkea roskaa.
Kestävät kalusteet hyviä. Maskussa en ole käynyt enkä aio käydä.
Minulla on v.2019 Maskusta ostettu kotimainen sohva. Kuin uusi nytkin! Lisäksi kolme vuotta sitten polyrottinkinen parveketuoli. Maskusta sekin. Hyvin tyytyväinen olen ollut!
Sohvia saa käytettynäkin.
Positiivinen luottorekisteri pitää huolen että ei saa resursbankin "maksa 3kk päästä" -luottoa.
Eikä ole mitään järkeä ottaa pankista siis PANKISTA LAINAA että voi ostaa sohvan.
Herätys!!!!