Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peth testeissä näkyy kaikki juominen viim. 4 viikon ajalta

Vierailija
10.06.2025 |

Ja työnantaja itse päättää mikä on se raja-arvo, mikä on työnantajan mielestä. Jos viikonloppuna joit ruoan kanssa joit lasillisen, pari ruoan kanssa se on ok. 

Mutta jos joit pullollisen viiniä illalla niin se jo ylittää raja-arvot. Työnantaja siis kyttää joitko humaltuaksesi vai et. Mitään kevyitä päivä/iltakännejä ei voi enää ottaa esim jussina, 4 viikon kuluttua näkyy että on juotu humalahakuisesti! 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta on jo monta aloitusta.

Vierailija
22/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään väliä, jollei ole puliukko.

Ne on kyllä kuuluu ihmisiin, jolle tällä testillä ei ole mitään väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työväenluokka on pösilöitynyt aivan kuten kaikki muutkin, niin pösilöinkin kapitalisti ymmärtää pistää luun kurkkuun lopullisesti pösilöityneille työläisille. Työläinen on käytännössä kaptalistin orja.

Miten ois, oisko jo aika nousta kapinaan.

Vierailija
24/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja eikä työterveys ole kertonut työntekijälle mitä kaikkea niissä verikokeissa katsotaan ja seurataan. Työterveyslääkäri pyytänyt vain mennä labraan verikokeeseen, ehkä sanonut että tsekataan vitamiinit, kolestroli ja hemoglobiini, mutta työbäntekijälle EI ole kerrottu että samalla katsotaan alkoholin käyttö verikokeissa. Eli työntekijä ei ollut tietoinen tästä ja sitten on saanut palkanpidätyksen ja varoituksen tai potkut persilleen Alkon liikakäytön takia

Työntekijä on tyhmä, jollei etukäteen ota selvää mitä hänestä tutkitaan. Katsoo siitä lähetteeltä, mitä kokeita otetaan niin ei tule yllätyksiä. 

Vierailija
25/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei terveystarkastuksia jatkuvasti ole.

Tarkastukset tehdään yleensä 13 vuoden välein ja tarkastusväli määritellään työolosuhteiden mukaan.

Vierailija
26/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkastukset tehdään yleensä 13 vuoden välein ja tarkastusväli määritellään työolosuhteiden mukaan.

*siis 1 - 3 vuoden välein

Vierailija
27/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehdään kahden vuoden välein.

Vierailija
28/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työväenluokka on pösilöitynyt aivan kuten kaikki muutkin, niin pösilöinkin kapitalisti ymmärtää pistää luun kurkkuun lopullisesti pösilöityneille työläisille. Työläinen on käytännössä kaptalistin orja.

Miten ois, oisko jo aika nousta kapinaan.

Näin. Vaadimme säännöllistä Peth-testaamista myös kapitalistisialle ja tulokset ilmoitustaululle!

Vierailija
29/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt jo hoitoon tuon jankutuksenne kanssa. Fakta on se, että yksittäisestä testistä ei kukaan joudu hankaluuksiin. Ja jos ei seuraavaan testiin mennessä pysty olemaan juomatta, niin kyllähän se jo kertoo jonkinasteisesta alkoholiongelmasta.

Ja ihan turha tulla vähättelemään alkoholiongelmia. Tässä maassa kymmenet tuhannet ihmiset juovat aivan liikaa ja pilaavat sillä elämänsä. Mitä aiemmin ongelmaan pystytään puuttumaan, sen tehokkaammin se voidaan hoitaa. Jos ehtii rappiolle asti, siinä ei voita kukaan ja kuiville pääsy on äärimmäisen vaikeaa, ellei jopa mahdotonta.

Niin mutta kuinka sitä "hoidetaan"?

Jos juominen on ongelmallista niin sillä yleensä paetaan jotain, elämä ei mene hyvin ilman sitä juomistakaan mutta apua ei saa. Moni tarttuu pulloon itsehoitometodina. Ja joo, kyllä kaikki tietää että se on loppupeleissä pahasta mutta siitä kaikesta on välillä pakko päästä edes hetkeksi pois.

Vierailija
30/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkut vaan heti jos on juonut yhden kaljankin. Kaikki pitää testata heti kun tulee töihin.

Jo menee hankalaksi, tehdäänkö testi työaikana?

Vierailija
31/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Meillä on kerran vuodessa laaja työterveystutkimus, jossa tsekataan fyysinen ja psyykkinen jaksaminen, terveys ja työkyky, lisäksi laaja veren kuva, jossa on kaikki mahdolliset arvot katsottu, myös tämä Peth testi. Näkyy kaikki puutostilat, rasva-arvot, kolestrolit, sokerit, vitamiinit ja kivenaineet, suola, ja tulehdusarvot, jos jotain hälyyttävää tulee esiin puututaan tilanteeseen heti. Varoituksia saa liiallisesta Alkon käytöstä, seuraavasta jos jää kiinni niin potkut tulee

Vierailija
32/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt jo hoitoon tuon jankutuksenne kanssa. Fakta on se, että yksittäisestä testistä ei kukaan joudu hankaluuksiin. Ja jos ei seuraavaan testiin mennessä pysty olemaan juomatta, niin kyllähän se jo kertoo jonkinasteisesta alkoholiongelmasta.

Ja ihan turha tulla vähättelemään alkoholiongelmia. Tässä maassa kymmenet tuhannet ihmiset juovat aivan liikaa ja pilaavat sillä elämänsä. Mitä aiemmin ongelmaan pystytään puuttumaan, sen tehokkaammin se voidaan hoitaa. Jos ehtii rappiolle asti, siinä ei voita kukaan ja kuiville pääsy on äärimmäisen vaikeaa, ellei jopa mahdotonta.

Tässä maassa sadat tuhannet ihmiset syövät aivan liikaa ja vääriä asioita ja pilaavat sillä elämänsä. Pilaavat myös myös lastensa elämän tuputtamalla samaa p askaa heillekin. Riippuvuus se on sekin, mutta siihen ei puututa.

Itse en ole juomisen takia ollut ikinä poissa työst

Sinulla ei ehkä ole ongelmaa alkoholin kanssa, mutta todella monella kyllä on. Omassa työpaikassa tietyt tyypit on toistuvasti poissa milloin milläkin verrukkeella, mutta heistä näkee (ja usein myös haistaa) kyllä kilometrien päähän mikä on todellinen syy. Olen nähnyt ihmisiä selkeästi päihtyneenäkin töissä, useammin krapulaisina kylläkin. 

Vierailija
33/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo nyt niin herkkä ole, viime kesänä loman kahtena viimeisenä viikonloppuna otin ensin mökillä melko reilusti

ja viimeisenä vklp ennen töihinpaluuta luokkakokous joka kesti 8 tuntia, tässäkin olutta ,viiniä reilusti. Muuten selvinpäin

Maanantaina verikoe, Peth arvo 0.14, vaihteluväli 0.05-0.30, ei lääkäri sanonut mitään.

Kukaan ei kyllä kertonut millaisia kokeita otetaan , vasta myöhemmin huomasin että tuo Peth oli mukana näiden kolesterolien yms lisäksi

Miten mahdollista? Onko näissä jotain eroja esim painoon ja aineenvaihduntaan liittyen?

Mä olin kuukauden selvinpäin ja laski 0.14. joskus aiemmin kolmen viikon raittiudella juuri ja juuri siinä viitteiden sisällä 0.29.

Olen suht pienikokoinen ja liikunnallinen nainen.

Vierailija
34/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites hyvin se kieltolaki toimi aikoinaan?

Pakko ja valistus ei muuta ihmistä kuin huonompaan suuntaan.

Vierailija
35/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Meillä on kerran vuodessa laaja työterveystutkimus, jossa tsekataan fyysinen ja psyykkinen jaksaminen, terveys ja työkyky, lisäksi laaja veren kuva, jossa on kaikki mahdolliset arvot katsottu, myös tämä Peth testi. Näkyy kaikki puutostilat, rasva-arvot, kolestrolit, sokerit, vitamiinit ja kivenaineet, suola, ja tulehdusarvot, jos jotain hälyyttävää tulee esiin puututaan tilanteeseen heti. Varoituksia saa liiallisesta Alkon käytöstä, seuraavasta jos jää kiinni niin potkut tulee

Ei noihin ole pakko mennä. Vain kuuliainen lammas menee...

Vierailija
36/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja eikä työterveys ole kertonut työntekijälle mitä kaikkea niissä verikokeissa katsotaan ja seurataan. Työterveyslääkäri pyytänyt vain mennä labraan verikokeeseen, ehkä sanonut että tsekataan vitamiinit, kolestroli ja hemoglobiini, mutta työbäntekijälle EI ole kerrottu että samalla katsotaan alkoholin käyttö verikokeissa. Eli työntekijä ei ollut tietoinen tästä ja sitten on saanut palkanpidätyksen ja varoituksen tai potkut persilleen Alkon liikakäytön takia

Työntekijä on tyhmä, jollei etukäteen ota selvää mitä hänestä tutkitaan. Katsoo siitä lähetteeltä, mitä kokeita otetaan niin ei tule yllätyksiä. 

No tuossahan sille oli kerrottu mitä siellä otetaan, lääkäriin pitäisi voida luottaa. Miten tuossa tajuaa kysyä mitään? Se lekuri jätti kertomatta.

Vierailija
37/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää mulle miten tuohon testiin oikein päädytään... Esihenkilö tulee ihan muina miehinä sivulauseessa sanomaan, että menepä tähän epämääräiseen testiin? Ilman mitään selityksiä vai? Ei meillä pääse työterveystarkastukseen tai mihinkään testeihin edes pyytämällä. Ja millä luvalla ihmisen terveystiedot pääsee ei henkilölle? 

Yleensä niin, että sieltä työterveydestä tulee määräaikainen kutsu terveystarkastukseen. Meillä esim. on 5 vuoden välein, tyyliin kun täyttää 30,35,40... Ja siellä tehdään sitten tällainen koe sivumennen. Itse en ole koskaan noihin tarkastuksiin mennyt, hoidan mieluummin terveydenhuoltoni työterveyden ulkopuolella itse maksaen, juuri koska olen epäillyt jotain tällaista. Enpä ollut vainoharhainen näköjään :D

Vierailija
38/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noihin ole pakko mennä. Vain kuuliainen lammas menee...

Aina voi kieltäytyä mutta potkut siitä tulee.

Vierailija
39/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ikinä menisi tuommoiseen työhön. Minä taas en ole käynyt työterveydessä ikinä, en edes työhöntulotarkastuksessa. Ilmoitin, että koska vastustan eläinkokeita, en käytä lainkaan länsimaisen lääketieteen palveluja. Se oli ok. 23 vuotta ollut töissä talossa, ei ole terveystarkastuksiin kukaan pakottanut. Olen it-alalla, eli kenenkään henki ei vaarannu mun terveydentilan takia.

Vierailija
40/47 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää mulle miten tuohon testiin oikein päädytään... Esihenkilö tulee ihan muina miehinä sivulauseessa sanomaan, että menepä tähän epämääräiseen testiin? Ilman mitään selityksiä vai? Ei meillä pääse työterveystarkastukseen tai mihinkään testeihin edes pyytämällä. Ja millä luvalla ihmisen terveystiedot pääsee ei henkilölle? 

Yleensä niin, että sieltä työterveydestä tulee määräaikainen kutsu terveystarkastukseen. Meillä esim. on 5 vuoden välein, tyyliin kun täyttää 30,35,40... Ja siellä tehdään sitten tällainen koe sivumennen. Itse en ole koskaan noihin tarkastuksiin mennyt, hoidan mieluummin terveydenhuoltoni työterveyden ulkopuolella itse maksaen, juuri koska olen epäillyt jotain tällaista. Enpä ollut vainoharhainen näköjään :D

Eli käyttösi on ongelmallista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan