Mistä kauheista rikoksista sitä kadonneen perheen vanhempia oikein epäillään?
Ei tullut oikein tuosta jutusta ilmi. Ei ainakaan menemättä maksumuurin taakse.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ainakin se vanhin lapsi ole jo täysi-ikäinen? Luulen, että ne vanhimmat lapset tulevat ratkaisemaan keissin, kun paljastavat olinpaikkansa naapureille.
Eivät paljasta jos eivät pääse tai edes halua mennä kertomaan naapureille, ulos siitä huoneista joihin nyt ovat suljettuina.
Sääliksi käy lapsiparat. Etteivät vain olisi jo taivaan kodissa hekin.
Kaikki te, jotka uskotte Jumalaan, rukoilkaa näiden lasten puolesta. Koko perheen puolesta, että pakoilu päättyisi pian ja asiat kääntyisivät parempaan suuntaan.
Jos uskotte Jumalaan, tiedätte, että Hän on kyllä perillä tilanteesta ja toimii asiassa oman tahtonsa mukaan, rukoilitte tai ette.
Totta. Jumalan tahto tapahtuu kyllä. Usein tosin ihminen itse taistelee Jumalan tahtoa vastaan. Siksi pitää rukoilla vanhempien puolesta ja antaa heille nöyryyttä, voimia ja viisautta toimia lastensa parhaan mukaan. Ja pyytää lapsille turvallista elämää.
Kyseessä Euroopan maa, enkä väittänyt ettei olisi olleet tekemisissä muiden kanssa, vaan totesin, että muualla ei ajatella että teini olisi perheestä irtonainen yksilö kaikkine oikeuksineen, vaan vanhemmat pitkälti päättää ja osallistuminen kotitöihin ja sisarusten kaitsemiseen ja tiivis yhteys ensisijaisesti sukuun ei kavereihin on itsestäänselvyys ja syrjässä asuvilla tilanne oli tuo esim lomakausien ajan. Koulua käytiin toki, mutta kesät esim. meni keskenään ja suvun kanssa.
Pakko todeta että nuorten mt-ongelmat tuolla päin vähäisempiä kuin Suomessa, että voi siinä perhekeskeisyydessä olla puolensakin vaikka omat lapseni olen kasvattanut ihan suomalaiseen tyyliin ja teinit hengaa kavereiden kanssa harva se päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään ja siksi tapaus onkin niin erikoinen. Luulisi ettei lapsia voisi ottaa pois ilman painavaa syytä, mutta kyllä vain voidaan.
Toivottavasti pysyvät piilossa ja pääsevät aloittamaan uuden elämän vaikka jossain toisessa maassa.
Kuulut itse piilottelijoihin ?🙄
Vierailija kirjoitti:
Tod.näk. seksuaalinen hyväksikäyttö ja/tai väkivalta. Mutta eihän näitä epäilyjä voi poliisi huudella, ikävä kyllä. Perus lestameininkiä.
No ei ole perus "lestameininkiä" ja tuskin on hyväksikäyttöä tai väkivaltaa, kun vasta vuoden päästä katoamisesta tuli julkisuuteen.
PS. Kaltaisesi ihmiset aiheuttavat sen, ettei lestataustaiset ihmiset voi puhua aiheellistakaan kritiikkiä tai kokemuksiaan yhteisöstä, mutta samapa se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ainakin se vanhin lapsi ole jo täysi-ikäinen? Luulen, että ne vanhimmat lapset tulevat ratkaisemaan keissin, kun paljastavat olinpaikkansa naapureille.
Eivät paljasta jos eivät pääse tai edes halua mennä kertomaan naapureille, ulos siitä huoneista joihin nyt ovat suljettuina.
Kaikki te, jotka uskotte Jumalaan, rukoilkaa näiden lasten puolesta. Koko perheen puolesta, että pakoilu päättyisi pian ja asiat kääntyisivät parempaan suuntaan.
Jos uskotte Jumalaan, tiedätte, että Hän on kyllä perillä tilanteesta ja toimii asiassa oman tahtonsa mukaan, rukoilitte tai ette.&nb
Höpö höpö jargonia😅
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä Euroopan maa, enkä väittänyt ettei olisi olleet tekemisissä muiden kanssa, vaan totesin, että muualla ei ajatella että teini olisi perheestä irtonainen yksilö kaikkine oikeuksineen, vaan vanhemmat pitkälti päättää ja osallistuminen kotitöihin ja sisarusten kaitsemiseen ja tiivis yhteys ensisijaisesti sukuun ei kavereihin on itsestäänselvyys ja syrjässä asuvilla tilanne oli tuo esim lomakausien ajan. Koulua käytiin toki, mutta kesät esim. meni keskenään ja suvun kanssa.
Pakko todeta että nuorten mt-ongelmat tuolla päin vähäisempiä kuin Suomessa, että voi siinä perhekeskeisyydessä olla puolensakin vaikka omat lapseni olen kasvattanut ihan suomalaiseen tyyliin ja teinit hengaa kavereiden kanssa harva se päivä.
teini olisi perheestä irtonainen yksilö kaikkine oikeuksineen, vaan vanhemmat pitkälti päättää ja osallistuminen kotitöihin ja sisarusten kaitsemiseen
Siis mitä erikoista tuossa on? Kuvailet normaalia elämää. Teinin yhteys sekä sukuun että kavereihin on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tod.näk. seksuaalinen hyväksikäyttö ja/tai väkivalta. Mutta eihän näitä epäilyjä voi poliisi huudella, ikävä kyllä. Perus lestameininkiä.
No ei ole perus "lestameininkiä" ja tuskin on hyväksikäyttöä tai väkivaltaa, kun vasta vuoden päästä katoamisesta tuli julkisuuteen.
PS. Kaltaisesi ihmiset aiheuttavat sen, ettei lestataustaiset ihmiset voi puhua aiheellistakaan kritiikkiä tai kokemuksiaan yhteisöstä, mutta samapa se.
Se on kuule ihan se lahko joka niitä hiljentää. Tässäkin keskustelussa huomaa että pitävät toistensa puolia, vaikka olisi kajottu lapsiin. Aivan sairasta!
Kyllähän meilläkin autistipoika näköttää huoneessaan mutta mä käyn kaupassa,teen pihatöitä ym ja mieheni käy töissä.
Jos suurperheessä kukaan viikkoihin ei edes hae postia tai vie roskia niin kyllähän siinä herää kysymys,onko porukka enää elossa?
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään ja siksi tapaus onkin niin erikoinen. Luulisi ettei lapsia voisi ottaa pois ilman painavaa syytä, mutta kyllä vain voidaan.
Toivottavasti pysyvät piilossa ja pääsevät aloittamaan uuden elämän vaikka jossain toisessa maassa.
Eiväthän lapset pääse aloittamaan uutta elämää ennen kuin vanhemmat ovat ulkona heidän elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän meilläkin autistipoika näköttää huoneessaan mutta mä käyn kaupassa,teen pihatöitä ym ja mieheni käy töissä.
Jos suurperheessä kukaan viikkoihin ei edes hae postia tai vie roskia niin kyllähän siinä herää kysymys,onko porukka enää elossa?
Millainen henkinen alistaminen on perheessä käynnissä, jos lapsista kukaan ei hae ruokakassia ovesta tai mene avaamaan ovea poliisille?
Kertoo minulle riittävästi. Olen kokenut lapsuuden, jossa on vakavaa laiminlyöntiä ja peitin ihan kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala mulla hajoaa pää jo sillon, kun on kurja keli tai lapset ovat kipeitä eivätkä pääse ulos ja niitä on vain kolme (2,5 ja 8 v)..Kauhea riehuminen ja riekkuminen ja narina että tylsäääää.
Tuolla on isompi porukka eikä lapset ulkoile lainkaan? Luulisi koko talon olevan jo paloina. Väkisin tulee mieleen,että lapset lukittu huoneisiin tai lääkitty hiljaisiksi :(
Ei tarvitse lääkitä. Riittää psykopaatti tai muu hullu vanhemmaksi ja lapset ovat freeze-tilassa koko ajan.
Osa lapsista on jo teinejä. Miten nämä vanhemmat ilman alan koulutusta opettaa ylä-asteelaisia/lukiolaisia? Entä lasten sosiaaliset taidot sitten. Miten ne kehittyvät kotona oman perheen kanssa? Vai onko siellä kohta "flowers in the attick"-tyylisiä romansseja,,
Jos/kun lapset pääsevät joskus ulos,yhteiskunnalla on käsissä lauma parikymppisiä jotka pelkäävät muita ihmisiä,eivät osaa varata lääkärinaikaa tai täyttää veroilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Osa lapsista on jo teinejä. Miten nämä vanhemmat ilman alan koulutusta opettaa ylä-asteelaisia/lukiolaisia? Entä lasten sosiaaliset taidot sitten. Miten ne kehittyvät kotona oman perheen kanssa? Vai onko siellä kohta "flowers in the attick"-tyylisiä romansseja,,
Jos/kun lapset pääsevät joskus ulos,yhteiskunnalla on käsissä lauma parikymppisiä jotka pelkäävät muita ihmisiä,eivät osaa varata lääkärinaikaa tai täyttää veroilmoitusta.
Insesti ei ole mikään yksisarviseen verrattava harvinaisuus eli siellä joko on tai ei ole niitä, mutta ne eivät synny siksi, että lapset ovat eristettyjä.
Kyse on siis epäilyistä! Itse olen valitettavasti joutunut kokemaan millä perustein lastensuojelu voi epäillä ja syyttää vaikka mistä sairaan mielikuvituksensa tuotoksista, joten en nyt ihan purematta niele, että vanhemmat pahoinpitelevät lapsiansa.
Meistä tehtiin perusteeton ja valheellinen lastensuojeluilmoitus vuosia sitten, ja pahoinpitelyepäilykseen riitti 4-vuotiaan pojan piirustukset "hirviöistä". Poika oli tuohon aikaan kovin kiinnostunut sukupuuttoon kuolleista eläimistä, ja tykkäsi lukea kirjoja aiheesta sekä piirtää dinosauruksia ja sapelihammastiikereitä jne. Selitykset menivät kuitenkin luonnollisesti kuuroille korville, lastensuojelun mukaan vain väkivallasta traumatisoitunut lapsi piirtää "hirviöitä". Itse silloin ihmettelin, että mitä poikalasten oletetaan piirtävän, kukkia ja aurinkoja vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki syyt jotka keksin sille, miksi teinit elävät porukoiden ja pikkusisarusten kanssa tiiviisti ilman liikkumisvapautta ja omia sosiaalisia kuvioita, ovat synkkiä.
Ottamatta kantaa tähän tapaukseen, aika monessa maassa ja kulttuurissa on hyvin perhekeskeinen meno ja teinit osallistuu tiiviisti perheen elämään eikä tosiaan notku kavereineen kaupungilla illat pitkät. Itse asuin toisessa kulttuurissa, maalla josta ei päästy kaupungille tai edes kauppaan kun ehkä kerran kuussa. Iso perhe ja siellä teinit ja alle kouluikäiset hengasivat keskenään. Kaikki viihtyi ja perhe toimi myös sijaisperheenä. Joten se että teinit elää tiiviisti perheen kanssa ilman ns. liikkumisvapautta päästä milloin vaan tai edes säännöllisesti kavereiden luo, on muualla ihan normaalia.
Varmasti näin on
Eiköhän perhe oleskele ulkomailla, ja tuskin joutuvat siellä piilottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskotte Jumalaan, tiedätte, että Hän on kyllä perillä tilanteesta ja toimii asiassa oman tahtonsa mukaan, rukoilitte tai ette.&nb
"Totta. Jumalan tahto tapahtuu kyllä. Usein tosin ihminen itse taistelee Jumalan tahtoa vastaan. Siksi pitää rukoilla vanhempien puolesta ja antaa heille nöyryyttä, voimia ja viisautta toimia lastensa parhaan mukaan. Ja pyytää lapsille turvallista elämää. "
Mitä se sinun rukoilusi muuttaa? Odottaako Kaikkivaltias Jumala Taivaassaan, että joku jämsäläinen Tuire rukoilee, ennenkuin tekee mitään? Ehkä se Jumalan tahto on jotain synkkää tälle perheelle ja uskovan pitää se napisematta hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siis epäilyistä! Itse olen valitettavasti joutunut kokemaan millä perustein lastensuojelu voi epäillä ja syyttää vaikka mistä sairaan mielikuvituksensa tuotoksista, joten en nyt ihan purematta niele, että vanhemmat pahoinpitelevät lapsiansa.
Meistä tehtiin perusteeton ja valheellinen lastensuojeluilmoitus vuosia sitten, ja pahoinpitelyepäilykseen riitti 4-vuotiaan pojan piirustukset "hirviöistä". Poika oli tuohon aikaan kovin kiinnostunut sukupuuttoon kuolleista eläimistä, ja tykkäsi lukea kirjoja aiheesta sekä piirtää dinosauruksia ja sapelihammastiikereitä jne. Selitykset menivät kuitenkin luonnollisesti kuuroille korville, lastensuojelun mukaan vain väkivallasta traumatisoitunut lapsi piirtää "hirviöitä". Itse silloin ihmettelin, että mitä poikalasten oletetaan piirtävän, kukkia ja aurinkoja vai?
Uskaltaako poikasi avata kodin oven? Jos uskaltaa, ette ole millään viivalla vertailukelpoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako poikasi avata kodin oven? Jos uskaltaa, ette ole
Ei meillä lapset avaa ovea kellekään tuntemattomille, ainoastaan meille vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että kävisivät myös kaupassa. Tuollainen määrä ihmisiä syö aikamoisen kasan ruokaa viikossa.
Herranjumala mulla hajoaa pää jo sillon, kun on kurja keli tai lapset ovat kipeitä eivätkä pääse ulos ja niitä on vain kolme (2,5 ja 8 v)..Kauhea riehuminen ja riekkuminen ja narina että tylsäääää.
Tuolla on isompi porukka eikä lapset ulkoile lainkaan? Luulisi koko talon olevan jo paloina. Väkisin tulee mieleen,että lapset lukittu huoneisiin tai lääkitty hiljaisiksi :(