Kaksi piano-opettajaa ei opeta minua vuorotyön takia
Olen nyt aikuisena opetellut soittamaan vähän pianoa ja ottanut tueksi pianotunteja. Olen tehnyt heti alkuun selväksi, että olen epäsäännöllisessä vuorotyössä, enkä pääse joka viikko samana päivänä tunnille. Ollaan sovittu piano-opeiden kanssa usein tunnin päätteeksi seuraava aika.
Ensimmäinen piano-openi laittoi minulle vihaisen viestin, kuinka ikävä ihminen olen, kun en pidä lupauksistani kiinni ja hän on minua turhaan odotellut tunnille. Sanoin hänellekin HETI useita kertoja, että minulla ei ole mahdollista päästä joka viikko samana päivänä tunnille. Silti hän odotti tiettynä päivänä minua, vaikkei oltu siitä edes puhuttu. Oltiin sovittu ihan toinen päivä.
Toinen piano-openi sama juttu. Alkoi perumaan viime tinkaan tunteja ja loppujen lopuksi ei ollut kotona, kun tulin tunnille. Syyksi sanoi, että koska en käy säännöllisesti pianotunneilla joka viikko samana päivänä samaan kellonaikaan, on hänen hankala niitä muistaa. Hänenkin kanssaan katsottiin pianotunnin päätteeksi seuraava aika aina.
Lopetin molemmilla opeilla käymiset. Eikö tosiaan piano-opettajille käy päivät, jotka vaihtelevat?
Kommentit (7)
Opettajat ovat itse antaneet uudet ajat. Heillä molemmilla kävi kaksi oppilasta, molemmat kerran viikossa. Toinen kävi maanantaina klo 17 ja toinen torstaina klo 18.
Piano-ope yleensä kyseli minulta, käykö joku näistä päivistä, ja antoi päivät, mitkä käy ja kellonajat. Sitten vuorojen mukaan valitsin vaikka tiistaina klo 17 ja tunnin päätteeksi opettaja taas kysyi, käykö vaikka ensi viikon keskiviikko tai perjantai, johon vastasin, että käykö keskiviikko ja opettaja sanoi, että käy ja käykö klo 17, johon sanoin, että kyllä. Mutta näin se ei mennyt kuitenkaan, kun se olikin huono asia.
Piano-ope täällä. Jos tunnista on varmasti sovittu etukäteen, niin siitä pidetään kiinni, sekä oppilas että opettaja. Itse opetan muutamia joiden tuntiajat vaihtuvat työn yms. mukaan, ja kunhan tuntiaika sovitaan vähintään kahta päivää ennen, asiassa ei pitäisi olla mitään monimutkaista.
Mutta ne oppilaat jotka jättävät ilmoittamatta kun aikovat perua tunnin, tai yrittävät vängätä uutta tuntiaikaa tyyliin puoli tuntia ennen soittotunnin alkua - ne heitän pellolle ilman seremonioita.
Me ollaan yleensä sovittu viikkoa tai parikin aikaisemmin tunti. Oon yleensä ollut aina jämpti luonteeltani, niin ihmettelen, kun tämä viimeisin piano-ope on alkanut perua tunteja tyyliin puoli tuntia ennen h-hetkeä tai sitten ei ole ollut paikalla, eikä ole edes ilmoittanut, on vaan unohtanut.
Lopetin tunnilla käynnit. Ilmeisesti on vaan sattunut huonoa tuuria.
Olen käynyt 3 opettajan laulutunneilla eikä se ole ollut koskaan ongelma, että mulle ei sovi mikään vakiaika. Nykyisellä on netissä ajanvarauskalenteri, josta saa varata mieleisensä ajat ihan vapaasti. Kahden edellisen kanssa tehtiin niin, että seuraava aika sovittiin aina tunnin lopussa. Homma toimi hyvin, vaikka välillä kummallekin sopivan ajan löytymisessä kesti, koska myös opettajien aikataulut vaihteli.
Kuinka paljon maksat pianotunneista ja onko opettajasi päteviä? Tuollainen kuulostaa tosi oudolta.
Jotkut tahtoo vakituisen ajan ja muu ei käy.
Vaihteleva aika voi olla heille hankala, koska heillä on paljon muitakin oppilaita, joiden kanssa pitää sopia tietty vakioaika. Jos opettajalla on paljon vapaata kalenterissa, niin sitten varmaan tuollainenkin onnistuu, mutta jos on päätoiminen opettaja, tuo voi olla vaikeaa.