Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oletus se on että ystävyys jatkuu aina ja ikuisesti kun usein toinen alkaa ilkeäksi jossain vaiheessa?

Vierailija
09.06.2025 |

Niin sitten se joka viheltää pelin poikki sen toisen ilkeilyjen vuoksi on se pahis ja "kyllähän te olette nyt olleet lapsesta saakka kavereita" ja ei se nyt noin vakavaa ole jne vaikka se välien katkaisija on jo useamman vuoden katsellut läpi sormien toisen pieniä, ns. mitättömiä perseilyjä mutta aikanaan niistä kasvaa kunnon potti ja vakaassa harkinnassa on päättänyt vihdoin ja viimein katkaista välit?

Miksei tämä ole hyväksyttyä? Ennemminkin se oman kaverin dissaaminen jopa vuosia on täysin ok ja sen kaverin vaan kuuluu kestää roolinsa? Miksi näin on?

Joutuu tekemään tiliä miksi näin kävi ettette enää olekaan kavereita. Niin kerronko ihan _kaiken_, todellako?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vaan vedä välit poikki ilman selityksiä ..tietää tyyppi ite mitä on tehnyt..  näin minäkin oon tehnyt , en tarvi feikkifrendejä.  tylysti vaan!

Vierailija
2/9 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin miltä musta tuntuu ja hänen mielestä olin ilkeä häntä kohtaan.

Helpommal pääsis kun feidaa vaan. 

Ps hänkin ihmetteli miks lopetan ku "ollaan tunnettu niin pitkään", no oisit sitä miettinyt silloin kun aloit ilkeäksi minua kohtaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ystäväni on muuttunut, vaikka hän on aina ollut vähän outo. Viimeksi kerroin hänelle tapahtumasta niin kiitti ja harmitteli kun ei pääse osallistumaan ja nyt kerroin myös niin viestin rivien välistä luettuna suuttui asiasta. Luulen että alkaa olla aika loppumetreillä kyseinen ystävyys. Hän on ainoa ystävä jonka kanssa joudun miettimään mitä ja miten uskallan sanoa kun suuttuu mm. tukemisesta, asioista joista en ole ollut tietoinen ja puhuu muutenkin välillä törkeästi. Luulen että hän myös tulkitsee asioita väärin jos ne ei ole kieliopillisesti oikein, koska toisen ystäväni kanssa samaa ongelmaa ei ole. 

Vierailija
4/9 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ystäväni on muuttunut, vaikka hän on aina ollut vähän outo. Viimeksi kerroin hänelle tapahtumasta niin kiitti ja harmitteli kun ei pääse osallistumaan ja nyt kerroin myös niin viestin rivien välistä luettuna suuttui asiasta. Luulen että alkaa olla aika loppumetreillä kyseinen ystävyys. Hän on ainoa ystävä jonka kanssa joudun miettimään mitä ja miten uskallan sanoa kun suuttuu mm. tukemisesta, asioista joista en ole ollut tietoinen ja puhuu muutenkin välillä törkeästi. Luulen että hän myös tulkitsee asioita väärin jos ne ei ole kieliopillisesti oikein, koska toisen ystäväni kanssa samaa ongelmaa ei ole. 

Lisäyksenä viestiink: mielestäni voit hyvin kertoa hänelle asiat, jos haluat. Itse en jaksa oman ystäväni kohdalla niin tehdä koska hän luultavasti ei ymmärtäisi ja suuttuisi vain. Ja minulle on helpompaa päättää ystävyys näivettämällä kun asuu monen sadan kilometrin päässä.

Vierailija
5/9 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä viestiink: mielestäni voit hyvin kertoa hänelle asiat, jos haluat. Itse en jaksa oman ystäväni kohdalla niin tehdä koska hän luultavasti ei ymmärtäisi ja suuttuisi vain. Ja minulle on helpompaa päättää ystävyys näivettämällä kun asuu monen

Niin ja ei oo tosiaan pakko kertoa jos et halua.

Vierailija
6/9 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ajatus on peräisin jostain ikivanhoista ajoista, jolloin ajatus oli, että mikään asia ei saisi muuttua tai kasvaa. Todellisuushan ei ole tuo enää tänä päivänä, vaan ihmiset kasvaa ja sitä myötä ihmisten ympärille tulee aina uusia ihmisiä, ketkä peilaa sitä tämän hetkistä tilannetta ja itse sitä ihmistä. Sinun ei ole mikään pakko olla tekemisissä kenenkään kanssa ketkä eivät palvele enää sinun omaa näkemystäsi maailmasta tai sinun omia tavoitteitaisi tai ihan vaan nykyisiä arvoja. Tähän lukeutuu myös oma perhe. Joskus sitä vaan itse kasvaa pois entisestä ympäristöstä ja siitä ei pitäisi kenenkään suuttua, vaan pikemminkin kannustaa. Jos ihminen on yksin, se voi olla hyvä välivaihe tulevalle, eli on päästänyt jo irti vanhasta, mutta ei ihan vielä löytänyt sitä uutta. Kaikki ihmiset vaan pois ympäriltä, ketkä eivät enää palvele sinun omia intressejäsi millään tavoin, koska muuten he vaan imevät sinut kuiviin. Itsekästä varmaan, mutta välillä sen kuuluu mennä niin. 

Vierailija
7/9 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset muuttuvat ajan myötä.  Samoin ystävyyssuhteet. 

Vierailija
8/9 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän toisetkin ihmiset huomaa sen käytöksen. Yksi kaverini menetti vanhempansa yläasteikäisenä ja hänestä tuli tosi ilkeä toisia ihmisiä kohtaan. Jossain vaiheessa ajattelin että ihan sama, ei minulla ole mitään velvollisuutta kuunnella aina vaan toisen kiukuttelua. Seuraavien vuosien aikana tältä taisi kaikota aikalailla kaikki kaverit. Itse varmaan vieläkin ihmettelee, että miksi, koska ei koskaan nähnyt omassa käytöksessään mitään väärää ja huoltajansa syyttivät vain tämän kavereita jotka ei olleetkaan tukena, toisin sanoen jaksaneet kuunnella ilkeilyä ja sietää ikävää käytöstä.

Vierailija
9/9 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ystäviä, mieluusti olen yksin, niin ei tarvitse pelätä että puhuu vääriä asioita toisille, ettei toinen kuormitu tai pahoita mieltään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan