Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Persuille upea voitto: Kotimainen polkupyöräkauppa romahti!

Vierailija
09.06.2025 |

TALOUS YLE MAANANTAI   Kotimainen pyöräkauppa romahti     Suomen pyöräkauppa on keväällä romahtanut ennennäkemättömällä tavalla, kertoo Muoti- ja urheilukauppa ry.   Työsuhdepyörien kysyntä pysähtyi käytännössä kokonaan. Toukokuussa sähköavusteisten pyörien myynti romahti 70 prosenttia ja tavallisten polkupyörien myynti laski 25 prosenttia.   Pyöräkaupan kokonaisarvo laski viime vuoteen verrattuna peräti 40 prosenttia.  

Kommentit (355)

Vierailija
121/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden verovaroilla tuettujen sähkövatkaimien keskimääräinen myyntihinta oli 3500 €. Ei mitään järkeä tukea hyvätuloisten pyörähankintoja. Viidelläkympillä saa toimivan tavallisen pyörän.

Mä ostin 4000€ sähköfillarin ihan vaan ton tuen vuoksi. Olen ajanut sillä kolmeen vuoteen 11km

Mä ostin 3000€ gravelpyörän (ei sähkö) ja ajan sillä useamman tuhat km kaudessa. Tekee hyvää kunnolle. Töihin kävelen. Olen ihan keskituloinen ja normi työssä. Aika moni meillä töissä osti edulla ihan muun pyörän kuin sähkö.

Vierailija
122/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, persut, ihanaa! Taas saadaan lisää konkursseja.

Mitä järkeä on siinä että muut veronmaksajat maksaa osan polkupyörän hinnasta. Ei mitään järkeä. Hyvä että veroetu poistui.

Et ole työsuhde asunnoista ja -autoista kuullut? Nekin varmaan poistetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden verovaroilla tuettujen sähkövatkaimien keskimääräinen myyntihinta oli 3500 €. Ei mitään järkeä tukea hyvätuloisten pyörähankintoja. Viidelläkympillä saa toimivan tavallisen pyörän.

Mä ostin 4000€ sähköfillarin ihan vaan ton tuen vuoksi. Olen ajanut sillä kolmeen vuoteen 11km

Mä ostin 3000€ gravelpyörän (ei sähkö) ja ajan sillä useamman tuhat km kaudessa. Tekee hyvää kunnolle. Töihin kävelen. Olen ihan keskituloinen ja normi työssä. Aika moni meillä töissä osti edulla ihan muun pyörän kuin sähkö.

Mä ostin tonnilla perusfillarin, nistit varasti sen.  

Vierailija
124/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää nyt, että miksi sen pitää olla sähköpyörä eikä vaikka sähköskootteri? Joko jaksaa polkea tai sitten ei jaksa polkea.

ja tälläisiä järjen jättiläisiä taas ottaa kantaa 🤦🏼

Vierailija
125/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa miten vauhkotaan näistä pyöristä, mutta mihinkään muuhun ei olla valmiita tekemään veroalea. Ihan kuin pyöräkauppa olisi se millä talous pelastuu ja kaikki menee huonosti jos verovapauden antaa johonkin muuhun.

Kohdennetut verohelpotukset ovat ihan järkeviä. Anarkia toimii huonosti.

Vierailija
126/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne sähköpyörät tähän etuun liittyy ainoastaan? Edulla saa minkä tahansa pyörän ja moni ottaa maantie-/gravel- tai maastopyörän jolla harrastaa liikuntaa. Itse osallistun mm joka kesä saimaa cycle tourille ja harrastan sillä.

Vierailija
127/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan keskituloisilla ihmisillä on pyöräetuja, esim duunarit

Ei ole kuin joillain harvoilla helsinkiläisillä "duunarina" itseään pitävillä korkeakoulutetuilla. Turhaan sinä duunarien edustajaa täällä esittät. Valheesi paistaa läpi.

Kyllä meidän koko suomen kattavassa rakennusalan yrityksessä monet duunarit on pyöräedun ottaneet. Ihan kuule myös täällä kuopiossa ja joensuussa.

Vierailija
128/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa kun pensa ihan just halpenee.

Ja saa halpaa kaljaa.

Vierailija
129/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purran viesti pyöräauppiaille on: "menkää töihin!!"

ja työvoimaviranomaisille on taas purra sitten tuonut lisää töitä (mutta tuskin niitä työpaikkoja)

pääasia on mennä töihin!!!

Menkää töihin!!!

(mutta älkää fillarilla)

Vierailija
130/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! Liikenne onkin vaarantunut näiden läskiperseiden takia kun eivät hallitse pyöriään. Jatkossa ei sitten ainakaan samaa tahtia tule näitä pällejä seisomaan polkimillaan pitkin liikennettä. 

Vielä kun saataisiin sähköpyöräilijöille laiskuusvero.

Vierailija
131/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verovaroin tuetuista sähköpyöristä alle 20% on työmatkakäytössä.

jep eikä työsuhdeetu pyörä tarkoita että sillä pitää vaan töihin polkea

Vierailija
132/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perskokkare hallitus onnistui ryssimään tämänkin asian ja yllättynyt on tietenkin Orpo täytyy sanoa että kun ei riitä niin ei riitä.

Menes punikkipaska haaveilemaan sosiaaliturvasta.

Persupaskojen kannatus  rypee pohjamudissa  eikä tule ikinä nousemaan tämän jälkeen.  👍👍👍👍👍👍👍

Persut oli kokkeleiden kilpipuolue; sama öyhötys se kokkareissakin on. Piilevänä tosin.

Vierailija
133/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työsuhdepolkupyörä. Jos nistit varastaa sen niin saan 200€ omavastuulla uuden. 

Vierailija
134/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

isommissa kaupungeissa on melko turha omistaa pyörää, pöllitään kuitenkin ellei halua sitä sitten eteisessä/parvekkeella  säilyttää.

No siellähän ne kalliit pyörät säilytetäänkin.

Vierailija
135/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuin joillain harvoilla helsinkiläisillä "duunarina" itseään pitävillä korkeakoulutetuilla. Turhaan sinä duunarien edustajaa täällä esittät. Valheesi paistaa läpi.

Kyllä meidän koko suomen kattavassa rakennusalan yrityksessä monet duunarit on pyöräedun ottaneet. Ihan kuule myös täällä kuopiossa ja joensuussa.

Erikoista ajatellen että ip osoitteesi johtaa vantaalle.

Vierailija
136/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro yrityksen nimi tai on täyttä paskapuhetta. Ja että ihan "täällä kuopiossa ja joensuussa"? Asut siis molemmissa yhtäaikaa? Ja kas kummaa kun kuopio ja joensuu jotka ovat yleisimpiä kuntia jotka "stadilaiset" vihervassarit mainitsevat "böndeksi".

Vierailija
137/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan 60 duunarin palkan joten tiedän kyllä mistä puhun.

Vierailija
138/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista ajatellen että ip osoitteesi johtaa van

no ei takuulla

Vierailija
139/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työsuhdepolkupyörä. Jos nistit varastaa s

Tämä.

Vierailija
140/355 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä edulla saa vaikka maastopyörän, ei tarvitse ottaa sähköfillaria.