Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Persuille upea voitto: Kotimainen polkupyöräkauppa romahti!

Vierailija
09.06.2025 |

TALOUS YLE MAANANTAI   Kotimainen pyöräkauppa romahti     Suomen pyöräkauppa on keväällä romahtanut ennennäkemättömällä tavalla, kertoo Muoti- ja urheilukauppa ry.   Työsuhdepyörien kysyntä pysähtyi käytännössä kokonaan. Toukokuussa sähköavusteisten pyörien myynti romahti 70 prosenttia ja tavallisten polkupyörien myynti laski 25 prosenttia.   Pyöräkaupan kokonaisarvo laski viime vuoteen verrattuna peräti 40 prosenttia.  

Kommentit (355)

Vierailija
321/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Nyt narkkareille jää vähemmän varastettavaa ja he joutuvat sitten pöllimään jotain muuta rahoittaakseen peukkuannoksensa.

Vierailija
322/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latvian Ikeasta saa halvalla keittiökaapit, kun menee sinne pakettiautolla. 

Suomessa on kaikki kallista. 

Keittiökaapit kalliita. Ei haittaa, minulla on hyvät keittiökaapit, 70-luvulla laitetut. Ei ole mitään aikomusta hommata uusia, maksakoot vaikka mansikoita. Ja mitään sähköfillaria en ole hankkimassa. Minulla on 25 vuotta vanha biltemasta ostettu tsygä, sellainen mitä poljetaan ihan 100%:sti itse. En ole uutta fillariakaan tarviimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämäkin saadaan persujen syyksi, että ihmiset ei jaksa enää liikkua? Pitää olla sähköiset laudat alla tai tilata ruoka kotiin, jotta itse ei tarvitse tehdä mitään. 

Itse kuljen kesällä tavallisella polkupyörällä, mutta minulla ei olekaan 50 kg ylimääräistä, jotta joutuisin juoksemaan lääkärillä valittamassa nivelvaivoja.

Vierailija
324/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämäkin saadaan persujen syyksi, että ihmiset ei jaksa enää liikkua? Pitää olla sähköiset laudat alla tai tilata ruoka kotiin, jotta itse ei tarvitse tehdä mitään. 

Itse kuljen kesällä tavallisella polkupyörällä, mutta minulla ei olekaan 50 kg ylimääräistä, jotta joutuisin juoksemaan lääkärillä valittamassa nivelvaivoja.

Vihervasemmiston mukaan etua olisi pitänyt muuttaa siten että verohyödyn saa ainoastaan jos vuositulot on yli 50000 euroa ja koko pyörän voi vähentää veroista eikä tuloista.

Ilmeisesti tämä olisi ollut mieleinen muutos.

Vierailija
325/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nörtin hehkulampun muotoinen, pahansuopia ajatuksia sisältävä pää alkaa sykkiä punaisena aina, kun mainitaan sana urheilu. Uusi tupakka palamaan ja näppäimistö laulamaan - sillä se lähtee.

Katsokaa näitä onnettomia, niin näette Suomen tulevaisuuden: lihavia partamaureja ja ilkeitä, hieltä haisevia ruipeloita, jotka eivät osaa enää muuta kuin istua perseellään päivät pitkät.

Vierailija
326/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nörtin hehkulampun muotoinen, pahansuopia ajatuksia sisältävä pää alkaa sykkiä punaisena aina, kun mainitaan sana urheilu. Uusi tupakka palamaan ja näppäimistö laulamaan - sillä se lähtee.

Katsokaa näitä onnettomia, niin näette Suomen tulevaisuuden: lihavia partamaureja ja ilkeitä, hieltä haisevia ruipeloita, jotka eivät osaa enää muuta kuin istua perseellään päivät pitkät.

Persettään voisi käyttää mukavamminkin.

M42

Vierailija
327/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta saa toimeentulotukea niin asuntovaunu pitää myydä ja käyttää ne rahat ensin. 

Kela vaatii tiliotteet koko perheeltä edeltävältä 2 kuukaudelta. 

Jos sun puoliso on lähihoitaja niin myös se joutuu näyttämään tiliotteensa Kelaan edeltävältä 2 kuukaudelta ja myös lapset. Jos olette tuolloin saaneet liikaa rahaa niin toimeentulotukea ei saa. 

Oikeesti? Miksi ihmeessä? Onpa hassua!  Miksi lapsetkin? Eihän lapset tienaa mitään? Mitä se toimeentulotuki on? En ole koskaan kuullutkaan? Kuka sitä saa ja miten?

Vierailija
328/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

heps. kyllä kaupassa on halvempiakin pyöriä kuin niitä 4000 euron sähköpyöriä..

asun pienellä köyhällä kylällä ja olen kyllä hieman ihmetellyt katukuvaan ilmrestynyneet  4000 euron täysjousitus sähköpyörien yleistyminen...kaikki pyörät vieläpä samaa trek merkkiä..

jos ei rahat riitä niin sähköpyöriä saa kyllä 2000 eurolla ja halvemmallakin ja perinteisiä veivipyöriä 500 euroa ja niilläkin voi polkea töihin

Vierailija
329/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Monella on luottokortti velkaa. Ovat kusessa, kun potkulaki tulee voimaan."

Ei nyt vaikuta siihen että tuo todistaisi että keskituloisella ei koskaan olisi ollut ikinä varaa yhtään kalliimpaan pyörään.

Jään odottamaan jotain oikeaa todistetta.

Sitäpaitsi tuon potkulain tehtaili sama hallitus joka nyt ottaa tämän veroedun pois.

Mikä olisi sinusta riittävä todiste? 

Vierailija
330/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heps. kyllä kaupassa on halvempiakin pyöriä kuin niitä 4000 euron sähköpyöriä..

asun pienellä köyhällä kylällä ja olen kyllä hieman ihmetellyt katukuvaan ilmrestynyneet  4000 euron täysjousitus sähköpyörien yleistyminen...kaikki pyörät vieläpä samaa trek merkkiä..

jos ei rahat riitä niin sähköpyöriä saa kyllä 2000 eurolla ja halvemmallakin ja perinteisiä veivipyöriä 500 euroa ja niilläkin voi polkea töihin

Halvempiakin pyöriä on, mutta eipä niitä veroeduilla hankita. 

Vierailija
331/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Etua ei todistettavasti käyttäneet juuri muut kuin suurituloiset."

Mielellään näkisin sen todisteen.

Keskimäärin edun saanut polkupyörä maksoi 3500 euroa. Keskituloisella ei ole varaa siihen edunkaan kanssa. Se on se todiste.

Jos olet eri mieltä tuosta, on väittämäsi automaattisesti se että keskituloisilla on tuhansia euroja säästössä sähköpyöriä varten tai että he ottavat kulutusluottoa parin tonnin edestä hankkiakseen keskimäärin 3500 euron arvoisia sähköpyöriä.

Kummin on?

Keskituloinen voi helposti säästää esim. 200e/kk sähköpyörää varten. Se on siis käytännössä alle pari vuotta ja sähköpyörän voi hakea käteisellä kaupasta. Tietenkin nykyajan minulle-kaikki-heti-nytkuttelijasta tämä voi tuntua oudolta konseptilta, mutta se on meille sitkuttelijoille ihan normaalia. Rahan ei siis tarvitse olla valmiiksi säästössä, sitä voi myös alkaa säästämään. Kannattaa kokeilla ihan kaikkien, ei ollenkaan huono malli. Lisäksi säästäminen on helpompaa, kun sille on joku päämäärä.

Vierailija
332/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä muuhun osaa ottaa kantaa, mutta kai olet huomannut, että Kaikki negatiiviset asiat saadaan aina persujen syyksi. Se on ikään kuin joku uskonto, että pahan olonsa voi aina sysätä persujen syyksi, jolloin oma olo kevenee.

Vierailija
333/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis sellainen parempi vasemmistolainen, kun huolehtii työkyvystään esimerkillisesti?

Vierailija
334/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä pelasit jääkiekkoa ja sulla on polvet huonot, jatkossa se riittää irtisanomiseen. 

Tehokas, tehokas, kyykky kyykky ja hyppy. 

Vierailija
335/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä muuhun osaa ottaa kantaa, mutta kai olet huomannut, että Kaikki negatiiviset asiat saadaan aina persujen syyksi. Se on ikään kuin joku uskonto, että pahan olonsa voi aina sysätä persujen syyksi, jolloin oma olo kevenee.

Onko sulla jotain esimerkkiä persujen hyvistä töistä? Minulle ei tule ainoatakaan positiiviseen lopputulokseen johtanutta persujen ideaa. 

Vierailija
336/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noiden verovaroilla tuettujen sähkövatkaimien keskimääräinen myyntihinta oli 3500 €. Ei mitään järkeä tukea hyvätuloisten pyörähankintoja. Viidelläkympillä saa toimivan tavallisen pyörän.

Vielä kun tietää ettei ilmastonmuutos ole totta ja miten hyvässä kunnossa suomalaiset on niin ihan turha tukea pyöräilyä.

Miksi läskiperseet ei voi polkea ilman sähköavustusta? Silloin voisi painokin tippua ja kunto parantua.

Jos ymmärtäisit yhtään mistään, yhtään mitään, niin tietäisit että nimenomaan sähköavusteisella pyörällä ihminen pystyy polkemaan a) pidempiä matkoja ja b) pitämään pokiessa sykkeen tehokkaammin, maastosta riippumatta, tasaisempana joka puolestaan edesauttaa esim. rasvanpolttoa.

Vierailija
337/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotain esimerkkiä persujen hyvistä töistä? Minulle ei tule ainoatakaan positiiviseen lopputulokseen johtanutta persujen ideaa. 

Koska olet perusnegatiivinen ihminen, jätän asioiden ja itsesi tutkiskelun sinulle itsellesi.

Vierailija
338/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Etua ei todistettavasti käyttäneet juuri muut kuin suurituloiset."

Mielellään näkisin sen todisteen.

Keskimäärin edun saanut polkupyörä maksoi 3500 euroa. Keskituloisella ei ole varaa siihen edunkaan kanssa. Se on se todiste.

Jos olet eri mieltä tuosta, on väittämäsi automaattisesti se että keskituloisilla on tuhansia euroja säästössä sähköpyöriä varten tai että he ottavat kulutusluottoa parin tonnin edestä hankkiakseen keskimäärin 3500 euron arvoisia sähköpyöriä.

Kummin on?

Keskituloinen voi helposti säästää esim. 200e/kk sähköpyörää varten. Se on siis käytännössä alle pari vuotta ja sähköpyörän voi hakea käteisellä kaupasta. Tietenkin nykyajan minulle-kaikki-heti-nytkuttelijasta tämä voi tuntua oudolta konseptilta, mutta se on meille sitkuttelijoille i

Kukaan ei säästä kahden vuoden ajan 200 euroa sähköpyörään vain jonkun veroedun vuoksi. Nyt on jo sen verran lennokasta juttua että oksat pois. Jos keskituloinen saa 200 euroa säästöön niin hän sijoittaa ne joka kuukausi saadakseen keskimäärin 7% tuottoa rahoilleen eikä se mitään kusista veroetua sähköpyörään ole kieli pitkänä odottelemassa 😂

Vierailija
339/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloverosi laski. Tulijat eivät voi turvattomassa maassa enää lomailla verorahoilla. 

Jos sinusta turvattomassa lähtömaassa pitää saada lomailla, miksi et kannata tulijoiden pysyvää lomailua rahoillasi lähtömaassa? 

Vierailija
340/355 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen? Suomessako ne pyörät tehdään? Miksi pyöriä pitäisi saada ostaa verorahoilla - täysin poskettoman, ideologisen veroedun poistostahan tässä on puhe. Tämä on yksi parhaimmista hallituksen tekemistä säästöpäätöksistä. Jos bisneksensä perustaa verotukien varaan niin se on vähän voi voi. Seuraavaksi pitäisi poistaa lounas- ja kulttuuriedut. Ruokaa saa kaupasta ja kulttuuria saa rahalla jos kiinnostaa. Palkka rahana ja työntekijä päättää sen käytöstä vapaasti. Verotusta alaspäin.