Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te, jotka vihaatte työtänne, pysytte kasassa?

Vierailija
09.06.2025 |

Nyt on minulla äärettömän vaikea motivoitua työhöni. Ei ole homma, jota alunperinkään olisin halunnut. Mutta kun muuta en saa. Ja tässäkin taas pätkä katkolla.

Miten te, jotka olette saman tyyppisessä tilanteessa, saatte itsenne töihin joka päivä? Minä olen niin ahdistunut ja stressaantunut että ihan fyysisesti jo oksettaa ja unet pilalla. 

Varmaan sanomattakin selvää, että etsin koko ajan muuta. Tarvitsen nyt vaan jonkun taikapölyn, jolla kestän tätä jaskaa. Voihan hyvin olla että uutta pätkää ei enää tule, sitten ongelma on rahattomuus.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt työtä jota vihaan jo 25 vuota, ja aion tehdä eläkeikään asti jos vaan saan. Tässä työssä on kuitenkin hyvä palkka, mikä mahdollistaa kaikenlaista vapaa-ajalla ja lomilla. 

Mä vaan otan semmoisen asenteen, että kitinät pois ja tehdään hommat. Että kyllä sen 8 tuntia kestää, kunhan ei ala omassa mielessään valitella ja sääliä itseään. 

Just näin. Olen nelissäkymmenissä eli olen ollut ns. aikuisen työhommissa pari kymmentä vuotta. Totta kai sen työn pitää edes jotenkin olla mielekästä, mutta tällä hetkellä - jo aika pitkään - se on ollut mulle vain tapa saada palkkaa.

Teen silti työni 101% eli en voi kyllä sietää myöskään noita edellä mainittuja 6,5 riittää -alisuoriutujia. Sellaiselle vois mieluummin sanoa, että lähde menemään sitten jos ei kiinnosta, mieluummin kuin että teet sekundaa tahallasi. 

Olen periaatteessa suht hyvässä vakityössä, mutta mietin lopettamista melkein päivittäin. Toisaalta alallani on nyt just taas huono tianne, enkä edes tiedä mihin muualle mahdollisesti pääsisin ja kauanko siellä pärjäisin. Ja muistan hyvin työttömyydet ja YT:t sekä lomautukset, mitkä kaikki on koettu ainakin kerran. 

Vierailija
22/23 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti. Vihaan työtäni niin paljon, että se syö myös vapaa-ajan hyvivointini. Työelämän ulkopuolella minulla on kaikki ns. kunnossa, minulla on upea kumppani, läheisiä ihmisiä, asun mukavasti jne. mutta ahdistus ja v*tutus työstä tekee kaikesta harmaata. Mistään en osaa nauttia, kun mielessä on vaan, että huomenna taas töihin.

No joo, vähän sama. Välillä koen vahvaa masennusta asian takia. Toisaalta viikonloput ja lomat ovat ihan parasta. Niiden takia jaksaa olla olemassa. Ja sen, että ehkä joskus pääsen vielä eläkkeelle ja elämäni alkaa. Jotain työtä siihen saakka kuitenkin pitää tehdä, sillä työttömyystuki tai toimeentulotuki on liian vähän, että tulisi toimeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt työtä jota vihaan jo 25 vuota, ja aion tehdä eläkeikään asti jos vaan saan. Tässä työssä on kuitenkin hyvä palkka, mikä mahdollistaa kaikenlaista vapaa-ajalla ja lomilla. 

Mä vaan otan semmoisen asenteen, että kitinät pois ja tehdään hommat. Että kyllä sen 8 tuntia kestää, kunhan ei ala omassa mielessään valitella ja sääliä itseään. 

Just näin. Olen nelissäkymmenissä eli olen ollut ns. aikuisen työhommissa pari kymmentä vuotta. Totta kai sen työn pitää edes jotenkin olla mielekästä, mutta tällä hetkellä - jo aika pitkään - se on ollut mulle vain tapa saada palkkaa.

Teen silti työni 101% eli en voi kyllä sietää myöskään noita edellä mainittuja 6,5 riittää -alisuoriutujia. Sellaiselle vois mieluummin sanoa, että lähde menemään sitten jos ei kiinnosta, mieluummin kuin että teet sekundaa tahallasi.&nb

Mä en ainakaan pystyisi tehdä ajattelutyötä satasella, sillä en pysty ajattelemaan asioita, jotka eivät kiinnosta. Enkä pysty keskittymään asioihin, jotka eivät kiinnosta. Haluaisin olla parempi työntekijä, mutta en pysty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan