Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on kelan maksusitoumus passiin 70e, niin saako sillä myös passikuvan?

Vierailija
09.06.2025 |

Kuka tietää?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis maksetaanko teille passitkin? Jostain erityisestä syystä vai ihan muuten vaan?

Passi tai muu henkilöllisyystodistus.

Passi on halvenpi kuin henkilökortti.

Ap

mitä tuo halvenpi tarkoittaa?

Sitä, että passi maksaa vähemmän kuin henkilökortti. Passi sähköisesti haettuna 53€ ja henkilökortti 63€. Molemmat taitavat nykyisin olla voimassa 5v.

-eri

Vierailija
42/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat ite passikuvauksen ja otat kuitin ja lähetät sen kelaan niin pitäisi saada siitä rahat takaisin. Pitäähän se virallinen henkilötodistus olla ihmisellä nykypäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä helvetin takia veronmaksajien pitää kustantaa aikuisille ihmisille passit? 

Nyt en kyllä yhtään ihmettele jos tukia leikataan. Monella työssäköyvälläkään ei ole passia. Maksetaanko myös matkat tuista?

Vierailija
44/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat ite passikuvauksen ja otat kuitin ja lähetät sen kelaan niin pitäisi saada siitä rahat takaisin. Pitäähän se virallinen henkilötodistus olla ihmisellä nykypäivänä.

Toisaalta monella on tänä päivänä niin hyvä (kännykkä)kamera, että sillä saa tarpeeksi laadukkaan kuvan passiin. Ohjeet kuvaan saa poliisin nettisivuilta.

Vierailija
45/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että voi hakea sosiaalitukia? Vai lomamatkoja varten?

Vierailija
46/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta monella on tänä päivänä niin hyvä (kännykkä)kamera, että sillä saa tarpeeksi laadukkaan kuvan passiin. Ohjeet kuvaan saa poliisin nettisivuilta.

Nyt sitten haetaan tonnin puhelimen hankitaan tukea kun pitää saada laadukas kuva!?

Vierailija
47/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä helvetin takia veronmaksajien pitää kustantaa aikuisille ihmisille passit? 

Nyt en kyllä yhtään ihmettele jos tukia leikataan. Monella työssäköyvälläkään ei ole passia. Maksetaanko myös matkat tuista?

Voi ny vtun kuustoista🤦🏻.. Sattuuko päähäs kuinka paljon olla noin yksinkertainen? 

Jokaisella on nykypäivänä oltava HENKILÖLLISYYSTODISTUS, jolla TODISTAA HENKILÖLLISYYTENSÄ. Toimeentulotukiasiakkaalle kustannetaan joko PASSI TAI HENKILÖKORTTI + PASSIKUVA. PASSI ON HALVEMPI kuten JOKAINEN LUKUTAITOINEN voi asian todeta POLIISIN sivuilta. 

Vierailija
48/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa paikassa missä sinun tulee voida todistaa henkilöllisyytesi, on oltava voimassa oleva henkilöllisyystodistus. Sitä voidaan kysyä missä vaan ja milloin vaan. Vaikka mennessäsi tapaamaan työpisteelle virkailijaasi kun ilmoittaudut infopisteeseen. 

Vierailija
49/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin passin, maksoin kyllä itse vaikka pienellä eläkkeellä. En matkusta, mutta halvempi. En saisi tt-tukea, laskin itse, että jäi muutaman euron rahaa liikaa minulle.

Nämä ovat hankalia juuri kun keikkuu siinä rajalla. Usein jää monilta hakematta kertaluontoiset tt-tuet, kuten juuri passiin tms. sen ensimmäisen hakurumban takia. Ovat heikommilla ja rahaa jää usein alle tt-tuen. Jos olisi jatkuva tt-tuki voimassa niin silloin pienimmätkin tukisummat helpomminn tulee saatua. 

Valokuva on varmaan helpompi maksaa itse ja laittaa kuitti Kelaan. 

Vierailija
50/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olen joka kerta passin maksanut, jopa köyhänä opiskelijana. Uskomattoman määrän vaivaa tuntuu jotkut pistävän siihen, että saavat jotain yhteiskunnan piikkiin. Kun se passikuva maksaa kympin automaatilla otettuna, niin pääsettekö tuntiliksoille?!

Vierailija
51/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rahaton tekee passilla? Henkilötodistus myönnetään rahattomalle, ei passia. sulla on kuitenkin velkojat perässä ja käräjät tulossa, ei tipu passia.

Äänestämistä varten saa poliisilta lyhytaikaisen henkkarin ilman rahaakin. Kuva on oltava.

Vierailija
52/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa paikassa missä sinun tulee voida todistaa henkilöllisyytesi, on oltava voimassa oleva henkilöllisyystodistus. Sitä voidaan kysyä missä vaan ja milloin vaan. Vaikka mennessäsi tapaamaan työpisteelle virkailijaasi kun ilmoittaudut infopisteeseen. 

Helpompi on henkilökorttia kuitenkin kantaa mukana, menee lompakkoon tai puhelimen kuoren korttitaskuun ja kulkee aina mukana, verrattuna passiin. Kymmenen euroa noilla taitaa hintaeroa olla,

Vierailija
53/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi on henkilökorttia kuitenkin kantaa mukana, menee lompakkoon tai puhelimen kuoren korttitaskuun ja kulkee aina mukana, verrattuna passiin. Kymmenen euroa noilla taitaa hintaeroa olla,

Kukin tyylillään ja parhaaksi havaitsemallaan tavalla. Pääasia on että pitää henkilöllisyystodistuksensa tallessa eikä hukkaa sitä. 

Vierailija
54/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sitten haetaan tonnin puhelimen hankitaan tukea kun pitää saada laadukas kuva!?

Tarpeeksi laadukas kamera löytyy ihan peruspuhelimesta. No ehkä sä olet oikeasti tyhmä, etkä vain esitä sellaista.

Vierailija
55/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hankin passin, maksoin kyllä itse vaikka pienellä eläkkeellä. En matkusta, mutta halvempi. En saisi tt-tukea, laskin itse, että jäi muutaman euron rahaa liikaa minulle.

Nämä ovat hankalia juuri kun keikkuu siinä rajalla. Usein jää monilta hakematta kertaluontoiset tt-tuet, kuten juuri passiin tms. sen ensimmäisen hakurumban takia. Ovat heikommilla ja rahaa jää usein alle tt-tuen. Jos olisi jatkuva tt-tuki voimassa niin silloin pienimmätkin tukisummat helpomminn tulee saatua. 

Valokuva on varmaan helpompi maksaa itse ja laittaa kuitti Kelaan. 

Jos keikut juuri siinä rajalla, 70 euron passi voisi ylittää rajan. Vaikka saisit vain 2 euroa tukea, saat aina maksusitoumuksen apteekkiin

Vierailija
56/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis maksetaanko teille passitkin? Jostain erityisestä syystä vai ihan muuten vaan?

Henkilötodistus pitää olla. Siis passi tai henkilökortti.

Vierailija
57/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse olen joka kerta passin maksanut, jopa köyhänä opiskelijana. Uskomattoman määrän vaivaa tuntuu jotkut pistävän siihen, että saavat jotain yhteiskunnan piikkiin. Kun se passikuva maksaa kympin automaatilla otettuna, niin pääsettekö tuntiliksoille?!

Kuva kuitista 5sek + kirjaudut kelan sivuille ja lisäät liitteeksi 2min. 

Vierailija
58/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä rahaton tekee passilla? Henkilötodistus myönnetään rahattomalle, ei passia. sulla on kuitenkin velkojat perässä ja käräjät tulossa, ei tipu passia.

Äänestämistä varten saa poliisilta lyhytaikaisen henkkarin ilman rahaakin. Kuva on oltava.

Meinaat että henkkaria ei kysytä missään muualla kuin äänestäessä?

Vierailija
59/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh ääh maksaako kela myös matkan rHodoxelle??!!

Vierailija
60/78 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tarvitsee henkilöllisyystodistuksen.

Passi on halvempi kuin henkilökortti.

Onko oikeasti niin paljon halvempi että kannattaa ostaa viiden vuoden välein uusi passi vs kauemmin voimassa oleva henkilökortti?