Päivät alkavat lyhenemään jo seuraavalla viikolla. 🍂🌨 Ehditkö nauttia Suomen lyhyestä kesästä vai menikö se ohi tänäkin vuonna?
🍂🍂🍂🍂🍂🌨
Siitä päivästä lähtien
me kaksi olimme kuin tähdenlennot
loistimme hetken ja sitten haalistuimme.
(Koibito yo, Mayumi Itsuwa 1980 )
Varjot pitenevät. Illat ja aamut viilenevät. Yöt pimenevät. Sitten myös illat ja aamut. Kohta päivälläkin on hämärää. Vesisateet muuttuvat rännäksi ja räntä lumeksi. Näin se talvi taas tuli Suomeen - ja ihan vasta piti olla vielä kesä!
Mayumi Itsuwakin sijoitti maailman lohduttomimman laulun syksyyn. 🍂
Menikö Suomen lyhyt kesä taas - jälleen kerran - ohitsesi vai ehditkö nauttimaan siitä?
Kommentit (32)
En muista mitenkä se meni, olin ilmeisesti melko hönössä koko ajan.
Eipä taida Suomessa yksikään ohikulkija mennä lohduttamaan puistonpenkillä vesisateessa surevaa ihmistä.
Todella surullinen laulu ja kaunis. Koibito yo.
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida Suomessa yksikään ohikulkija mennä lohduttamaan puistonpenkillä vesisateessa surevaa ihmistä.
Todella surullinen laulu ja kaunis. Koibito yo.
On tosiaan kaunis ja surullinen laulu. Aika monissa japanilaisissa lauluissa lauletaan vuodenajoista (kisetsu). Suomalaisena on helppo samaistua tunnelmaan.
En ehtinyt. Se viikko, kun olin Suomessa, oli kylmää ja sateista. Mutta kotimaassani on ollut kunnon helteet ja ne jatkuvat edelleenkin, joten auringosta ja lämpimästä kyllä olen ehtinyt nauttia ja nautin pitkälle talveen.
Tästä kesästä ei jää mitään muisteltavaa. Säätiloja en nimittäin vuosien päästä enää muista. Muttei mitään erityistä, jonkin verran syynä säät. Ensin oli koleaa, sitten oli ne hirveät helteet - ei jaksanut minnekään lähteä ja vaikka olisi jaksanutkin niin luontokohteet olisivat olleet pullollaan ihmisiä, etenki jos vettä lähellä. Ja nyt elokuu on sitten taas kolea ja sateinen... Ei mitään erityistä muisteltavaa. Syyskuussa saattaa tietysti jokin mukava sääpätkä vielä tulla, mutta mennäänkö sitte hirvikärpäsiä pyytään? Aina jokin syy...
Meni ohi.
Kesäkuu oli kylmä, elokuu oli kylmä ja olen ollut 4 vkoa sairaana joten en todellakaan ole nauttinut. "Talviuintia" on jo harjoiteltu koko kuukausi, vesi nyt 14
Heinäkuun olin etelässä varmuuden vuoksi ja nyt lähden takaisin.
Mä nautin toukokuusta ja kesäkuusta.
Tänään tuli jo sellainen tunne, että kesä ja valoisuus alkaa tältä vuodelta jo riittää. Mielestäni vuodenajat on rikkautta ja itse tykkään, että on vaihtelua. Tervetuloa syksy!
Mitä vielä. Mä nautin kaikista vuodenajoista.
Perseestä on Suomen kesä 1/3 kylmää, 1/3 kuumaa, 1/3 sateista. Muutama päivä leppoisan lämmintä poutaa.
Tuo Mayumi Itsuwan laulu on kyllä todella surullinen ja lohduton.
Meni taas ohi, me vietetään kesät täällä pohjois-Norjassa, koska kotona on kuitenkin niin hiton kuuma. Tänne alkaa hiipiä jo vähän syksyn tunnelmaa.