Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela hyväksyy Helsingissä 715 euroa

Vierailija
08.06.2025 |

Asumiskustannukseksi (plus 26 euroa vesimaksua) yhden hengen taloudelle myöntäessään perustoimeentulotukea. Kovasti on saanut kuulla ulinaa mitenkä stadista ei löydy noin halvalla asuntoja. Piti oikein tsekata montako noita löytyy Vuokraoven sivuilta ja olihan niitä siellä tarjolla yli 300 kpl ! Eli ihan perusteltu muutos laittaa tuohonkin joku raja mitä yhteiskunta maksaa ja tuo 715 euroa on ihan kohdillaan, ei mitenkään liian alhainen.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista 300 asunnosta iso osa on soluja, jotain 3kk osa-aikaisia sopimuksia tai putkiremontti juuri tulossa ja sen jälkeen vuokra nousee parilla sadalla. 

Ja loput jossain hevonperseessä vuosaaressa tai malmilla minne kukaan ei halua muuttaa

Vai että Malmi tai Vuosaari ovat liian huonoja asuinalueita toimeentulotukiasiakkaalle :-)

Itse olen asunut toimeentulotuella Punavuoressa, Kalliossa, Munkkiniemessä ja nyt Etelä-Haagassa, en todellakaan muuttaisi mihinkään Malmille tai Itä-Helsinkiin, kyllä työttömälläkin on oikeus valita asuinpaikkansa.

Tietenkin jokainen saa valita vapaasti asuinpaikkansa. Kunhan vaan maksaa sen kustannukset omasta taskusta. 

Vierailija
42/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista 300 asunnosta iso osa on soluja, jotain 3kk osa-aikaisia sopimuksia tai putkiremontti juuri tulossa ja sen jälkeen vuokra nousee parilla sadalla. 

Ja loput jossain hevonperseessä vuosaaressa tai malmilla minne kukaan ei halua muuttaa

Vai että Malmi tai Vuosaari ovat liian huonoja asuinalueita toimeentulotukiasiakkaalle :-)

Itse olen asunut toimeentulotuella Punavuoressa, Kalliossa, Munkkiniemessä ja nyt Etelä-Haagassa, en todellakaan muuttaisi mihinkään Malmille tai Itä-Helsinkiin, kyllä työttömälläkin on oikeus valita asuinpaikkansa.

Olen tyytyväinen että työttömiin kohdistetaan lisää uusia leikkauksia. Liian hyvin on työttömien a

Vai hyvin no tervetuloa asemille Helsingissä ja Vantaalla nähty tänään kodittomia nurkissa asumassa. Niin hyvin asiat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole. Ihan kivoja yksiöitä esim Lauttasaaressa, Munkkivuoressa ja Meilahdessa. 

Tosin, täällä maalla(Kuopio) saa asua Nikun vuokra-asunnossa, Puijonlaaksossa, KYSn ja Yliopiston vieressä saunallisessa kaksiossa halvemmalla. Siksi muutin pois Helsingistä.

Vierailija
44/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solut on opiskelijoille. Sun pitää olla kirjoilla jossakin oppilaitoksessa läsnäolevana. 3 kk soppareissa pitää maksaa 2 kk vakuus. Jotkut halvat vuokrat on 1 kk alle 700 e ja seuraavat kuukaudet 1400 e. Useimmissa pitää olla puhtaat luottotiedot.

Vierailija
45/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helevettiä, Kelan pitäisi hyväksyä korkeintaan 300 euron kuukausittaiset asumiskulut.

Tämä olisi hyvä, sillä vuokrat lähtisivät heti laskuun.

Itse asiassa Osmo Soininvaara päätyi aikoinaan tutkimuksessaan siihen johtopäätökseen, että vuokratasoa on nostanut asumistukijärjestelmääkin voimakkaammin juuri se, että nimenomaan toimeentuloasiakkaille on maksettu asumiskulut ilman mitään todellista kontrollia tai rajoituksia. Pelkästään vuokramarkkinoita tervehdyttävä vaikutus on sillä, että lopultakin tuohon epäkohtaan puututaan.

Vierailija
46/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin jokainen saa valita vapaasti asuinpaikkansa. Kunhan vaan maksaa sen kustannukset omasta taskusta

Vain Helsingissä on sun kaltaisia k-päitä.

Vierailija
47/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helevettiä, Kelan pitäisi hyväksyä korkeintaan 300 euron kuukausittaiset asumiskulut.

Itse asiassa Osmo Soininvaara päätyi aikoinaan tutkimuksessaan siihen johtopäätökseen, että vuokratasoa on nostanut asumistukijärjestelmääkin voimakkaammin juuri se, että nimenomaan toimeentuloasiakkaille on maksettu asumiskulut ilman mitään todellista kontrollia tai rajoituksia. Pelkästään vuokramarkkinoita tervehdyttävä vaikutus on sillä, että lopultakin tuohon epäkohtaan puututaan.

Miksi Osmo ei muuta itse Itä-Helsinkiin maantasoasuntoon vuokralle? Vartijakylästä varmaan löytyy sopivia Lumon maantasoasuntoja. Sehän parantaisi segregaatiota kun Soininvaaran kaltainen rikas mies muuttaisi köyhälle alueelle.

Vierailija
48/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin niin voit asua vaikka Eirassa.

Vierailija
49/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta enhän minä ollut toimeentulotukiasiakas enkä edes Kelan asiakas kun minut pakotettiin vastoin omaa tahtoa muuttamaan Itä-Helsinkiin. Heti kun tulot nousi niin oli mukamas pakko muuttaa pskemmalle alueelle.

Miksi Soininvaara ei muuta vaikka keskelle Itä-Helsinkiä kadulle asumaan kun on varakas mies? Parantaisi hänen mukaansa segregaatiota. Miksei aloita tätä segregaation parantamista itsestään ensiksi? Muuttakoot vaikka Helsingin Rautatieasemalle lattialle nukkumaan!

Vierailija
50/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin niin voit asua vaikka Eirassa.

Ei kiinnosta Eirassa asuvat valtion virkamiehet. Ei. En suostu panemaan heitä.

Vierailija
51/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kela asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan? Miksi tuota reilua 700 euroa ei makseta esim. Sonkajärvelle tai Taivalkoskelle?

Vierailija
52/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kela asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan? Miksi tuota reilua 700 euroa ei makseta esim. Sonkajärvelle tai Taivalkoskelle?

Kelan asumisnormit muodostetaan sitten, että 80% sekä asumistuen että toimeentulotuen saajista asuu sen hintaisessa asunnossa. Eli ei ne mistään tuulesta temmattuja ole, vaan perustuu ihmisten todellisiin asumiskuluihin. 

Vierailija
53/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Osmo ei muuta itse Itä-Helsinkiin maantasoasuntoon vuokralle? Vartijakylästä varmaan löytyy sopivia Lumon maantasoasuntoja. Sehän parantaisi segregaatiota kun Soininvaaran kaltainen rikas m

Tuota pitää kysyä Osmolta. En tosin edes tiedä missä päin hän ylipäätään asuu tai asuuko vuokralla vai omistusasunnossa. Itse olen asunut aikoinaan Itä- Helsingissä ja tuolta suunnalta löytyy monia viihtyisiä asuinalueita.

Vierailija
54/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea. 

https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki/

Vierailija
55/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuoden 2024 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai yli 200 000 henkilöä."

https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…

Vierailija
56/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin

nyt on suurtyöttömyys ja lama. mee hei pois nurkkaan ääliö

Vierailija
57/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki pitäisi lakkauttaa.

Vierailija
58/83 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
59/83 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuinen ihminen elää veronmaksajien siivellä, niin aikuinen ihminen muuttaa silloin sinne mistä löytyy katto pään päälle ilman mutinoita. Mielestäni oikeampi sijainti olisi esim. Lieksa tai Varkaus eikä mikään pääkaupunkiseutu.

Vierailija
60/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän