Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela hyväksyy Helsingissä 715 euroa

Vierailija
08.06.2025 |

Asumiskustannukseksi (plus 26 euroa vesimaksua) yhden hengen taloudelle myöntäessään perustoimeentulotukea. Kovasti on saanut kuulla ulinaa mitenkä stadista ei löydy noin halvalla asuntoja. Piti oikein tsekata montako noita löytyy Vuokraoven sivuilta ja olihan niitä siellä tarjolla yli 300 kpl ! Eli ihan perusteltu muutos laittaa tuohonkin joku raja mitä yhteiskunta maksaa ja tuo 715 euroa on ihan kohdillaan, ei mitenkään liian alhainen.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista 300 asunnosta iso osa on soluja, jotain 3kk osa-aikaisia sopimuksia tai putkiremontti juuri tulossa ja sen jälkeen vuokra nousee parilla sadalla. 

Ja loput jossain hevonperseessä vuosaaressa tai malmilla minne kukaan ei halua muuttaa

No sitten ei varmaan asu Helsingissä tai maksaa asumisensa itse?

Tottakai asun Helsingissä kun ole täällä koko ikäni asunut, maksaisin itse jos saisin töitä.

Vierailija
22/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nomutkun sillä ei saa tuliterää kämppää tornitalosta..masentaa jos joutuu asumaan jossakin 80-luvun kämpässä etc..ja tavaroita liikaa eli ei voi asua yksiössä. Aina löytyy se mystinen joku muu joka lataa siihen taikaseinään lisää rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherkommari ei halua asua ulkkareiden seassa.

Oletko piilorassisti?

Vierailija
24/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitaan yli 700€ kun työttömälle sinkulle riittää hyvin yksiö. 500€ riittää hyvin asumiskustannuksiin.

"Suomen keskimääräinen vuokra on noin 16 euroa per neliömetri. Tämä koskee uusia vuokrasopimuksia, ja vuokra-asuntojen hinnat vaihtelevat välillä 1030 euroa neliömetriä kohden. Kalleinta on suurten kaupunkien keskustassa. 

Vierailija
25/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

/00 € tuntuu ihan täysin käsittämättömältä, miten niin paljon, eikö nuo voitaisi asuttaa johonkin maaseudulle tyhjiin autiotaloihin?

Vierailija
26/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista 300 asunnosta iso osa on soluja, jotain 3kk osa-aikaisia sopimuksia tai putkiremontti juuri tulossa ja sen jälkeen vuokra nousee parilla sadalla. 

Ja loput jossain hevonperseessä vuosaaressa tai malmilla minne kukaan ei halua muuttaa

Vai että Malmi tai Vuosaari ovat liian huonoja asuinalueita toimeentulotukiasiakkaalle :-)

Itse olen asunut toimeentulotuella Punavuoressa, Kalliossa, Munkkiniemessä ja nyt Etelä-Haagassa, en todellakaan muuttaisi mihinkään Malmille tai Itä-Helsinkiin, kyllä työttömälläkin on oikeus valita asuinpaikkansa.

Jokaisella on tosiaan perustuslain takaama oikeus valita asuinpaikkansa. Minä valitsen asua presidentinlinnassa, mikään muu ei kelpaa!

Vierailija
27/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei varmaan asu Helsingissä tai maksaa asumisensa itse?

Tottakai asun Helsingissä kun ole täällä koko ikäni asunut, maksaisin itse jos saisin töitä.

Voit valita asuinpaikkasi vain niiden vaihtoehtojen joukosta, joihin sinulla on varaa (Kela suostuu maksamaan). Sellaista vaihtoehtoa et voi valita, jota ei ole.

Vierailija
28/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap kuule taas jaksa jauhaa paskaa.

Vierailija
29/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veronmaksajien pitää kustantaa muiden asuminen? Hyvä kun rahat riittää omaan asumiseen. Epistä!

Vierailija
30/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että Malmi tai Vuosaari ovat liian huonoja asuinalueita toimeentulotukiasiakkaalle :-)

Itse olen asunut toimeentulotuella Punavuoressa, Kalliossa, Munkkiniemessä ja nyt Etelä-Haagassa, en todellakaan muuttaisi mihinkään Malmille tai Itä-Helsinkiin, kyllä työttömälläkin on oikeus valita asuinpaikkansa.

Olen tyytyväinen että työttömiin kohdistetaan lisää uusia leikkauksia. Liian hyvin on työttömien asiat Suomessa.

Vierailija
31/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jokin ihmisoikeus asua parhaalla paikalla ilmaiseksi?

Vierailija
32/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosialismin mukaan on.  Jakamaton ihmisoikeus yhdenvertaisen inklusiivisesti. Da.

Vierailija
33/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekala ei oo pahapaikka, mutta katiska saattaa ollakkin.

Vierailija
34/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nekala ei oo pahapaikka, mutta katiska saattaa ollakkin.

meni jostain syystä ihan väärään ketjuun

Vierailija
35/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne asunnot ovat ensimmäisen vuoden senhintaisia kun ilmoituksessa sanotaan. Sen jälken vuokra nousee joka vuosi.

Vierailija
36/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helevettiä, Kelan pitäisi hyväksyä korkeintaan 300 euron kuukausittaiset asumiskulut.

Tämä olisi hyvä, sillä vuokrat lähtisivät heti laskuun.

Vierailija
37/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin

Vierailija
38/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa on

Vierailija
39/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon päälle vielä 600 euron perusosa, sähkö ja kotivakuutus. Lisäksi lääkkeet ja terveydenhuolto. Saat siis rahaa yhteiskunnalta 1400-1500 euroa/kk tekemättä mitään. Töissäkäyvä saa muutaman satasen enemmän käteen. Ei ole riittävä erotus palkassa ja tuissa joku hikinen 500 euroa. 

Vierailija
40/83 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ilman luottotietoja ei saa edes sellaisia. Tai mitään halpaa. Tai ylipäänsä mitään. Jota kela ei ymmärrä. Esim. Fb täynnä ryhmiä joissa ihmiset pyytää asuntoja ilman luottotietoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi