Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela hyväksyy Helsingissä 715 euroa

Vierailija
08.06.2025 |

Asumiskustannukseksi (plus 26 euroa vesimaksua) yhden hengen taloudelle myöntäessään perustoimeentulotukea. Kovasti on saanut kuulla ulinaa mitenkä stadista ei löydy noin halvalla asuntoja. Piti oikein tsekata montako noita löytyy Vuokraoven sivuilta ja olihan niitä siellä tarjolla yli 300 kpl ! Eli ihan perusteltu muutos laittaa tuohonkin joku raja mitä yhteiskunta maksaa ja tuo 715 euroa on ihan kohdillaan, ei mitenkään liian alhainen.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, siellä on tarjolla monta asuntoa, joissa ekan kk vuokra -50% sisäänheittotarjouksena. Nuo sun "yli 300 asuntoa" sisältävät nämäkin. Oikeasti vuokra onkin sitten tonnin luokkaa.

Kannattaa ottaa selvää asioista ennen kuin suoltaa populistista passkaa.

Vierailija
62/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vuokra-asuntohakemukseen laittaa työpaikaksi työtön, tuo 300 asuntoa hupenee todella vähiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista 300 asunnosta iso osa on soluja, jotain 3kk osa-aikaisia sopimuksia tai putkiremontti juuri tulossa ja sen jälkeen vuokra nousee parilla sadalla. 

No ei ole. Ihan kivoja yksiöitä esim Lauttasaaressa, Munkkivuoressa ja Meilahdessa. 

Tosin, täällä maalla(Kuopio) saa asua Nikun vuokra-asunnossa, Puijonlaaksossa, KYSn ja Yliopiston vieressä saunallisessa kaksiossa halvemmalla. Siksi muutin pois Helsingistä.

Hehee. Mä en Savoon muuttaisi, vaikka mikä olisi. Länsi- ja Lounais-Suomi mahdollisia vaihtoehtoja 

Vierailija
64/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista 1/3 on näitä:

Etsin työssäkäyvää tai opiskelevaa vuokralaista, joka arvostaa siisteyttä, rauhallisuutta ja hyvää asumista. Asun itse asunnossa yhdessä huoneessa, ja tämä on paras koti, jossa olen koskaan asunut voin lämpimästi suositella!

Vierailija
65/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

700e saisi asunto olla ja silti sosiaalitoimisto ehdotti 900e vuokraa 60 luvun asuntoa että silleen. Eivät tietenkään tue maksua ja ehdotti kallista. Varmaan muille sama. 

Vierailija
66/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 m2, 

Keittiön varusteet

Jääkaappi, Pakastin, Mikro

Vierailija
67/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyy sossuilta asuntoa niin ehdotukset on tuhat ja yli vuokra. Sitä eivät kerro miten maksaa kun kela ei hyväksy. Eikö heidän tulisi olla yhteistyössä ja tukea halvimman löytämistä. Sitten ehdottaa kalleimpia. 

Vierailija
68/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 36 m kaksio Hakiksessa, Ympyrätalon kulmilla. Vuokra 745€. 

Sijainti on sekä + että - . 😄

Vierailija
69/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenkään pitkäaikaistyöttömän ei pitäisi saada asua Helsingissä. Tuet poikki vain.

Vierailija
70/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun joku punikkipaska selittäisi minulle miksi on oikeudenmukaista että minä joudun maksamaan vuokrani itse.  Miksi?  Miksi vitussa?!

Mikset hae tukea ? 

Vierailija
71/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi voitaisiin hyväksyä vuokrakuluja hieman lepsummin ja sitten ulos Helsingistä tai saat tasan saman minkä muutkin. Ei ole ainoatakaan syytä miksi pitkäaikaistyöttömän pitäisi asua maan kalleimmilla alueilla kun koko maa on käytettävissä. 

Vierailija
72/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nomutkun sillä ei saa tuliterää kämppää tornitalosta..masentaa jos joutuu asumaan jossakin 80-luvun kämpässä etc..ja tavaroita liikaa eli ei voi asua yksiössä. Aina löytyy se mystinen joku muu joka lataa siihen taikaseinään lisää rahaa.

Huutista kun en itse työssäkäyvänä perheellisenä halua edes asua muussa kuin jossain 70-luvun kerrostalossa lähiössä. Mitä ihmeellistä on jossain uudessa talossa? Tai omakotitalossa? Mun päästä puuttuu joku palikka.

Vierailija
73/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa liki kaikissa Hekan yksiöissä, ja osin kaksioissakin olla tuo vuokra alle tuon 715 euron eivätkä nuo edes näy noissa Vuokraovesta löytyvien joukossa 

Vierailija
74/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, siellä on tarjolla monta asuntoa, joissa ekan kk vuokra -50% sisäänheittotarjouksena. Nuo sun "yli 300 asuntoa" sisältävät nämäkin. Oikeasti vuokra onkin sitten tonnin luokkaa.

Vai on sun mielestä stadissa yksiöiden vuokrat tonnin luokkaa ? Kaksiot sitten varmaan kaks tonnia ? Olet kyllä totaalisen kuutamolla stadin todellisesta vuokratasosta. 

Vierailija
75/83 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai on sun mielestä stadissa yksiöiden vuokrat tonnin luokkaa ? Kaksiot sitten varmaan kaks tonnia ? Olet kyllä totaalisen kuutamolla stadin todellisesta vuokratasosta. 

No katoppa Lumon asuntoja Töölössä. Siinä sulle tonnin yksiöitä, noin esimerkiksi.

Vierailija
76/83 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katoppa Lumon asuntoja Töölössä. Siinä sulle tonnin yksiöitä, noin esimerkiksi.

Just joo. Et sitten keksinyt yhtään kalliimpaa asuinaluetta kuin Tölika. Katso seuraavaksi asuntoja Kaivarista tai Ulliksesta. Miksi ihmeessä sun pitäis saada asua veronmaksajien rahoilla stadin kalleimmilla alueilla ?

Vierailija
77/83 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun joku punikkipaska selittäisi minulle miksi on oikeudenmukaista että minä joudun maksamaan vuokrani itse.  Miksi?  Miksi vitussa?!

Jättäydy työttömäksi, saat asumistukea. Joku ottaa mielellään sinun paikkasi ja maksaa vuokransa itse. Ei tartte olla kelan eikä sossun kyykytettävänä jos palkka vaan riittää elämiseen.

Vierailija
78/83 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdenkään pitkäaikaistyöttömän ei pitäisi saada asua Helsingissä. Tuet poikki vain.

Lähtisisivätkö ulkkikset sitten takaisin sinne mistä tulivat? 

Vierailija
79/83 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki rahat menee suurelta osin asuntosijoittajan perseeseen.

Vierailija
80/83 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helevettiä, Kelan pitäisi hyväksyä korkeintaan 300 euron kuukausittaiset asumiskulut.

Tämä olisi hyvä, sillä vuokrat lähtisivät heti laskuun.

Syksyllä nähdään, miten käy kun opiskelijat siirtyvät yleisen asumistuen piiristä takaisin opintotuen asumislisän piiriin. Siinä korkein hyväksytty vuokra on pk-seudulla 370 euroa, jolloin asumislisän suuruus olisi 296 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan