Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikka-amppeli

Vierailija
08.06.2025 |

Te joilla on ollut mansikka-amppeli, niin onko tuo vaikea hoitaa ja saada onnistumaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoa, kevyttä lannoitusta ja kastelua. Mulla nyt sama amppeli kolmatta kesää.  Talven yli oli kukkapenkissä, vajaa litra tuli yhdestä.

Vierailija
2/8 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valoa, kevyttä lannoitusta ja kastelua. Mulla nyt sama amppeli kolmatta kesää.  Talven yli oli kukkapenkissä, vajaa litra tuli yhdestä.

Kiitos vastauksesta. Taidan kokeilla. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mansikoita olivat?

Tuo määrä tuntuu todella pieneltä. En omaa kokemusta kasvatuksesta.

Vierailija
4/8 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan tule enemmän kuin litra? Eikö näiden pitäisi tuottaa satoa koko kesän?

Vierailija
5/8 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran, mutta ahdistuin kirvojen määrästä ja lopulta heitin pois.

Vierailija
6/8 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran, mutta ahdistuin kirvojen määrästä ja lopulta heitin pois.

Joo. Nuo kirvat voi olla ongelma ja silloin kehotetaan hävittämään koko kasvi.

Vierailija
7/8 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pari vuotta sitten, mutta en pitänyt niiden mansikoiden mausta. Lajike ei ollut tiedossa. Nyt ostin perhemansikkaruukun, jossa kolme nimettyä lajiketta. Ei siis amppeli, mutta tiedän pitäväni noista kolmesta tutusta lajikkeesta (Polka, Jonsok ja Honeye).

Vierailija
8/8 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoisella talon seinustalla omani tuotti hissuksiin marjoja. Ajattelin kokeilla tänäkin kesänä, jos vaikka harjaantuisin kasvattajana. Amppeli ei saa kuivua, mutta liikaakaan ei sovi kastella ja lannoittaa kohtuudella. Ihmeesti amppellimansikkani jaksoi tehdä marjoja pitkään syys-lokakuulle, mutta ei valtavia määriä kuitenkaan. En onnistunut talvettamaan viileässä, joten kasvi kuoli. Mutta uutta yritystä tänä kesänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä