Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ketkä vastustatte työttömien tukien leikkauksia niin kertokaa itse parempi aktivointi malli työttömille?

Vierailija
08.06.2025 |

Ketään ei voida pakottaa töihin joten tukien leikkaus tai etuuksien leikkaus on ainoa keino miten yhteiskunta voi painostaa työttömiä töihin. Suomessa taitaa jokainen puolue haluta että suomalaiset tekisivät töitä eikä makoilisi kotona yhteiskunnan elätettävänä.

Kysyn siis teiltä että mikä olisi teidän aktivointi malli työttömille jos tukien leikkaus ei teille käy.

Sanon vielä sen että suomessa on avoimia työpaikkoja, koko 2000 luvun ajan suomeen ollaan tuotu vuosittain tuhansia ulkomaalaisia työntekijöitä koska suomessa on työvoimapula.

Kommentit (528)

Vierailija
401/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeellä ollaan huonon terveyden takia.

Jos jaksaa olla omaishoitaja tai hoitaa sijaislapsia on työkykyinen. Nyt työkkärin listoilla on ihmisiä jotka ei todellakaan pysty sijaislapsia hoitamaan eikä olla omaishoitajana terveyden takia.

Suomessa on yhdenvertaisuus laki. 

Vierailija
402/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en kyllä alkaisi omaishoitajaksi työkyvyttömyyseläkkeellä, kun jatkossa voi menettää työkyvyttömyyseläkkeen sen takia. 

Huono olo, mutta jaksa hoitaa eläkkeellä olevaa vanhempaa. 

Juu, jatkossa voi lähteä työkyvyttömyyseläkke. 

Milloin tällainen on tullut? 

Sitä suunnittellaan. 

Mutta ethän sä tarvitse työkyvyttömyyseläkettä, jos jaksat muita hoitaa. 

Niin no, en olekaan omaishoitaja enkä jaksaisikaan olla.

On tähänkin asti ollut niin, että jos tk eläkkeellä tienaa töitä tekemällä ko

Miksi sitten työkkärin listoilla on ihmisiä jotka ei pysty käymään edes kävelyllä eikä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Jos minut laitetaan päiväkotiin töihin en pysty lasten perässä juoksemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi saada tehdä vapaaehtoistyötä ja sitä vastaan saisi pitää ansiosidonnaisen. Mikäli ei ole rikosrekisteriä ja sopii luonteeltaan, niin vaikka kouluihin avustamaan lasten lukemisvaikeuksissa. Muitakin paikkoja varmasti löytyy. Kaikkein työkykyisimmät työkkäri tms auttaisi oikeasti töihin. Sairaimmat eläkkeelle ja loput oikeasti kuntoutukseen. 

Juu tätä minä ihmettelen. Töitä on nyt vaikea saada, mutta täytän silti työnhakuvelvoitteeni ja enemmänkin. Vapaaehtoistyöt ja opiskelut avoimessa yliopistossa lopetin koska en halua selitellä niitä kenellekään. 

Vierailija
404/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto tietää että koditon ei voi olla "työtön se voi olla orja", koditon ei voi saada tukia se voi olla orja, koditon ei saa passia

Vierailija
405/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ja työttömyys ei ole ongelma. Työttömyys on vain oire vinoutuneesta yhteiskunnasta eikä vinoutumaa korjata työttömien avulla tai kautta. 

Silloin kun yhteiskunta on terve, työelämä on terve, palkka on reilu ja asiallinen, ei ole sellaista asiaa kun työttömyys. 

Jos palkalla ei tee mitään, vaatimukset hipovat pilviä eikä töitä ole, on aivan turhaa tästä vinoumasta syyttää työttömiä. 

Firmat takovat miljoona tulosta mutta kakkua ei jaeta kuin harvojen kanssa, tässä on heti epäkohta joka vinouttaa yhteiskunnan

Miksi kakkua pitää jakaa jos on itse kantanut riskit ja hillittömät työtunnit saadakseen firman nousuun? Asiallinen palkka maksetaan ja kukaan ei pakota pysymään kyseisessä työpaikassa. Mutta eihän sitä kakkua nyt tarvitse antaa niille, jotka eivät mitään ole firman eteen tehneet. Älytön ajatus. Köyhillä on merkillinen luulo, että kaikki saavutetut edut olisi aina yhteistä, kaikki kuuluu kaikille, oli oma panoksesi mikä tahansa.

Vierailija
406/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteismajoitus ja ruokailu, armeija tyyliin, pitkäaikaistyöttömille ja varmasti motivoi enemmän kuin mitkään rahat tai työtarjoukset.

Tämä se ainoa toimiva keino taitaa olla, kaikkea muuta on nyt kokeiltu 30-40 vuotta ja mikään ei ole toiminut ollenkaan, vain huonompaan suuntaan menty koko ajan.

Tuokin malli on jo kokeiltu ja lopetettiin liian kalliina.

Vierailija
407/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en työttömänä pysty terveyden takia käymään kävelyllä. 

Töihin on pakko silti mennä, jos rahat loppuu. 

Istuu päiväkodissa penkillä ja katsoo, kun lapset juoksee ja nostaa palkan. 

Vierailija
408/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa pestä käsiä liikaa, kun tulee haavoja enkä voi käyttää myöskään hanskoja. 

Mutta jos rahat loppuu niin haen ravintolaan töihin enkä pese käsiä. 

Ei siinä sen kummenpaa. 

Vierailija
409/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saa pestä käsiä liikaa, kun tulee haavoja enkä voi käyttää myöskään hanskoja. 

Ei siinä sen kummenpaa. 

Hallitus siirtää ongelmat asiakkaille, jos ei pääse toimistotöihin eikä työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei ilman rahaa voi olla. 

En minä itse niitä ravintola ruokia syö. 

Vierailija
410/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas joku jaksaa. Jos on 1 työpaikka ja 100 hakijaa, niin kuinka sä aktivoit ne 99 saamaan myös tuon saman työpaikan?

Ainoa mihin tuo "aktivointi" auttaa on tori kusetukset, pyörävarkaudet, juoksu "ostokset", katalysaattorien varastaminen, auton renkaiden varastaminen ja muut rötökset.

Vierailija
411/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin v...n työttömiä sitten "aktivoidaan" jos ei ole töitä johon mennä vaikka kuinka "aktivoitaisiin" ?

Tällä hetkellä leikkaukset ja muu "aktivointi" tuntuu olevan lähinnä pahantahtoisen kokoomusministerin omaa köyhien kyykytys fantasian toteuttamista.

Sama tietty kuin demareilla, Ei noidenkaan työttömien kyykytyssirkus ketään työllistänyt, mutta siitä huolimatta sitä vaan lisättiin vaalikausi toisensa jälkeen. 

Vierailija
412/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ei ole homogeniinen ryhmä. Osa haluaa heti kun mahdollista töihin ja etsii töitä koko ajan ja saa ansiosidonnaista. Osa taas ei halua töihin eikä ole missään työttömyyskassassa ja näiden tuista pitäisi leikata, ei noiden ensimmäisen ryhmän.

Vierailija
413/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ei ole homogeniinen ryhmä. Osa haluaa heti kun mahdollista töihin ja etsii töitä koko ajan ja saa ansiosidonnaista. Osa taas ei halua töihin eikä ole missään työttömyyskassassa ja näiden tuista pitäisi leikata, ei noiden ensimmäisen ryhmän.

Niin ja sairaat toki ei kuulu tähän, he pois työttömistä eläkkeelle.

Vierailija
414/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Vierailija
415/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Ei hätää, kohta tulee toimeentulotukeen työvelvoite ja he hoitavat lapsia päiväkodeissa. 

Jos lääkäri ei kirjoita diagnoosia niin ei voi mitään. 

Kaikille asioille emme voi mitään. 

Vierailija
416/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä sen kummenpaa. 

Hallitus siirtää ongelmat asiakkaille, jos ei pääse toimistotöihin eikä työkyvyttömyyseläkkeelle. Ei ilman rahaa voi olla. 

Työlounaalle kävijöille tulee ripuliongelma. 

Ja se on sitten heidän ongelma. 

Vierailija
417/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä sen kummenpaa. 

Työlounaalle kävijöille tulee ripuliongelma. 

Ja se on sitten heidän ongelma. 

Hallitus leikkasi ansiosidonnaiset ja vei vuorotteluvapaa toimistosijaisuudet. Joten sairaana ravintolaan töihin vaan.

Työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse. Pakko sitä rahaa on jostain saada. 

Vierailija
418/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että ravintoloissa ruokaa tekee ihminen joilla on käsissä verta vuotavia haavoja eikä voi pitää hanskoja. 

Lääkäri sanoo, että mene toimistotöihin. Niin minne. Hakijoita satoja. 

Vierailija
419/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että ravintoloissa ruokaa tekee ihminen joilla on käsissä verta vuotavia haavoja eikä voi pitää hanskoja. 

Lääkäri sanoo, että mene toimistotöihin. Niin minne. Hakijoita satoja. 

No, lääkäri voi itse syödä salaattia ravintolassa mikä on tehty verta vuotavilla haavakäsillä. 

Jos ei kirjoita työkyvyttömyyseläkettä tai hommaa minulle toimistotyötä niin ei voi mitään. 

Vierailija
420/528 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkojen luominen tai ainakin ostovoimaleikkausten peruminen konkurssivyöryn pysäyttämiseksi.

Suomessa kaatuu joka ikinen päivä 10 yritystä työpaikkoineen koko kuluvan hallituskauden ajan.

Sekä kyvyttömän hallituksen vaihto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi