Te ketkä vastustatte työttömien tukien leikkauksia niin kertokaa itse parempi aktivointi malli työttömille?
Ketään ei voida pakottaa töihin joten tukien leikkaus tai etuuksien leikkaus on ainoa keino miten yhteiskunta voi painostaa työttömiä töihin. Suomessa taitaa jokainen puolue haluta että suomalaiset tekisivät töitä eikä makoilisi kotona yhteiskunnan elätettävänä.
Kysyn siis teiltä että mikä olisi teidän aktivointi malli työttömille jos tukien leikkaus ei teille käy.
Sanon vielä sen että suomessa on avoimia työpaikkoja, koko 2000 luvun ajan suomeen ollaan tuotu vuosittain tuhansia ulkomaalaisia työntekijöitä koska suomessa on työvoimapula.
Kommentit (528)
Minä pysyn köyhänä näinkin, eikä tarvitse tehdä eväitä eikä ajaa fillarilla säässä kuin säässä.
Eniten ihmetyttää kuorohuuto siitä, että hallituksen pitää luoda työpaikkoja. Eihän hallitus ole se, joka yrityksiä pistää pystyyn, vaan kansalaiset itse. Miksi työttömät aina syyllistävät muita ja reuhovat, että työnantajien pitäisi palkata enemmän, hallituksen tehdä työpaikkoja ja ties mitä. Kuka laittoi nykyiset firmat alkuun? No ihan tavalliset yritteliäät ja sinnikkäät kansalaiset. Miksi te sysäätte tämän vastuun työpaikkojen luomisesta taas kerran muille, sen sijaan, että ihan itse tekisitte niin? Miksi teille pitää kaikki tehdä valmiiksi ja tarjoilla nenän eteen? Ei ihme ettei työnantajat kilpaile teistä, sen verran avutonta porukkaa tuntuu suurin osa olevan.
No, onhan se totta, että jos jaksaa hoitaa 4 sijaislasta niin on kyllä terve ja voi mennä työkkärin listoille ja töihin vaikka iltikseen.
Päättäjät on oikeassa.
No, en kyllä alkaisi omaishoitajaksi työkyvyttömyyseläkkeellä, kun jatkossa voi menettää työkyvyttömyyseläkkeen sen takia.
Perustulo. Helppo tehdä monenlaista silppua ja yhdistellä yrittäjyyttä ym ilman ylimääräistä byrokratiaa ja pelkoa tulotason laskusta. Kaikki aktiivisuus kannattaa aina ja on helppo. Säästää myös valtion rahoja, kun voidaan purkaa byrokratiaa.
Vierailija kirjoitti:
No, en kyllä alkaisi omaishoitajaksi työkyvyttömyyseläkkeellä, kun jatkossa voi menettää työkyvyttömyyseläkkeen sen takia.
Huono olo, mutta jaksa hoitaa eläkkeellä olevaa vanhempaa.
Juu, jatkossa voi lähteä työkyvyttömyyseläkke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tällainen on tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ollut myös puhetta, että työkyvyttömyyseläkkeeltä joutuisi takaisin töihin. Jos on selästä työkyvyttömyyseläkkeellä ja 4 sijaislasta niin ei ole sairas.
Mun mielestä oli hyvä aloite tuo, että myös pysyvä työkyvyttömyyseläkke voitaisiin perua, jos on terve taas ja voi hoitaa 4 sijaislasta.
Hyvä päättäjät
Voi olla kyllä vaikea saada työtä, kun on cv:ssä 20 vuoden aukko.
Mutta 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuki kannustaa työnhakuun.
Onhan noita jopa omaishoitajina eli ovat tulleet terveeksi.
Jotkut ovat omaishoitajia vielä 80-90-vuotiainakin. Siis varmaan ihan työkykyisiä?
Antaa heille työtä josta heille maksetaan palkkaa.
En vastusta mutta itsehän äänestätte vihreitä. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suunnittellaan.
Mutta ethän sä tarvitse työkyvyttömyyseläkettä, jos jaksat muita hoitaa.
Mun mielestä on hyvä, jos noita työkyvyttömyyseläkkeitä puretaan, koska osa on täysin terveitä ja jaksaa kaikenlaista. Työkkärissä on huonokuntoisempia.
Hallitus lisää myös Kelan tiedonsaantioikeuksia, sillä leikataan 5 miljoonaa euroa väärinkäytöksiä. Oli lausuntopalvelussa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on hyvä, jos noita työkyvyttömyyseläkkeitä puretaan, koska osa on täysin terveitä ja jaksaa kaikenlaista. Työkkärissä on huonokuntoisempia.
Ovat omaishoitajina ja ravaavat kaiken maailman harrastuksissa.
Työkkärin listoilla on ihmisiä jotka ei huonon voinnin takia jaksa lähteä kotoa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suunnittellaan.
Mutta ethän sä tarvitse työkyvyttömyyseläkettä, jos jaksat muita hoitaa.
Niin no, en olekaan omaishoitaja enkä jaksaisikaan olla.
On tähänkin asti ollut niin, että jos tk eläkkeellä tienaa töitä tekemällä kolmena kuuna yli tienausrajan, eläke loppuu.
Tk eläkkeellä kuitenkin kannustetaan tekemään töitä, mutta on rahamäärä minkä verran saa tulla palkkaa.
Se että työttömät eivät enää saa 800 euron työmarkkinatuen päälle tienata sitä 400 euroa kuukaudessa, lisää ulkomaalaisen halpatyövoiman kysyntää huomattavasti.
Olen katsellut kotikaupunkini työpaikkailmoitukset läpi ja yli puolet ilmoitetuista työpaikoista on alle 1000 euroa kuussa työpaikkoja eli n. 11 euroa tunti ja tarvittaessa töihin kutsuttava tai 8-16 tuntia viikossa. Kaikkia työttömiä ei motivoi tehdä tällaista työtä jos saman rahan saa tekemättäkin. Jos olisi mahdollisuus tienata se 400 e työmarkkinatuen päälle, niin itse ainakin tekisin. En itse saa nyt mitään tukia, mutta ymmärrän tilanteen.
Erityisesti maahanmuuttajaopiskelijat kiittää, kun heille riittää tuo työmäärä oleskelulupaan opintojen ohella. Ja tietysti kädenojennus muillekin halpatyöläisille ja portti maahan.
Firmat ovat tottuneet sosialidemokraattisessa maassa täyskattaukseen työntekijöitä. Jos meillä ei ole hyvinvointiyhteiskuintaa, niin firmat kouluttaa osaajansa itse. Kun ei vielä olla siellä, niin pitää nimenomaan miettiä miten aktivoidaan firmat.
Se auttaisi, että työnantajat ei olisi niin ennakkoluuloisia minua kohtaan. Tämä työkkärikyykytys on tyhmää ja ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
No pitäiskö vaikka aktivoida niitä työnantajia ennemmin. Sieltä ne työt löytyy.. Vois laittaa vastaavan kuin työttömillä, että x määrää hakemuksia vastaan täytyy palkata y työtöntä.
No tulihan se sieltä, seitsemäs viesti. Kommentoija, laita firma pystyyn, ala palkkaamaan väkeä, hyvällä palkalla tottakai. Vaikka sinulla ei ole mitään mihin niitä työntekijöitä tarvitset tai mistä saisit rahaa, että saataisiin palkat maksettua, niin palkkaa silti.
Kuullostaako hyvältä idealta? Sitähän minäkin.
Työttömät ja työttömyys ei ole ongelma. Työttömyys on vain oire vinoutuneesta yhteiskunnasta eikä vinoutumaa korjata työttömien avulla tai kautta.
Silloin kun yhteiskunta on terve, työelämä on terve, palkka on reilu ja asiallinen, ei ole sellaista asiaa kun työttömyys.
Jos palkalla ei tee mitään, vaatimukset hipovat pilviä eikä töitä ole, on aivan turhaa tästä vinoumasta syyttää työttömiä.
Firmat takovat miljoona tulosta mutta kakkua ei jaeta kuin harvojen kanssa, tässä on heti epäkohta joka vinouttaa yhteiskunnan