Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako miestä tunnet, jotka ovat tulleet isäksi yli 40-vuotiaana?

Vierailija
08.06.2025 |

Aloin miettimään, montako sellaista miestä itse tunnen, joista on tullut isiä vasta yli nelikymppisinä. 

Tunnen tasan yhden ja senkin tiedän, että lapsi oli vahinko... 

Niin se vaan menee miehilläkin. Jos nelikymppisenä et ole lisääntynyt, on se epätodennäköistä vanhempanakin. 

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden eli ukkini. Tuli isäksi vielä 61 ja 66-vuotiaana. Ensimmäisen kerran 52-vuotiaana. Yhteensä viisi lasta.

Vierailija
102/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään, joka olisi saanut ensimmäisen lapsen yli nelikymppisenä. Miesystäväni on saanut kolme lasta yli nelikymppisenä, mutta hänellä oli entuudestaan lapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtäkään toistaiseksi. Olen itse nelikymppinen.

Vierailija
104/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni, joka on jo edesmennyt. Hän oli hyvä syy hankkia itse lapset nuorina. Muita ei tule mieleen. 

Vierailija
105/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta mitenkään ihmeellistä nykyaikana. Naisena en halunnut perustaa perhettä ennen kuin oli kunnon tulot, opinnot suoritettu, riittävästi työuraa takana ja omistusasunto (pk-seudulla, missä korkeat hinnat). Koska mieheni on minua joitakin vuosia vanhempi, niin esikoisemme syntyessä hän oli mainituista olosuhteista johtuen vähän yli 40 v. Maalla ilmeisesti lisäännytään nuorempina kuin isoissa kaupungeissa.

Vierailija
106/127 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni. Seurusteli 13 vuotta, ei mennyt kihloihin kun ei halunnut naimisiin, eikä halunnut lapsia. Tyttöystävä lähti juuri näistä syistä.

Veljeni löysi elämänsä rakkauden kuukauden sisällä, etsimättä ja ihan vahingossa, on nyt naimisissa, 42-vuotias ja yksivuotiaan lapsen onnellinen isä. Vaimo on 36. Lapsi on hänenkin ensimmäinen. 

Vierailija
107/127 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni sai ainoan lapsensa 41-vuotiaana. Isäni eno tuli ensimmäisen kerran isäksi 44-vuotiaana, sai kolme lasta. Eräs ystäväni syntyi 55-vuotiaan isän ainokaiseksi. Tämä henkilö on muuten todellakin geenilotossa voittanut, on erittäin komea, ja erittäin fiksu, professori ammatiltaan. 

Vierailija
108/127 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useitakin. Mutta en yhtään sellaista, joka olisi tullut ensimmäistä kertaa silloin isäksi niin, että vaimokin olisi lapseton.

Jos miehellä itsellään ei ole ollut lapsia, vaimolla on kyllä ollut vähintään yksi.

Tunnen myös useita eronneita miehiä, jotka ovat saaneet yli nelikymppisenä lisää lapsia uuden vaimon kanssa.

Vierailija
109/127 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli 40 silloin. 

Äitini 8 vuotta nuorempi ja halusi tehdä opinnot loppuun. Avioituivat jo paljon aiemmin. 

Vierailija
110/127 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kolme tulee äkkiseltään mieleen. Kaikissa tapauksissa hartaasti ja pitkään toivottu ensimmäinen (ja ainakin toistaiseksi ainut) lapsi, puoliso löytynyt vasta lähempänä sitä neljääkymppiä.

Vierailija
111/127 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin naisia.

Itseasiassa huomattavasti vähemmän. Naisia tulee ekaa kertaa äidiksi 40+ iässä noin 3000 vuodessa, miehiä alle 1000. 

Bullshit. Et kai mennyt uskomaan jotain tekoälyn tiivistelmää googlessa? :D Niissä tekoälytiivistelmissä on jatkuvasti asiavirheitä, eli älkää luulko niitä faktoiksi!

Tästä YLE:n artikkelin Tilastokeskuksen grafiikasta on nähtävissä totuus, eli reilusti alle 1000 naista vuodessa tulee ensimmäistä kertaa äidiksi yli 40-vuotiaana:

https://yle.fi/a/74-20160414

Viime vuonna yli 40-vuotiaiden ensisynnyttäjien määrä oli ennätyskorkea; 733. Vuonna 2023 yli 40v ensisynnyttäjiä oli 680. 

Ja vielä loppuun: TARKISTAKAA AINA ITSE. Älkää olko tyhmiä ja uskoko kaikkea mitä tekoäly teidän nokkanne eteen suoltaa, sillä se tekee PALJON virheitä. 

Vierailija
112/127 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman isäni ja mieheni isän, en muita. Ja lisääntymiskumpoanit olivat myös molemmilla +40 ikäisiä.

Vierailija
113/127 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni. Seurusteli 13 vuotta, ei mennyt kihloihin kun ei halunnut naimisiin, eikä halunnut lapsia. Tyttöystävä lähti juuri näistä syistä.

Veljeni löysi elämänsä rakkauden kuukauden sisällä, etsimättä ja ihan vahingossa, on nyt naimisissa, 42-vuotias ja yksivuotiaan lapsen onnellinen isä. Vaimo on 36. Lapsi on hänenkin ensimmäinen. 

Onpas kuvottava tyyppi. Toivottavasti ex sai myös sen haluamansa lapsen eikä veljesi hassannut toisen unelmia.

Vierailija
114/127 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök.

Vierailija
115/127 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ekaa kertaa isäksi. 

Ap

Joku 6 miestä. Kaikki ovat korkeakoulun käyneitä sekä varakkaita. Vaimot heillä on 10-15v nuorempia. Ainoastaan yhdellä miehellä on ulkomaalainen vaimo, loput ovat suomalaisia.

Vierailija
116/127 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupesin oikein miettimään, en tunne yhtään joka olisi tullut isäksi ensimmäisen kerran noin vanhana, mutta tunnen monta, joilla on jo nuorempana hankitut ensimmäiset lapset ja sitten vielä yli neljäkymppisenä iltatähti.

Meillä oli näin. Veljeni syntyessä isä oli 24-vuotias ja minun syntyessäni 42 (äiti puolestaan 21 ja melkein 40). 

Äiti aina sanoi, että vasta minun kanssani isä osasi - tai uskalsi - olla isä. Olen kiitollinen siitä, minulla oli hyvä isä. 

Vierailija
117/127 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ekaa kertaa isäksi. 

Ap

Joku 6 miestä. Kaikki ovat korkeakoulun käyneitä sekä varakkaita. Vaimot heillä on 10-15v nuorempia. Ainoastaan yhdellä miehellä on ulkomaalainen vaimo, loput ovat suomalaisia.

Eli rahalla saa nuoremman naisen. Renny Harlin on tästä hyvä esimerkki.

Vierailija
118/127 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

M49

Vierailija
119/127 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ekaa kertaa isäksi. 

Ap

Jep ihmisiä on erilaisia, varakkaissa ja koulutetuissakin.

Itse tiedän äkkiseltään laskettuna ainakin seitsemän (koulutettua) miljonäärimiestä, ja heillä kaikilla on oman ikäinen vaimo ja tulleet ensimmäisen kerran parikymppisenä isäksi. Lisäksi tiedän sellaisia satoja tuhansia vuodessa tienaavia alle kolmikymppisenä isäksi tulleita miehiä niin paljon, etten jaksa edes laskea. 

Vierailija
120/127 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, omasta lähipiiristä löytyy kaksi. Toisella on kolme lasta 40 v jälkeen, oli itseasiassa lähes 50 v kun eka eka kolmesta syntyi. 

Toisesta taas tuli isä 45 v:nä.

Itsekään en kauas jäänyt kun viimeisen kohdalla ikää oli 37. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi