Mikä olisi kohtuullinen korvaus opiskelijalle päivän lastenhoitokeikasta?
Tuttu lähihoitajaopiskelija kyseessä, jonka pitäisi olla päivä lapsen kanssa ja lämmittää ruoka. Kyseessä olisi siis kahdeksan tunnin työ. Onko satanen liian vähän?
Kommentit (90)
Jos lapsi on normaali, ei mikään erityislapsi eikä ole vaipanvaihtoa ym. isompaa vahtimista (leikki-ikäinen), niin pidän tuota aika anteliaana korvauksena. Itse ajattelisin, että 60-70 euroa olisi sopiva summa.
Jos taas lapsi on erityislapsi, voi satanenkin olla liian vähän. En itse lähtisi ainakaan alle 150 euron, jos on autistinen lapsi, jolla on haastavaa käytöstä, karkailua ym.
Minkä ikäinen lapsi? 2-vuotias: liian vähän. 10-vuotias: ok
Minusta vaikuttaa vastuu enemmän kuin lapsen haastavuus. Helpostakin lapsesta on vastuussa jos jotain käy.
Kymppi tunnilta on ok ja hyvä hinta.
Minä tein opiskelijana 20 e/tunti. Joku voi tehdä kympilläkin, mutta se on pihistelyä.
150 e maksaisin + kyydit ja ruoat
Opiskelijalle jokainen euro on tärkeä ja opiskelusta pois oleva aika on suuri.
Jos olet köyhä ja mietit asiaa siksi, niin lyhentäisin vahtiaikaa.
Vierailija kirjoitti:
50 euroa riittää.
Jep, itse mietin sitä niin että en ikinä kehtaisi ottaa enempää, tuokin ihan ehdoton yläraja jos tuttu kyseessä :)
Vierailija kirjoitti:
MLL tarjosi vielä viime vuonna Uudellamaalla hoitajavälitystä niin, että palkka ja luonnollisesti sivukulut hoidettiin kuitenkin itse työnantajana. Palkka oli 11 € tunnissa, paitsi sunnuntaina tuplat. Mielestäni ok summa. Palkat on helppo maksaa ihan laillisesti palkka.fi-palvelussa, siellä tulee automaattisesti sivukulutkin hoidettua.
Yksityisesti saa huomattavasi suuremman tuntiliksan. Me ollaan aina hoitajille maksettu pimeänä. Joku yksittäinen keikka: ei mitään väliä onko verot maksettu vai ei. Kovin moni tuskin tänä päivänä muuten keikkaa tekee kun vähennetään työttömyyskorvauksista jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 euroa riittää.
Jep, itse mietin sitä niin että en ikinä kehtaisi ottaa enempää, tuokin ihan ehdoton yläraja jos tuttu kyseessä :)
No sinähän arvostat vähälle omaa työtäsi. Milloin sinut voi tilata hommiin?
Missä asutte? Pk-seudulla aivan liian vähän. Jossain matalamman elinkustannus- ja palkkatason alueella ehkä ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 euroa riittää.
No sinähän arvostat vähälle omaa työtäsi. Milloin sinut voi tilata hommiin?
Ei voi valitettavasti tilata kun kaikki aika menee omassa työssä (nyt lomaviikko! :D).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satanen pimeesti ihan ok.
Ja noin moni yläpeukuttaa pimeetä työtä. 🙄
Koska aina ei kannata olla liian rehellinen
Minä lopetin kaikki lastenhoitokeikat tämän hallituksen tulorajoidiotismiin. Jos tilaatte hoitajan niin tottakai maksatte tarvittaessa pimeänä tai niitä hoitajia ei kohta ole.
Vierailija kirjoitti:
Satanen pimeenä on enemmän kuin mitä ammattilaiset saavat nettona
Mutta paljonko työnantaja joutuu maksamaan tuollaisesta työstä sivukuluineen? Siinä olisi hyvä löytää kompromissi, jossa kumpikin voittaa.
Ainahan lapsenhoitokeikat on maksettu käteisellä, mitä ihme hiihtäjiä täällä kirjoittelee?
No, haluatteko että se opiskelija tulee uudestaankin?
Vierailija kirjoitti:
200 euroa.
Jos haluat rakentaa työnantaja - asiakassuhdetta sitä silmällä pitäen, että kyseessä tuleva hoitoalan ammattilainen, jonka palvelut voivat olla sinulle arvokkaita myös tulevaisuudessa.
Nyt oli lapsen hoidosta kyse, ei lapsen teosta.
Kysy hoitajalta, minkä suuruisen lahjakortin haluat vastalahjaksi prismaan, s markettiin , lidliin tai jonnekin muualle.
Sillä se selviää. Jos alat tinkimään, niin silloin viestität, että et pidä arvossa hänen apuaan.