Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihanaa juhlaruokaa aiot laittaa soijarouheesta tänään?

Vierailija
08.06.2025 |

Niin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bolognesekastike soijarouheesta on tosi hyvää, mutta en syö sitä tänään

Vegaanin hyvä = sekasyöjän 2/5

Mun ensimmäinen ja viimeinen soijarouheesta tekemäni bolognesekastike oli niin pahaa, että ihan nauratti kun yritin saada sen alas.

Sama kokemus! Töissä kuuntelin aikoinaan yhtä naista joka selitti, kuinka upea aines. Halpa, terveellinen, säilyy kaapissa ja kukaan ei erota, että ruoka ei ole tehty jauhelihasta. Antoi sitten seikkaperäiset ohjeet bolognesekastikkeen tekoon, jotta pääsen tekemään. Ostin sitten soijarouhepussin ja ei helvetti sen ruuan koostumusta ja makua! Puistatta vieläkin kun muistelee! Hyi hitto! Joo, se soijarouhepussi pyöri sitten kuivaruokakaapissa useamman vuoden ennen kuin heitin roskiin.

Vierailija
22/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs juhlaruokaa ajattelit itse tehdä lehmänraadon sisälmyksistä?

Mykyrokka olisi upeaa. Savolainen mummoni sitä aina teki kun piti syödä paremmin. Verestä tehtyjä leipälättyjä, maksaa, munuaista, sydäntä keitossa. Hitto se oli hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija tuhoaa luontoa

Soijaa syövä lihakarja tuhoaa sen luonnon, hassu

Ja miten erotamme vegaanien soijan eläinten soijasta????

Vierailija
24/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista paskaa en suuhuni laita, yök.

Vierailija
25/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija tuhoaa luontoa

Samalla selityksellä palmuöljyä käytetään. Suurin osa kuulemma menee polttoaineeksi, kosmetiikkaan ym, ei vegaanien leivonnaisiin. 

Vierailija
26/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soija tuhoaa luontoa

Ja miten erotamme vegaanien soijan eläinten soijasta????

Siten, että se soija, mitä myydään ihmisravinnoksi on EU:sta peräisin, tuotantoeläimille syötettävä soija on "sademetsäsoijaa". Yksinkertaista.

Vierailija
27/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, nää on aina hauskoja kun mammat oikein ylpeilee sillä, että eivät osaa laittaa kasvisruokaa :D No, voihan siitäkin olla ylpeä jos ei muita kehuskelun aiheita ole. Ite kuitenkin olen harjoitellut ja hyvää tulee.

Vierailija
28/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeliwokkia

Vierailija
29/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouheella ja hyvällä kasvisruualla ei kyllä ole mitään tekemistä keskenään. 

Vierailija
30/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotan rouheen ja paistan pannulla kypsäksi. Laitan rouhetta vuokaan vuorotellen pahvista repimieni levyjen kanssa ja pinnalle vielä styroxpalleroita. Hetki uunissa ja nam, niin hyvää.

Vierailija
31/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittehän raadonsyöjät, että yli 80% maailman soijasta menee eläinten ravinnoksi? Joten itse raadonsyöjät eniten sitä soijaa syövät, välillisesti. Onnea teille! Tiedoksenne myös, että soijan tilalle meille kasvisyöjille on tullut härkäpapuvalmisteet ja kaurapohjaiset tuotteet. Jotkut pitävät myös seitanista, itse en. 

Vierailija
32/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittehän raadonsyöjät, että yli 80% maailman soijasta menee eläinten ravinnoksi? Joten itse raadonsyöjät eniten sitä soijaa syövät, välillisesti. Onnea teille! Tiedoksenne myös, että soijan tilalle meille kasvisyöjille on tullut härkäpapuvalmisteet ja kaurapohjaiset tuotteet. Jotkut pitävät myös seitanista, itse en. 

Tämäpä! Mä tykkään myös seitanista, toki riippuu tekijästä tai valmistajasta, mutta monet kaupan seitanit on hyviä ja itse kun tekee niin saa tietty just sellaista kuin haluaa :)

Vierailija
33/33 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagneen laitan jauhelihan jatkeeksi. Ohjeessa 700g jauhelihaa, laitan 400g ja loput soijaa.