HS: Helsingin Sanomat luopuu klikkiotsikoista kaikissa kanavissa
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011282894.html
Luetuin (tai klikatuin) artikkeli tällä hetkellä. Toiseksi klikatuin on otsikoltaan "Tämä on Suomen kuuluisin valokuva, mutta kuka sen otti?" Juuri tuollaisia pääkirjoituksessa luvataan olla käyttämättä. Hyvinpä HS osaa pitää sanansa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Poistoon
Klikkiotsikoista luovutaan, muttei politikoinnista joka jutussa, suorasta valehtelusta tai maaniselle tasolle paisutetusta sensuurista tälläkin palstalla kaikkien aktivistikaverien vaatimuksesta.
Oliko hyvä strategia alentaa hesari roskalehtien tasolle klikkiotsikoilla ja sensaatiohakuisella journalismilla? Kerran paska lehti, aina paska lehti
Mielestäni aloituksen esimerkki ei ole klikkiotsikko. Koko artikkeli käsittelee tuntemattomaksi jäänyttä kuvaajaa ja sitä kuka hän oikeastaan oli, joten otsikko tukee artikkelia.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni aloituksen esimerkki ei ole klikkiotsikko. Koko artikkeli käsittelee tuntemattomaksi jäänyttä kuvaajaa ja sitä kuka hän oikeastaan oli, joten otsikko tukee artikkelia.
Olen pahoillani, artikkeli on maksullinen, enkä pystynyt lukemaan sitä, joten en tiennyt kuinka hyvin otsikko kuvastaa itse artikkelia. -ap
Saisivat luopua myös maksullisista sisällöistä, et kaikki näkee kaiken ! Mitä itse haluaa, ei ole oikein, et joutuu maksamaan itseä kiinnostavista aiheista !!!!
Vierailija kirjoitti:
Saisivat luopua myös maksullisista sisällöistä, et kaikki näkee kaiken ! Mitä itse haluaa, ei ole oikein, et joutuu maksamaan itseä kiinnostavista aiheista !!!!
On se tosiaan törkeää että kinutaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, artikkeli on maksullinen, enkä pystynyt lukemaan sitä, joten en tiennyt kuinka hyvin otsikko kuvastaa itse artikkelia. -ap
Otsikossa oli kyseinen kuva eli aihe ja otsikko täsmäsivät. Klikkiotsikko olisi jättänyt avoimeksi sen mistä kuvasta oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistoon
Klikkiotsikoista luovutaan, muttei politikoinnista joka jutussa, suorasta valehtelusta tai maaniselle tasolle paisutetusta sensuurista tälläkin palstalla kaikkien aktivistikaverien vaatimuksesta.
Hyi hitto, että äärioikeisto jaksaa maalittaa Hesaria, vain kun se tutkii poliitikkojen tekemisiä, eikä kannata rasseilua.
Entä juttu Astrid Lindgrenin kodista: Mutta mitä ovat kaksi reikää lattiassa?
= kokolattiamatossa on sängyn vieressä kaksi kulumaa jaloista.
Kyllä klikkiotsikko on sellainen joka jättää avoimen kysymyksen sen sijaan että kertoo sen lyhyesti otsikossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistoon
Hyi hitto, että äärioikeisto jaksaa maalittaa Hesaria, vain kun se tutkii poliitikkojen tekemisiä, eikä kannata rasseilua.
Eihän se tutki mitään muuta kuin persuja, Ihan kuin koko vasemmistoa ei olisi olemassakaan hesarin jättimäiselle tutkivan journalismin (lue: persuvihan) osastolle. Jopa venäjän vaikutusverkostoista pitää lukea ulkopuolisen toimittajan tekemä kirja kun hesari ei kykene noitakaan näkemään keskuudessaan.
Tuon tyylin tutkiva journalismi on nimeltään propaganda.
Uskoo ken tahtoo.