Vahva, pelottava työkaveri
Tai muu, jonka kanssa vaan täytyy olla tekemisissä. Kuinka ihmeessä pärjätä ,olla ahdistumatta? Pelottaa pitää puoliaan, ettei anna aihetta "kostotoimiin", tuntuu että tällaisen ihmistyypin kosto on kamala, voi vaan kuvitella sen musta maalaamisen, kiusan määrää. Ja kuinka sen jälkeen töissä esim käydään.
Kommentit (35)
En noteeraa sellaisia ihmisiä millään tavalla. Hukkaan menee mun kohdalla kaikenlaiset yritykset kiusata. Voi olla että suuttuu entistä enemmän kun ei saa aikaan toivomaansa reaktiota mutta siinähän sitten suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä puoleni pidän tarvittaessa enkä pelkää ketään.
Niin, tämän taidon kun oppisi. Mutta kuinka? 🤔
Se pomottaja joutuu kusen ennemmin tai myöhemmin, usko se. Ei kannata provosoitua, kun provosoidaan. Voittaja on se, jonka pää pysyy kasassa. Joskus pitää näennäisesti nöyrtyä, mutta voittaja on se, joka pystyy hoitamaan työnsä paineesta huolimatta.
Juokse ja kovaa, kun joku ns. kaikkien kaveri alkaa kysellä sinulta asioita ja yrittää kaveriksi. Puukko löytyy jossain vaiheessa henkisestä selästä.
Onko tämä kiusaaja samaa ikäluokkaa kanssasi, vai ollut töissä pitempään? Hän voi pitää sinua kilpailijana, joka pitää tyrmätä. Oli miten oli, kovat äijät ja muijat ei kiusaa työkavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pomot ei irtisano noita??
Meillä se kiusaaja on pomon kaveri. Sen luontoiset tietää kyllä, miten näytellä kivaa.
Jos kiusaaja on pomo niin ei auta muu kuin vaihtaa duunia ja sitten lauleskella isommille pomoille miksi häipyy ja siihen päälle kirjoittelee nettiin miten firma toimii.
Vierailija kirjoitti:
On suosikkeja.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vahva irtisanomissuoja, jos irtisanoo voi joutua oikeuteen.
Meillä on yksi vaihdevuosista kärsivä työntekijä joka on muuttunut Raivo-Riittaksi, joka tarraa kuin terrieri milloin mihinkin asiaan joka on hänen mielestään väärin, kulkee tiuskien ja pinna kireällä asiasta vaahdoten kun yllättäen esimies ei hänen jokaista oikkuaan halua tai voi toteuttaa. Olin itse jo tottunut tähän että yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta uuden työntekijän säikähdys havahdutti siihen että eihän tuo tokikaan ole ok. Ei sille kyllä mitään hyödytä sanoa, senkin kokeilin ja kuin olisi heittänyt bensaa liekkeihin. Ehkä pitää vain tyytyä tarjoamaan kahvitaukoterapiaa tuoreemmille työntekijöille ja toivoa että tämä yksi päätyisi hyvälle gynelle tai nuppisaikulle kun eläkeikään on vielä tovi?
Minulla valitettavasti on tuollainen kollega :( On juurikin sellainen kostajatyyppi, joka pahastuessaan alkaa tehdä kiusaa. Yksi nuori nainen kerran suutahti kun tämä kollega tölvi hänelle todella rumasti ulkonäöstä.
Tuo nainen siis tiukkaan sävyyn käski käyttäytymään ja sai samalla tukea muilta työpaikan naisilta. No, tämä tölvivä kollegamies suuttui siihen malliin, että teki tuosta nuoresta naisesta mm. sosiaalihuoltoon huoli-ilmoituksen sekä poliisille rikosilmoituksen vainoamisesta! :O Ja näin vuosia myöhemmin kirjoittelee tästä nuoresta naisesta nettiin vaikka mitä taivasteluja, mm. siitä että 24v asuu edelleen äitinsä kanssa jne.
Todella pelottava ajatus, että tuon kollegan kanssa pitäisi joskus jotain yhteistä projektia toteuttaa. Onneksi meillä on esimies, joka tajuaa tilanteen ja yrittää parhaansa mukaan laittaa tuota kollegaa muihin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämän taidon kun oppisi. Mutta kuinka? 🤔
Kannattaa muistaa, että jos tyyppi pyrkii nostamaan itseään muiden kustannuksella, on kyse vain hänestä. Hän siis saa siitä vallantunnetta, jos huomaa jonkun pelkäävän tai jos pääsee huomauttamaan keksitystä virheestä. Kun muistaa, että vika ei ole itsessä, niin on helpompi pärjätä. Kannattaa vaikka esittää, ettei toisen sanomisilla ole mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat vallanhimoisia ja kiusaajat heidän jees-miehiä/-naisia.