Miten te muut epäonniset ihmiset jaksatte uskoa, että joskus on teidän vuoronne onnistua?
Olen perusihminen. Teen töitä kovasti, minulla on perhe ja pyrin auttamaan aina ystäviäni ja yhteiskuntaa. Olen silti jatkuvasti ilman omaa syytäni huonojen uutisten kohde. Läheiseni sairastavat vakavasti, heillä on taloudellista ongelmaa, jota yritän auttaa, minulla ei ole turvaverkkoja ympärilläni......ja aina kun saan suurempia uutisia, niin ne ovat ongelmia. Olen montakymmentä vuotta ajatellut, että pian on minun vuoroni päästä helpommalla, kunhan vain hoidan oman elämäni hyvin ja teen asiat parhaalla mahdollisella tavalla. Kysynkin siis, että miten te muut samalla tavalla huonoilla uutisilla kuorrutetut ihmiset jaksatte uskoa, että elämä on joskus kevyempää ja helpompaa kulkea?
Kommentit (22)
Liiallinen empatia ilman ohjaavaa ymmärrystä omista rajoista johtaa kärsimykseen. Näkisin, että sinun tulisi ymmärtää omat rajasi ja pitää niistä kiinni. Kaikkia ei voi pelastaa vaan heillä on oma kärsimyksensä syystä. Jos sulla on perhe ja työ, niin fokusoisin niihin. Mikä tuo sinulle iloa tänään?
Sun pitää välillä luovuttaa valtikka ja viestikapula muille. Älä suostu ainoaksi taakankantajaksi.