Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen lapseni haluaa nähdä vain minut, pistin ehdot: joko meidät molemmat

Vierailija
07.06.2025 |

vanhemmat tai sitten ei mitään. Ei halua tavata toista vanhempaansa, naurettavaa aikuiselta. Minä

en tuollaiseen suostu

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä lapsesi siinä menetä mitään. Sinä itse vaan kärsit kun et näe lastasi. 

Tämähän se. Minä en tapaa vanhempiani ollenkaan. Minua se ei haittaa. Mulla on sisarukset ja oma perhe, joiden kanssa olen läheinen. Vanhemmat taas valittavat, kun kukaan ei pidä yhteyttä.

Vierailija
22/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kukaan ole samaa mieltä kanssani? Kyllä aikuisen tulee ymmärtää, että tulee antaa anteeksi vanhempien teot.vanhemmat ovat antaneet kodin ja elämän. Miltä hylätystä vanhemmasta tuntuu kun ei saa anteeksi tekojaan, kyllä

lapseni katuu kun ei tapaa ja vanhempi kuolee joskus. Takaisin ei enää saa.

Minua ei kuule kiinnosta, miltä hylätystä vanhemmasta tuntuu. Lasten ja vauvojen pahoinpitelijät ja kaltoinkohtelijat eivät saa minulta koskaan sympatiaa. Kuolkoot yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kukaan ole samaa mieltä kanssani? Kyllä aikuisen tulee ymmärtää, että tulee antaa anteeksi vanhempien teot.vanhemmat ovat antaneet kodin ja elämän. Miltä hylätystä vanhemmasta tuntuu kun ei saa anteeksi tekojaan, kyllä

Minun vanhempani:

-harrastivat seksiä lasten nähden

-eivät huolehtineet hygieniasta, jonka johdosta esim. päiväkodissa kiusattiin mustien hampaiden vuoksi

-kotona ei saanut ruokaa, koska kouluruuan oli riitettävä

-muutettiin paikasta toiseen, koska vuokrat jätettiin aina maksamatta

tässä vain murto-osa kaikesta. En tule koskaan katumaan sitä, etten enää ole heihin yhteydessä.

Vierailija
24/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä toisen vanhemman tapaaminen aiheuttaa ahdistusta johtuen lapsuusajan seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Näinhän usein menee. Jatkuvat raiskaukset ja saatananpalvontamenot ovat lapsen mielessä.

Sulle on tainnut niin käydä.

Vierailija
25/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet huono trolli. 

Vierailija
26/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin se vanhempi jota lapseni ei haluaisi tavata, olisin iloinen ja helpottunut että hän haluaisi tavata edes toisen. Huoli lapsesta olisi valtava ja minulle riittäisi tieto että onko hänen asiat ok. Jos jotain olisi ainakin toinen meistä voisi auttaa.

äiti

Sinä oletkin normaali vanhempi ja sinua halutaan siksi tavata. Sille on syynsä, miksei niitä, joita ei haluta tavata, ei haluta tavata. 

Youtubessa on estranged mother Diane, joka on malliesimerkki näistä äideistä, joihin lapset katkovat välit. 

Vierailija
27/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani:

-eivät huolehtineet hygieniasta, jonka johdosta esim. päiväkodissa kiusattiin mustien hampaiden vuoksi

tässä vain murto-osa kaikesta. En tule koskaan katumaan sitä, etten enää ole heihin yhteydessä.

Sinun, sinun, sinun ja sinun...

Pystytkö näkemään aika yleistä tilannetta, että vanhemmat ovat tehneet parhaansa, täydellisiä eivät kuitenkaan ole olleet. Mutta aikuinen "lapsi"on kääriytynyt johonkin pyhään vihaan jostain jonka syytä kukaan ei edes tiedä. Ja lapsukainen ei alennu edes selittämään. Miten tuossa pitäisi pelleillä?

Vierailija
28/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla järkevämpää kunnioittaa sen aikuisen lapsen päätöstä ja keskustella tavatessanne, mistä kenkä puristaa?

Minäkään en enää tapaa kuin äitiäni. Miksi tapaisin isääni, joka on vielä aikuisena käynyt kiinni, yrittänyt tulla päälle, uhkaillut, raivonnut, huutanut, alistanut, jne. Ei kadu tekojaan, jatkaa käytöstään eikä näe siinä vikaa. 

Kaikki on aina muiden syytä - hänen mielialoistaan alkaen. Kun hänelle huomauttaa huonosta käytöksestä ns hyvänä päivänä, niin vastaus on "minäkin olen vain ihminen". Eli antaa ymmärtää, että kaikkien pitäisi vain kestää hänen kaltoinkohtelu ja väkivalta. Että sellasta.

Näin ollut koko elämän. Vihdoin vajaa 40:nä otin pesäeron ja työstän elämänmttaisia haavojani. Ehkä oma lapsesi tekee samaa.

T. Narsistin aikuinen lapsi

Vierailija
29/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani:

Pystytkö näkemään aika yle

No huhhuh. Lapsia pidetty nälässä ja annettu hampaiden mädäntyä suuhun. 

Sekö on sinun mukaan sitä parhaansa tekemistä?

Vierailija
30/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Ei vanhempia kuulu näin kohdella, vanhempia kuuluu kunnioittaa.

Sinussa ja varsinkaan puolisossasi ei ole mitään kunnioitettavaa. Kivaa välittämistä harrastat. Oikein luonnevikaista.

Vierailija
31/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani:

Pystytkö näkemään aika yle

Sinä tässä et näe kuin oman napasi ja erinomaisuutesi.

Vierailija
32/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhempi on rikkonut lapsen luottamuksen ja nyt toinen teki saman. 

Ette ole päästänne terveitä, ap ja puoliso.

Vierailija
33/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla järkevämpää kunnioittaa sen aikuisen lapsen päätöstä ja keskustella tavatessanne, mistä kenkä puristaa?

Minäkään en enää tapaa kuin äitiäni. Miksi tapaisin isääni, joka on vielä aikuisena käynyt kiinni, yrittänyt tulla päälle, uhkaillut, raivonnut, huutanut, alistanut, jne. Ei kadu tekojaan, jatkaa käytöstään eikä näe siinä vikaa. 

Kaikki on aina muiden syytä - hänen mielialoistaan alkaen. Kun hänelle huomauttaa huonosta käytöksestä ns hyvänä päivänä, niin vastaus on "minäkin olen vain ihminen". Eli antaa ymmärtää, että kaikkien pitäisi vain kestää hänen kaltoinkohtelu ja väkivalta. Että sellasta.

Näin ollut koko elämän. Vihdoin vajaa 40:nä otin pesäeron ja työstän elämänmttaisia haavojani. Ehkä oma lapsesi tekee samaa.

T. Narsistin aikuinen lapsi

Narsistit kasvattavat narsisteja/narsistisia ihmisiä. Itsereflektion paikka?

Vierailija
34/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi menee taas rivivaihdot. Aivan kuin teksti olisi kopioitu jostain toisaalta, esimerkiksi käännösohjelmasta

Vierailija
35/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nainen eikös?

Vierailija
36/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että kohta ei halua tavata kumpaakaan

Vierailija
37/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani:

Sinun, sinun, sinun

No huhhuh. Lapsia pidetty nälässä ja annettu hampaiden mädäntyä suuhun. 

Sekö on sinun mukaan sitä parhaansa tekemistä?

Se on parasta mihin keskiverto nainen pystyy

Vierailija
38/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhempani:

Sinun, sinun, sinun

EI, tarkoitin sitä, että tänne aina rientää joku kertomaan omakohtaisen mädäntyneet hampaat, nälkä ja insestitarinansa, vaikka suurimmalla osalla välienkatkojista on ollut ihan tavallinen lapsuus. Eli unohda tunnekuohusi ja lue mitä kirjoitetaan.

Vierailija
39/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu teoista. Ja siitä, pyytääkö niiden tekijä aidosti anteeksi, jos on tehnyt väärin, pystyykö kohtaamaan omat virheet ja myöntämään ne, kuuntelemaan miten ne on toiseen vaikuttaneet ja puhumaan asioista.

Anteeksiantaminen ei tule pakotettuna. Paljon riippuu sen nykyisestä käytöksestä ja suhtautumisesta, joka on kohdellut väärin. Kaikkea ei myöskään pysty tai tarvitse antaa anteeksi. Vanhemmilla ei ole mitään vapaalippua tällaiseen automaattiseen anteeksiantoon, vain vanhemmuuden takia.

Onko siis tämä toinen vanhempi edes pyytänyt aidosti anteeksi? Katuuko mitä on tehnyt / miten on toiminut? Ei lasten tarvi kaikkea hyväksyä. Jos haluaa anteeksiantoa, niin kannattaa toimia sitten se mukaisesti, nöyrtyä ja kuunnella ja ymmärtää sitä, kenelle on tehnyt huonosti. Toki aina sekään ei riitä.

Nyt omalla toiminnallasi aiheutat vain lisää kärsimystä ja pilaat molempien vanhempien välit lapseen. Oletko kunnolla edes kuunnellut lastasi, että mistä on kyse. Itse tulet luultavasti katumaan, jos pilaat nyt itsekin välisi lapseen omilla kommervenkeilläsi ja kiristysasenteellasi. Ymmärrys olisi rakentavampi lähtökohta, ja sitä kautta jokin aito yritys ratkaista perheen ristiriitoja.

Vierailija
40/149 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kertoisitko syyn miksi lapsesi ei halua tavata toista vanhempaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän