Millainen mies asuu näin?
Taustaa: Mies on nelikymppinen sinkku, kohtelias mutta vähän hiljainen. Hoikahko, pukeutuu niin että kiinnittää asiaan huomiota - jopa tyylikäs. Keskijohdon hyvä työpaikka.
Ollaan nyt deittailtu muutaman viikon ja alan pikku hiljaa ihastumaan herraan oikein todella. Seksiäkin (hyvää) on ollut minun sängyssäni ja viime yö vietettiin ensimmäisen kerran hänen asunnossaan. Hän varoitteli että asuntonsa ei ehkä ole aivan naisen mieleen, ensin pelästyin että sikolätti.
Mutta ei, pikemminkin päinvastoin. Siisti, mutta äärimmäisen karu yksiö. Kalusteena seinä-TV, sohva joka kääntyy sängyksi, seinälle taittuva pöytä ja kaksi tuolia. Siinä kaikki. Siisti laminaattilattia, ei mattoja. Pehmeillä väreillä maalatut seinät, ei tauluja. Astiakaapissa muutama lautanen, aterimet, pari posliinikuppia, kattila ja paistinpannu, siinä kaikki. Kylppärissä saippua, shampoo, hoitoaine, hammasharja/tahna ja partakone, siinä kaikki.
Onko kokemusta tai arviota millainen mies tykkää asua näin karusti? Itse pidän kovasti sisustamisesta.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Olisko muuttanut vastikään ja jättänyt kaiken taakseen. Kyllä mua epäilyttäis jos ei ihmiselle ole jäänyt minkäänlaista tavarahistoriaa, ei mitään lapsuudesta, nuoruudesta, juhlahetkistä, matkoilta, harrastuksista...
Eikös se ole muodikasta konmarittaa ja tehdä kuolinsiivousta, niinhän palstamammatkin heittää jopa valokuvat ja lasten piirustukset roskikseen.
kaljakori aikaan monessa armeijan asunnossa oli4 koria pöydän alla kantena irroitettu vessan ovi ja kaksi tuoleina. mikro, kahvin keitin, lautanen ja välineet. patja nurkassa. kyllä oli helppoja muuttoja. minä sijoitan kiinteistöihin sekä osakkeisiin en turhaan krääsään.
Eikös se ollut niin että jos asunnosta ei löydy kirjahyllyä (jossa on kirjoja) niin se kertoo ihmisestä joka ei ole kauhean sivistynyt.
En lukenut kaikkea, joten näistä voi olla jo ollut puhetta, mutta silti:
Tuollainen koti voi liittyä moneen asiaan. Voi jopa olla, että se ei ole koti vaan kakkosasunto, ja miehellä on ehkä jopa perhe muualla. Mutta oletetaan että näin ei ole, vaan tämä on hänen koti ja tarkoituksella tuollainen. Jos alatte vakavissanne suunnitella yhteistä tulevaisuutta, kannattaa keskustella aiheesta ja siitä, mitä tällainen minimalismi hänelle merkitsee. Voisiko hän asua ja viihtyä myös hyvin erinäköisessä asunnossa, jos puoliso sitä toivoo? Jos voisi, niin silloin asiassa ei varmasti ole mitään ongelmaa. Ehkä häntä ei vain kiinnosta sisustaminen, ja tulevaisuudessa asutte onnellisesti yhdessä kodissa, jonka saat sisustaa oman mielesi mukaisesti. Mutta jos hän on intohimoinen minimalisti, joka ei voi sietää mitään ylimääräistä asunnossaan, niin voi tulla ongelmia, jos et itse ole valmis taipumaan tällaiseen tyyliin.
Lisäksi karun sisustuksen taustalla voi olla myös äärimmäinen säästäminen. Kuluuko rahaa paljon johonkin muuhun? Kalliiseen harrastukseen, peliongelmaan? Näistä voi tulla haastetta yhteisessä elämässä. Etenkin jos haluatte lapsia, niin lasten kanssa ei voi elää sellaista elämää, että kaikki hiukankin liikenevä raha menee isän harrastukseen ja/tai äiti elättää lapset yksin. Eikä se ole sen parempi tilanne, että kaikki ylimääräinen menee isän sijoituksiin työelämän aikaista lopettamista varten, tai hän on muuten ääripihi eikä pysty kuluttamaan ollenkaan. Tarkkaile siis miehen rahankäyttötapoja.
Olet löytänyt minimalistin. Tykkäisin.
Ja nainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ihan hyvin kuvitella asuvani juuri tuolla tavalla ja ihan nainen olen. Onhan tuo nyt ihan hemmetin helppo siivota ja pitää puhtaana.
Säälittää ihmiset, joille koti on pelkästään paikka siivota ja ajatella siivoamista.
Ette tule olemaan yhteensopivia. Sinä alat sisustamaan ja vaadit että mies osallistuu ja siivoaa sikolättisi puolestasi. Mies taas ei halua olla sen kanssa missään tekemisissä vaikka suostuu sietämään sinua.
Menee pari vuotta ja sä olet täällä haukkumassa kaikki miehet paskoiksi.
Jos on minimalisti, niin kelpuuttaisin oikein mieluusti.
Jos paljastuu, että on roinapesäperintökotitalosta ja äidin helmoista vaan "omassa kotihuoneessaan", niin miettisin tarkkaan..
Ensin halutaan että asuu pienemmässä ja sitten kun asuu pienemmässä niin vaaditaan muuttamaan suurempaan. Teki niin tai näin aina väärinpäin.
miksei ap kerro miten asunto pitäisi sisustaa. hällä itsellään varmaan iso kirjahylly notkuu valittujen palojen lyhyelmiä paskaiset pölyiset kirpparin matot peittävät lattiat. lintalaan olevassa lasi vitriinissä temusta tilattua krääsää eteisessä todellinen keräyly aarteena kaikki vuosien saatossa tilatut bitsa laatikot monta pinoa jo lattiasta kattoon tuoksukin sen mukainen.
Jotkut miehet voi asua ihan tyytyväisenä vaikka lehtiroskiksessa, metroasemalla tai sillan alla, niin ei yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä voi olla myös että elämässä on tärkeämpääkin kuin joku hiton koristelu.
En oleta että nainen voi ymmärtää.
Kukaan ei kaipaa mitään koristelua. Mutta missä miehen kirjat? Missä levyt, jos mies ei ole teini? Missä kaikki harrastusvälineet, oikea elämä?
En tietysti oleta, että kykenisit naiselle järkevästi vastaamaan.
Qobuz, Deezer, Spotify, Bookbeat jne.
Se että TV on kiinni seinässä, sänky on sohva joka kääntyy sängyksi, seinälle taittuva pöytä... siis, kuulostaa ihan mielenterveyspotilaalta joka on avohoidossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan tavalliselta mieheltä. Pääsääntöisesti miesten kodit ovat askeettisempia kuin naisten kodit, he eivät ole niin sisustussälän perään mitä naiset, heille riittää välttämättömyydet.
Nämä miehet eivät sitten vietä mitään juhlapäiviä tai ostele mitään synttäri tai ystävänpäivä tai äitienpäivälahjoja tai muista mitään vuosipäiviä.
Lähes kaikki miehet juhlivat noita päiviä vain naisten mieliksi eli välttääkseen jännitteet perhesuhteissa. Jos miehet saisi päättää, yhtäkään noista päivistä ei juhlittaisi sen kummemmin.
Tätähän se on. Joka aamu kun heräät tiedosta, että sinulla on jälleen uusi päivä vakuutella naiselle, että olet hänen paras valinta.
Oma asuntoni oli täysin askeettinen kun asuin yksin. Se oli minulle vain paikka säilyttää itseäni ja välttämättömiä tavaroitani, ei koti. Nyt olemme asuneet yhdessä naisystäväni kanssa neljä vuotta ja tämä on koti.
Eikö jossain päin maailmaa ole sanonta, että osta naiselle asunto/talo, niin hän tekee siitä kodin? Tosin, minä en kyllä ostanut yhtään mitään, vaan ihan tasa-arvoisessa velkavankeudessa tässä ollaan, mutta pointti varmaan on nyt se tärkein.
Se ettei mies säilytä asunnossaan mitään mistä voisi päätellä mielenkiinnon kohteita tai harrastuksia sanoo mulle että sillä on jotain salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Oma asuntoni oli täysin askeettinen kun asuin yksin. Se oli minulle vain paikka säilyttää itseäni ja välttämättömiä tavaroitani, ei koti. Nyt olemme asuneet yhdessä naisystäväni kanssa neljä vuotta ja tämä on koti.
Eikö jossain päin maailmaa ole sanonta, että osta naiselle asunto/talo, niin hän tekee siitä kodin? Tosin, minä en kyllä ostanut yhtään mitään, vaan ihan tasa-arvoisessa velkavankeudessa tässä ollaan, mutta pointti varmaan on nyt se tärkein.
Tasa-arvoinen velkavankeus? Alan haukkumaan kaikkia fifty fifty pariskuntia tällä nimellä. Varmaan ovat oikein ylpeitä tittelistään.
Sielunmaailma on varmaan yhtä kolkko. Ite en kyllä syty miehestä joka kuulostaa ihan mur haajalta.